Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zmrtvýchvstalá německá automobilka je tu s brutálním sporťákem. Má vrtulku na zádi?
25.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Říká si Apollo IE a drsně se pouze netváří. Ve svých útrobách má motor V12 původem od Ferrari s výkonem 780 koní. Bez přeplňování.
Se znovuzrozenou automobilkou Gumpert, která už se ale nejmenuje Gumpert, jsme se mohli poprvé setkat loni v dubnu. Tehdy nám už pod svým novým jménem Apollo představila model Arrow, který ale byl jen konceptem - přestože byl vizuálně dotažen do sebemenších detailů, o funkčnosti si mohl nechat pouze zdát. Bylo tedy jen otázkou času, kdy se Apollo ozve znovu, tentokrát již s plně pojízdným vozem. Právě takový tu máme dnes, sériový Arrow to ale není.
Místo něj se můžeme podívat na okruhový speciál Intensa Emozione, jež se také skrývá za zkratkou IE. Dostal aerodynamickou karoserii, které dominuje mohutné zadní křídlo spojené se zbytkem vozu nejen nožkami, ale také centrální ploutví. K tomu zde máme supersportovní nezbytnosti jako výrazný difuzor, který se nachází pod výfukovou soustavou. Právě ta je neobvykle stylizovaná ve stylu vrtule, tu ale Apollo IE na zádi opravdu nemá.
Automobilka na výrobu karoserie použila pouze karbon, který tvoří rovněž monokok včetně deformačních zón. Nechybí ani závodními vozy inspirované zavěšení či karbon-keramické brzdy Brembo. Vůz má hmotnost 1 250 kilogramů (z toho pouhých 105 kg připadá na šasí), což rozhodně není moc, zvláště ve srovnání s přítlakem, který novinka produkuje a jenž v rychlosti 300 km/h šplhá na 1 350 kg.
Tím se dostáváme k pohonnému ústrojí, které je usazeno uprostřed. Atmosférický 6,3litrový dvanáctiválec produkuje 780 koní a 760 Nm točivého momentu, jenž na zadní kola přenáší šestistupňová sekvence s pádly pod volantem. Motor má původ u Ferrari, je ale přepracován firmou Autotecnica Motori. Zrychlení z klidu na stovku Apollo IE zvládá za pouhých 2,7 sekundy, nejvyšší rychlost pak vrcholí hodnotou 335 km/h. Spíše než v přímém směru má ale vůz ohromit na okruzích.
Právě z tohoto důvodu Apollo nabídne zájemcům jako součást nákupního balíčku i účast v programu Time Attack, v jehož rámci klientela vyrazí na ty nejzásadnější evropské okruhy. Stran toho může počítat také s účastí na vývoji i možností náhledu na firemní budoucnost. Levné to ovšem rozhodně nebude, každý exemplář z desetikusové série vyjde na 2,3 milionu Eur (cca 59,07 milionů korun).
Zmínkou o ceně se ale rozhodně neloučíme, prozkoumat je totiž třeba ještě interiér. Ten je vyveden v červené kůži, která pokrývá i zakázkové skořepiny. Ukotveny jsou přímo k šasí, stavitelný je tak pouze sloupek řízení a pedály. Zájemci jsou kompletně změřeni a skořepiny a interiér jsou jim přizpůsobeny. Za příplatek ale lze mít stavitelná sedadla.
Sedadla jsou vybavena šestibodovými závodními pásy, vykrojený volant lze vyjmout. Nechybí ani 12palcový displej či střešní 5palcový monitor, skrze který se ovládá vyhřívání, ventilace, klimatizace, odmražování čelního okna nebo datum a čas. Ve finále lze zmínit ještě ambientní LEDkové podsvícení, které je integrováno jak do karbonového šasí, tak sedadel.
Apollo Intensa Emozione vypadá opravdu brutálně, jeho karoserie navíc produkuje enormní přítlak. S motorem s kořeny u Ferrari navíc vůz počítá se 780 koňmi, které jej dovezou na stovku za pouhých 2,7 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před hodinou - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 3 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 4 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 6 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 11:08 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie