Značka hořící pro elektromobily chystá motor 7,3 V8 biturbo, asi aby se neřeklo

Říká si jako filmová příšera a popravdě řečeno to není přehnané. To se ale bavíme o atmosféricky plněné verzi, jak si pak bude říkat ta s dodanou dvojicí turbodmychadel?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Značka hořící pro elektromobily chystá motor 7,3 V8 biturbo, asi aby se neřeklo

31.5.2021 | Petr Prokopec

Značka hořící pro elektromobily chystá motor 7,3 V8 biturbo, asi aby se neřeklo

/

Foto: Ford

Říká si jako filmová příšera a popravdě řečeno to není přehnané. To se ale bavíme o atmosféricky plněné verzi, jak si pak bude říkat ta s dodanou dvojicí turbodmychadel?

V poslední době pomalu neuplyne týden, aby některá z automobilek neoznámila, že v ten či onen moment skončí se spalovacími motory. Tato slova nelze brát úplně vážně a pokud ano, pak leda v evropském kontextu. Zbytek světa sice rovněž vnímá klimatické změny jako problém, ovšem absurdními, z prstu vycucanými cíli na snížení toho či onoho automobilový průmysl nezatěžuje. Alespoň prozatím.

Ač by nás tedy neměly čekat žádné premiéry zcela nových spalovacích agregátů, protože mezi léty 2025 a 2030, kdy někteří nechtějí o benzinech či dieselech ani slyšet, už prostě nebudou třeba a obvyklý životní cyklus nových agregátů by nebyl zdaleka využit, reálně takové motory pořád přibývají. A minimálně jeden z nich bude spojen s opravdu neskutečnými parametry, třebaže je od značky, která se ke spalovacím motorům obrací zády.

Jde o Ford totiž chystá přeplňovanou verzi své už tak extrémní Godzilly. Za tímto označením se neskrývá jen kupé GT-R od Nissanu, ale také 7,3litrový osmiválec modrého oválu. Tato pohonná jednotka byla představena v loňském roce a navzdory velkému objemu produkuje 305 koní a 576 Nm točivého momentu v základu a 437 koní a 644 Nm ve vrcholné verzi. Dáno je to jejím atmosférickým plněním, stejně jako zaměřením - jde totiž o jednotku určenou pro pick-upy a ne sporťáky.

Nově ovšem bude možné počítat s o mnoho působivějšími čísly, neboť Ford má s přeplňovanou verzí spárovat hned dvě turbodmychadla. Tutéž koncepci přitom u této jednotky použila již tuningová firma Merkel Racing Engines, jenž se tak dostala na neskutečných 1 129 koní. Tak vysoko pak sice modrý ovál nezamíří, ovšem přes 700 koní a 1 000 Newtonmetrů by se měl dostat bezpečně.

Je samozřejmě otázkou, s jakou následně bude možné počítat dynamikou. Vše ale do jisté míry bude záviset i na typu vozu, pro který se Ford rozhodne. Dosud Godzilla poháněla veškeré pick-upy od F-250 nahoru, šéf vývoje tohoto agregátu Pat Hertrich nicméně uvedl, že motor se vejde i pod kapotu Mustangu. V brzké době nás tak nejspíše čeká řada zakázkových kreací.

Tím se dostáváme k asi nejpříjemnější informaci. Stejně jako atmosférická Godzilla bude totiž i ta přeplňovaná k mání nejen pod kapotou fordovských pick-upů, ale i jako samostatná jednotka. Cena nicméně stoprocentně naroste nad stávajících 8 150 USD (cca 170 tisíc Kč). Úpravci navíc musí počítat s instalací dodatečného chlazení, jehož - stejně jako modifikované kapoty - se oficiální novinky modrého oválu mají dočkat.


Značka hořící pro elektromobily chystá motor 7,3 V8 biturbo, asi aby se neřeklo - 1 - Ford 73 V8 Godzilla 2020 detaily 01Značka hořící pro elektromobily chystá motor 7,3 V8 biturbo, asi aby se neřeklo - 2 - Ford 73 V8 Godzilla 2020 detaily 02Značka hořící pro elektromobily chystá motor 7,3 V8 biturbo, asi aby se neřeklo - 3 - Ford 73 V8 Godzilla 2020 detaily 03Značka hořící pro elektromobily chystá motor 7,3 V8 biturbo, asi aby se neřeklo - 4 - Ford 73 V8 Godzilla 2020 detaily 04Značka hořící pro elektromobily chystá motor 7,3 V8 biturbo, asi aby se neřeklo - 5 - Ford 73 V8 Godzilla 2020 detaily 05
Godzilla se v nabídce Fordu objevila loni, přičemž k mání je ve třech atmosférických verzích. Základ produkuje 305 koní, střed 355 a vrchol 437 koní. Chystané provedení twin-turbo by ale mělo nabídnout přes 700 koní. Foto: Ford

Zdroj: Ford Authority

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.