Zmrtvýchvstalá německá automobilka je tu s brutálním sporťákem. Má vrtulku na zádi?

Říká si Apollo IE a drsně se pouze netváří. Ve svých útrobách má motor V12 původem od Ferrari s výkonem 780 koní. Bez přeplňování.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Zmrtvýchvstalá německá automobilka je tu s brutálním sporťákem. Má vrtulku na zádi?

25.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Zmrtvýchvstalá německá automobilka je tu s brutálním sporťákem. Má vrtulku na zádi?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Říká si Apollo IE a drsně se pouze netváří. Ve svých útrobách má motor V12 původem od Ferrari s výkonem 780 koní. Bez přeplňování.

Se znovuzrozenou automobilkou Gumpert, která už se ale nejmenuje Gumpert, jsme se mohli poprvé setkat loni v dubnu. Tehdy nám už pod svým novým jménem Apollo představila model Arrow, který ale byl jen konceptem - přestože byl vizuálně dotažen do sebemenších detailů, o funkčnosti si mohl nechat pouze zdát. Bylo tedy jen otázkou času, kdy se Apollo ozve znovu, tentokrát již s plně pojízdným vozem. Právě takový tu máme dnes, sériový Arrow to ale není.

Místo něj se můžeme podívat na okruhový speciál Intensa Emozione, jež se také skrývá za zkratkou IE. Dostal aerodynamickou karoserii, které dominuje mohutné zadní křídlo spojené se zbytkem vozu nejen nožkami, ale také centrální ploutví. K tomu zde máme supersportovní nezbytnosti jako výrazný difuzor, který se nachází pod výfukovou soustavou. Právě ta je neobvykle stylizovaná ve stylu vrtule, tu ale Apollo IE na zádi opravdu nemá.

Automobilka na výrobu karoserie použila pouze karbon, který tvoří rovněž monokok včetně deformačních zón. Nechybí ani závodními vozy inspirované zavěšení či karbon-keramické brzdy Brembo. Vůz má hmotnost 1 250 kilogramů (z toho pouhých 105 kg připadá na šasí), což rozhodně není moc, zvláště ve srovnání s přítlakem, který novinka produkuje a jenž v rychlosti 300 km/h šplhá na 1 350 kg.

Tím se dostáváme k pohonnému ústrojí, které je usazeno uprostřed. Atmosférický 6,3litrový dvanáctiválec produkuje 780 koní a 760 Nm točivého momentu, jenž na zadní kola přenáší šestistupňová sekvence s pádly pod volantem. Motor má původ u Ferrari, je ale přepracován firmou Autotecnica Motori. Zrychlení z klidu na stovku Apollo IE zvládá za pouhých 2,7 sekundy, nejvyšší rychlost pak vrcholí hodnotou 335 km/h. Spíše než v přímém směru má ale vůz ohromit na okruzích.

Právě z tohoto důvodu Apollo nabídne zájemcům jako součást nákupního balíčku i účast v programu Time Attack, v jehož rámci klientela vyrazí na ty nejzásadnější evropské okruhy. Stran toho může počítat také s účastí na vývoji i možností náhledu na firemní budoucnost. Levné to ovšem rozhodně nebude, každý exemplář z desetikusové série vyjde na 2,3 milionu Eur (cca 59,07 milionů korun).

Zmínkou o ceně se ale rozhodně neloučíme, prozkoumat je totiž třeba ještě interiér. Ten je vyveden v červené kůži, která pokrývá i zakázkové skořepiny. Ukotveny jsou přímo k šasí, stavitelný je tak pouze sloupek řízení a pedály. Zájemci jsou kompletně změřeni a skořepiny a interiér jsou jim přizpůsobeny. Za příplatek ale lze mít stavitelná sedadla.

Sedadla jsou vybavena šestibodovými závodními pásy, vykrojený volant lze vyjmout. Nechybí ani 12palcový displej či střešní 5palcový monitor, skrze který se ovládá vyhřívání, ventilace, klimatizace, odmražování čelního okna nebo datum a čas. Ve finále lze zmínit ještě ambientní LEDkové podsvícení, které je integrováno jak do karbonového šasí, tak sedadel.


Zmrtvýchvstalá německá automobilka je tu s brutálním sporťákem. Má vrtulku na zádi? - 1 - Apollo Intensa Emozione 2018 prvni sada 01Zmrtvýchvstalá německá automobilka je tu s brutálním sporťákem. Má vrtulku na zádi? - 2 - Apollo Intensa Emozione 2018 prvni sada 02Zmrtvýchvstalá německá automobilka je tu s brutálním sporťákem. Má vrtulku na zádi? - 3 - Apollo Intensa Emozione 2018 prvni sada 03Zmrtvýchvstalá německá automobilka je tu s brutálním sporťákem. Má vrtulku na zádi? - 4 - Apollo Intensa Emozione 2018 prvni sada 04Zmrtvýchvstalá německá automobilka je tu s brutálním sporťákem. Má vrtulku na zádi? - 5 - Apollo Intensa Emozione 2018 prvni sada 05Zmrtvýchvstalá německá automobilka je tu s brutálním sporťákem. Má vrtulku na zádi? - 6 - Apollo Intensa Emozione 2018 prvni sada 06Zmrtvýchvstalá německá automobilka je tu s brutálním sporťákem. Má vrtulku na zádi? - 7 - Apollo Intensa Emozione 2018 prvni sada 07Zmrtvýchvstalá německá automobilka je tu s brutálním sporťákem. Má vrtulku na zádi? - 8 - Apollo Intensa Emozione 2018 prvni sada 08Zmrtvýchvstalá německá automobilka je tu s brutálním sporťákem. Má vrtulku na zádi? - 9 - Apollo Intensa Emozione 2018 prvni sada 09Zmrtvýchvstalá německá automobilka je tu s brutálním sporťákem. Má vrtulku na zádi? - 10 - Apollo Intensa Emozione 2018 prvni sada 10Zmrtvýchvstalá německá automobilka je tu s brutálním sporťákem. Má vrtulku na zádi? - 11 - Apollo Intensa Emozione 2018 prvni sada 11Zmrtvýchvstalá německá automobilka je tu s brutálním sporťákem. Má vrtulku na zádi? - 12 - Apollo Intensa Emozione 2018 prvni sada 12Zmrtvýchvstalá německá automobilka je tu s brutálním sporťákem. Má vrtulku na zádi? - 13 - Apollo Intensa Emozione 2018 prvni sada 13Zmrtvýchvstalá německá automobilka je tu s brutálním sporťákem. Má vrtulku na zádi? - 14 - Apollo Intensa Emozione 2018 prvni sada 14Zmrtvýchvstalá německá automobilka je tu s brutálním sporťákem. Má vrtulku na zádi? - 15 - Apollo Intensa Emozione 2018 prvni sada 15Zmrtvýchvstalá německá automobilka je tu s brutálním sporťákem. Má vrtulku na zádi? - 16 - Apollo Intensa Emozione 2018 prvni sada 16Zmrtvýchvstalá německá automobilka je tu s brutálním sporťákem. Má vrtulku na zádi? - 17 - Apollo Intensa Emozione 2018 prvni sada 17Zmrtvýchvstalá německá automobilka je tu s brutálním sporťákem. Má vrtulku na zádi? - 18 - Apollo Intensa Emozione 2018 prvni sada 18Zmrtvýchvstalá německá automobilka je tu s brutálním sporťákem. Má vrtulku na zádi? - 19 - Apollo Intensa Emozione 2018 prvni sada 19Zmrtvýchvstalá německá automobilka je tu s brutálním sporťákem. Má vrtulku na zádi? - 20 - Apollo Intensa Emozione 2018 prvni sada 20Zmrtvýchvstalá německá automobilka je tu s brutálním sporťákem. Má vrtulku na zádi? - 21 - Apollo Intensa Emozione 2018 prvni sada 21Zmrtvýchvstalá německá automobilka je tu s brutálním sporťákem. Má vrtulku na zádi? - 22 - Apollo Intensa Emozione 2018 prvni sada 22Zmrtvýchvstalá německá automobilka je tu s brutálním sporťákem. Má vrtulku na zádi? - 23 - Apollo Intensa Emozione 2018 prvni sada 23Zmrtvýchvstalá německá automobilka je tu s brutálním sporťákem. Má vrtulku na zádi? - 24 - Apollo Intensa Emozione 2018 prvni sada 24Zmrtvýchvstalá německá automobilka je tu s brutálním sporťákem. Má vrtulku na zádi? - 25 - Apollo Intensa Emozione 2018 prvni sada 25Zmrtvýchvstalá německá automobilka je tu s brutálním sporťákem. Má vrtulku na zádi? - 26 - Apollo Intensa Emozione 2018 prvni sada 26Zmrtvýchvstalá německá automobilka je tu s brutálním sporťákem. Má vrtulku na zádi? - 27 - Apollo Intensa Emozione 2018 prvni sada 27Zmrtvýchvstalá německá automobilka je tu s brutálním sporťákem. Má vrtulku na zádi? - 28 - Apollo Intensa Emozione 2018 prvni sada 28Zmrtvýchvstalá německá automobilka je tu s brutálním sporťákem. Má vrtulku na zádi? - 29 - Apollo Intensa Emozione 2018 prvni sada 29
Apollo Intensa Emozione vypadá opravdu brutálně, jeho karoserie navíc produkuje enormní přítlak. S motorem s kořeny u Ferrari navíc vůz počítá se 780 koňmi, které jej dovezou na stovku za pouhých 2,7 sekundy

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.