Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zenos eviduje již 23 záloh na model E10, chystá i výrobu roadsteru E11 a kupé E12
30.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První model nové britské značky nemůže na silnice všude. Chystaná expanze to však změní, přičemž reflektovat bude i tvrdší emisní normy.
V posledních letech dochází u malých sportovních automobilek k zajímavému vývoji. Ty známé jako třeba Gumpert nebo Wiesmann totiž namísto zákazníků přitahují spíše insolvenční správce, zatímco ty zcela nové mají minimálně na příští roky budoucnost jistou. Příkladem budiž třeba mexický VÜHL nebo britský Zenos, o kterém bude řeč dnes. Nová značka totiž jen pár dní po debutu svého prvního modelu E10 oznámila, že zálohu již složilo třiadvacet kupců, což je vcelku úctyhodný výsledek, zvláště, když své vozy uvidí tato klientela až někdy v příštím roce.
Na druhou stranu, již jméno šéfa nové značky musí zejména na britských ostrovech budit dojem jistoty - Ansar Ali velmi dlouho působil v Caterhamu. Oproti bývalému působišti přitom nyní může nabídnout pohlednější karoserii, která na rozdíl od moderní Sedmičky nabízí i dostatečný počet aerodynamických prvků. Výkon 200 koní, který produkuje dvoulitr Duratec od Fordu, tak půjde lépe využít.
Jen u tohoto modelu se ovšem značka nehodlá zaseknout. Jak je známo, v roce 2016 by měl dorazit také roadster E11 a dva roky po něm kupé E12. Všechny přitom dostanou odlehčenou platformu, která počítá s hliníkovými profily a středovým tunelem z recyklovaného karbonu. Z prvotiny pak budou převzaté i pěti- a šestistupňový manuál, motor se ale zřejmě bude lišit. I když logo Fordu na něm zůstane.
Cena by pak měla narůst nad 24 995 GBP (cca 825 000 Kč), což je částka, za kterou je k mání model E10. Ansar Ali přitom dodává, že tato suma byla nastavena tak, aby vzbudila dostatečnou pozornost. Zároveň však má reflektovat fakt, že primárním domovem Zenosu E10 budou okruhy. Vůz má totiž jen individuální posvěcení úřadů, na jehož základě může na silnice jen v Británii a pár dalších státech Evropy.
V případě roadsteru E11 a kupé E12 bychom se ovšem již měli dočkat plné homologace. Plnit přitom mají i emisní normy Euro 6, přestože zaměřovat se i nadále budou hlavně na řidič, a to od pozice pedálů přes posez za volantem až po výhled z vozu. Očividně je tedy nač se těšit, přičemž jen doufáme, že slovo „bankrot“ se této firmě vyhne.
Zenos E10 již zaujal 23 zákazníků, kteří neváhali složit zálohu. Vůz přitom dostanou až v příštím roce
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před hodinou - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 2 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 4 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 5 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB