ZF Smart Urban Vehicle má inovativní přední nápravu, otočí se na pětníku

Výrobce převodovek přichází s vlastním vozem, který do vínku dostal inovativní přední nápravu. Ta umožňuje vytočení kol až do úhlu 75 stupňů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

ZF Smart Urban Vehicle má inovativní přední nápravu, otočí se na pětníku

10.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

ZF Smart Urban Vehicle má inovativní přední nápravu, otočí se na pětníku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Výrobce převodovek přichází s vlastním vozem, který do vínku dostal inovativní přední nápravu. Ta umožňuje vytočení kol až do úhlu 75 stupňů.

Společnost ZF známe především jakožto výrobce převodovek, kdy její osmistupňový automat dnes používá snad každá prémiová automobilka. Mimo to se ovšem firma původem z Friedrichshafenu zabývá také tlumiči, vzpěrami, stabilizátory, spojkami či řízením. S tímto portfoliem tak bylo jen otázkou času, než začne svým odběratelům „lézt do zelí“ a přijde s vlastním vozem.

Ten správný čas nadešel nyní, kdy ZF představilo svůj koncept Smart Urban Vehicle. Asi nepřekvapí, že jde o elektromobil, který ke svému pohonu užívá hned dva agregáty. Každý z nich produkuje 54 koní a je schopen až 21 000 otáček za minutu. Nejvyšší rychlost pak byla vypočítána na 150 km/h, o sprintu na stovku či jinou hodnotu se společnost nezmiňuje.

Spíše než pohonným ústrojím však koncept zaujme svou inovativní přední nápravou, která umožňuje vytočení kol až do úhlu 75 stupňů. Díky tomu se vůz zvládne otočit doslova na pětníku (konkrétně měl průměr otáčení klesnout pod sedm metrů) a z parkovacích manévrů dělá procházku růžovým sadem. Mimo to je pak samozřejmě usnadněn i průjezd zatáčkami.

Vyjma této technologie se Smart Urban Vehicle pyšní rovněž systémem automatického parkování, kdy spoléhá na dvanáct ultrazvukových senzorů a dva infračervené. Ty dovedou najít podélné i příčné místo, do které ho následně zavedou. Vše lze přitom ovládat i na dálku skrze mobilní telefon nebo s ním spárované chytré hodinky.

Další finesou, kterou koncept dostal do vínku, je technologie PreVision Cloud Assist. Ta ukládá trasu vozu na centrální server, přičemž kdykoliv řidič jede po stejné silnici znovu, systém vykalkuluje optimální rychlost k průjezdu zatáčkami. Automaticky je pak potlačena míra točivého momentu, díky čemuž nemusí dojít k přibrzďování vnitřního kola.

Daná technologie by přitom neměla pouze šetřit baterie a brzdný systém, ale zároveň navýší i bezpečnost v nepřehledných zatáčkách. Veškeré informace jsou poté následně zobrazeny na OLED displeji na volantu. Pro petrolheady tedy Smart Urban Vehicle rozhodně určen není, řadě nenáročných motoristů by ale radost udělat mohl. O výrobě se ovšem ZF zatím nezmiňuje.


ZF Smart Urban Vehicle má inovativní přední nápravu, otočí se na pětníku - 1 - ZF Smart Urban Vehicle prvni foto 01ZF Smart Urban Vehicle má inovativní přední nápravu, otočí se na pětníku - 2 - ZF Smart Urban Vehicle prvni foto 02ZF Smart Urban Vehicle má inovativní přední nápravu, otočí se na pětníku - 3 - ZF Smart Urban Vehicle prvni foto 03ZF Smart Urban Vehicle má inovativní přední nápravu, otočí se na pětníku - 4 - ZF Smart Urban Vehicle prvni foto 04ZF Smart Urban Vehicle má inovativní přední nápravu, otočí se na pětníku - 5 - ZF Smart Urban Vehicle prvni foto 05ZF Smart Urban Vehicle má inovativní přední nápravu, otočí se na pětníku - 6 - ZF Smart Urban Vehicle prvni foto 06ZF Smart Urban Vehicle má inovativní přední nápravu, otočí se na pětníku - 7 - ZF Smart Urban Vehicle prvni foto 07
ZF Smart Urban Vehicle dostalo do vínku hlavně inovativní přední nápravu, díky níž se otočíte na pětníku

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše