Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zklamání: Porsche uniklo vše k novému Cayenne. Uvnitř je šik, ale zvenčí?
26.8.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Až 29. srpna se měla světu představit nová generace pro Porsche klíčového Cayenne. Očekáván byl konečně zajímavý design, ale nestalo se to, ani trochu.
Na novou generaci Porsche Cayenne se čekalo s velkým napětím. Dojná kráva německé automobilky totiž měla dát vale nevzhlednému designu stejným způsobem, jako se s kritikou vypořádala druhá generace modelu Panamera. U té stačily relativně malé změny základních tvarů a vybroušení několika detailů a z nepříliš atraktivní velryby na kolech se stalo něco jako čtyřdvéřová 911, kterou měla od začátku být.
Špionážní fotky nového Cayenne naznačovaly, že velké SUV stihne velmi podobná proměna, která se postará o trochu dynamičtější linii střechy a detaily skutečně velmi podobné Panameře - zadní světla s pásem přes celé páté dveře či přední světlomety s totožnou vnitřní grafikou. A pochopitelně, oba vozy podepírá modulární platforma MLB Evo, kterou sdílí mimo jiné s Audi Q7 či Bentley Bentayga. I to bylo vodítko k „panamerizaci”.
Realitu jsme měli spatřit až při premiéře plánované na 29. srpna, Porsche ale kompletní sadu dotek vozu poskytlo britskému Auto Expressu, který ji včera večer zřejmě omylem nakrátko vystavil. Teď už galerii na jeho webu nenajdete, jinak se v mezičase rozšířila internetem rychleji než fiktivní zprávy o úmrtí té či oné celebrity. Hlavní důvod je prostý: zklamání. Tahle novinka pomalu nevypadá jako novinka.
V Zuffenhausenu zjevně přistoupili k vývoji nové generaci Cayenne stejně jako k přípravám nových generací 911 a změnili toho jen velmi málo. Měně informovaní se ptají, jestli to není jen facelift, ale není, toto je skutečně nový Cayenne, po technické stránce od základu jiné auto. Prozradí ho zejména nový interiér se svým rozměrným dotykovým displejem, novými ovladači a adekvátně pozměněnou architekturou, zvenčí ale tento vůz vypadá jako nový jen pramálo.
Zejména zepředu byste jej od dosavadního Cayenne stěží rozeznali a některé příliš kulaté linie přídě a střechy vypadají už teď zastarale. Záď je odlišná více, vypadá tedy i moderněji, celkový dojem je ale opravdu rozpačitý - Porsche se mohlo, snad i mělo snažit více.
Po stránce techniky zatím máme jen kusé informace. Cayenne III by měl oproti výše zmíněným souputníkům od Audi a Bentley dostat podvozek s rozvorem zkráceným o 100 milimetrů, můžeme tedy čekat i o trochu menší prostor zejména na zadních sedadlech, než jaký nabízí modely z Ingolstadtu či Crewe. To ale má být daní za větší jízdní agilitu.
Automobilka již potvrdila, že nový Cayenne převezme od Panamery kompletní paletu motorů, tedy nejen šestiválce a osmiválce, ale také hybridní jednotku, jenž pohání verzi Turbo S E-Hybrid. Kombinace čtyřlitru V8 twin-turbo a elektromotoru produkuje 680 koní, což s vozem zamává, ať již váží dvě tuny či více. Když si přitom uvědomíme, že daleko těžší Bentayga má o 72 koní méně a zvládá stovku za 4,1 sekundy a maximálku 301 km/h, pak Cayenne Turbo S E-Hybrid by mohl první disciplínu zajet pod 4 sekundy a v případě nejvyšší rychlosti se též podívat za hranici 300 km/h. Nové nejrychlejší SUV světa? Dost možná.
Více si o technice řekneme nejpozději příští týden, kdy úterý 29. srpna v devět hodin večer bude nové Porsche Cayenne oficiálně odhaleno. Po stránce vizuální nás ale novinka už nepřekvapí. A asi ani nepotěší...
Od nového Porsche Cayenne jsme vizuálně čekali více a nebyli jsme sami. Jeho design měl být výraznější, odlišnější, takto je spíše dobrým základem pro hledání pěti rozdílů oproti dosavadní generaci
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva