Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Značka hořící pro elektromobily chystá motor 7,3 V8 biturbo, asi aby se neřeklo
31.5.2021 | Petr Prokopec
Říká si jako filmová příšera a popravdě řečeno to není přehnané. To se ale bavíme o atmosféricky plněné verzi, jak si pak bude říkat ta s dodanou dvojicí turbodmychadel?
V poslední době pomalu neuplyne týden, aby některá z automobilek neoznámila, že v ten či onen moment skončí se spalovacími motory. Tato slova nelze brát úplně vážně a pokud ano, pak leda v evropském kontextu. Zbytek světa sice rovněž vnímá klimatické změny jako problém, ovšem absurdními, z prstu vycucanými cíli na snížení toho či onoho automobilový průmysl nezatěžuje. Alespoň prozatím.
Ač by nás tedy neměly čekat žádné premiéry zcela nových spalovacích agregátů, protože mezi léty 2025 a 2030, kdy někteří nechtějí o benzinech či dieselech ani slyšet, už prostě nebudou třeba a obvyklý životní cyklus nových agregátů by nebyl zdaleka využit, reálně takové motory pořád přibývají. A minimálně jeden z nich bude spojen s opravdu neskutečnými parametry, třebaže je od značky, která se ke spalovacím motorům obrací zády.
Jde o Ford totiž chystá přeplňovanou verzi své už tak extrémní Godzilly. Za tímto označením se neskrývá jen kupé GT-R od Nissanu, ale také 7,3litrový osmiválec modrého oválu. Tato pohonná jednotka byla představena v loňském roce a navzdory velkému objemu produkuje 305 koní a 576 Nm točivého momentu v základu a 437 koní a 644 Nm ve vrcholné verzi. Dáno je to jejím atmosférickým plněním, stejně jako zaměřením - jde totiž o jednotku určenou pro pick-upy a ne sporťáky.
Nově ovšem bude možné počítat s o mnoho působivějšími čísly, neboť Ford má s přeplňovanou verzí spárovat hned dvě turbodmychadla. Tutéž koncepci přitom u této jednotky použila již tuningová firma Merkel Racing Engines, jenž se tak dostala na neskutečných 1 129 koní. Tak vysoko pak sice modrý ovál nezamíří, ovšem přes 700 koní a 1 000 Newtonmetrů by se měl dostat bezpečně.
Je samozřejmě otázkou, s jakou následně bude možné počítat dynamikou. Vše ale do jisté míry bude záviset i na typu vozu, pro který se Ford rozhodne. Dosud Godzilla poháněla veškeré pick-upy od F-250 nahoru, šéf vývoje tohoto agregátu Pat Hertrich nicméně uvedl, že motor se vejde i pod kapotu Mustangu. V brzké době nás tak nejspíše čeká řada zakázkových kreací.
Tím se dostáváme k asi nejpříjemnější informaci. Stejně jako atmosférická Godzilla bude totiž i ta přeplňovaná k mání nejen pod kapotou fordovských pick-upů, ale i jako samostatná jednotka. Cena nicméně stoprocentně naroste nad stávajících 8 150 USD (cca 170 tisíc Kč). Úpravci navíc musí počítat s instalací dodatečného chlazení, jehož - stejně jako modifikované kapoty - se oficiální novinky modrého oválu mají dočkat.
Godzilla se v nabídce Fordu objevila loni, přičemž k mání je ve třech atmosférických verzích. Základ produkuje 305 koní, střed 355 a vrchol 437 koní. Chystané provedení twin-turbo by ale mělo nabídnout přes 700 koní. Foto: Ford
Zdroj: Ford Authority
Bleskovky
- Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
včera - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
27.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli jeden z největších držáků mezi moderními auty, ani se značkou Audi a v aktuální generaci není drahý
včera - Majitel na 36 let odstavil auto s plnou nádrží. I po takové době nastartovalo na první pokus, pořád s původním benzinem
včera - Největší evropský výrobce motorek je na pokraji bankrotu, nedokáže splácet své miliardové dluhy
včera - Nařizování elektromobilů v Británii není únosné. Vláda musí ustoupit před dalším zlomem poté, co výrobce připravila o 176 miliard
včera - Čínský luxus hrající si na Maybach i Rolls-Royce ukázal vše. Směšně se nejen jmenuje, udiví i hvězdami v klikách
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva