Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zpomalovacích prahů je silnicích čím dál víc, Francouzi si s nimi prý umí poradit
19.7.2019 | Petr Prokopec
Jednou z nejnepříjemnějších věcí, které rozumný řidič na silnicích pravidelně potkává, jsou příčné zpomalovací prahy. Vyhnout se jim obvykle nedá a je tedy nutné je strpět, s novými tlumiči od Citroënu to ale prý není problém.
Zpomalovací prahy, příčné prahy, ležící policajti nebo zkrátka retardéry jsou jednou z nejhloupějších věcí, které můžeme na silnicích potkat. Klást řidičům do cesty v už tak složité dopravě umělé překážky, které nevyzpytatelně mění jejich chování, bezpečnosti provozu z podstaty nemůže prospět a statistiky ukazují, že také neprospívá. Přesto jich bůhvíproč na českých silnicích obvykle jen přibývá.
Ještě hůře jsou na tom ve Velké Británii, která je aktuálně domovem 42 tisíc zpomalovacích prahů. Za poslední tři roky tedy jejich počet narostl o 5 procent a Britové nejsou aktivní jen na tomto poli. Na silnicích je ještě dalších 12 tisíc jiných překážek přirozenému proudění dopravy, jako jsou třeba umělá zúžení silnic.
Suma sumárum tak na 14 tisíc britských silnic připadá více než 3 200 kilometrů retardérů všeho druhu, které řidiče pochopitelně obtěžují. Ve většině aut to musíte prostě snést, Citroën ale říká, že je právě na tyto dopravní obstrukce připraven lépe než kdo jiný. A to díky systému Progressive Hydraulic Cushion.
Jde o tlumiče s progresivními hydraulickými dorazy, které jsou zde navíc dva - první slouží při stlačení, druhý při uvolnění. Celý princip přitom spočívá v tom, že ony dorazy začínají zbrzďovat tlumič ještě předtím, než dojde k nárazu v krajní poloze. Pohyby náprav vůči karoserii jsou tím měkčí, což má podle Francouzů za následek i to, že ani přejezd zpomalovacího prahu není pro auto - a jeho posádku - tak nepříjemný jako v jiných vozech.
Francouzská automobilka má ostatně v této oblasti nemalé zkušenosti, koneckonců třeba hydraulický podvozek modelu DS je dodnes legendou. Pokud si tedy pořídíte C4 Cactus či C5 Aircross, jež mají systém Progressive Hydraulic Cushion ve standardu, nemělo by vaše pozadí trpět.
Lze pak jen dodat, že zpomalovací prahy a retardéry se na britských silnicích začaly objevovat již v roce 1983, tedy o poznání dříve než u nás. České ministerstvo dopravy stanovilo podmínky pro jejich instalaci v roce 1996 a pravidla silničního provozu se o nich zmiňují od 30. ledna 2001.
Citroëny se prý se zpomalovacími prahy zvládají vypořádat lépe než kdo jiný, a to díky tlumičům s progresivními hydraulickými dorazy
Zdroj: Citroën
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva