Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zenos eviduje již 23 záloh na model E10, chystá i výrobu roadsteru E11 a kupé E12
30.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První model nové britské značky nemůže na silnice všude. Chystaná expanze to však změní, přičemž reflektovat bude i tvrdší emisní normy.
V posledních letech dochází u malých sportovních automobilek k zajímavému vývoji. Ty známé jako třeba Gumpert nebo Wiesmann totiž namísto zákazníků přitahují spíše insolvenční správce, zatímco ty zcela nové mají minimálně na příští roky budoucnost jistou. Příkladem budiž třeba mexický VÜHL nebo britský Zenos, o kterém bude řeč dnes. Nová značka totiž jen pár dní po debutu svého prvního modelu E10 oznámila, že zálohu již složilo třiadvacet kupců, což je vcelku úctyhodný výsledek, zvláště, když své vozy uvidí tato klientela až někdy v příštím roce.
Na druhou stranu, již jméno šéfa nové značky musí zejména na britských ostrovech budit dojem jistoty - Ansar Ali velmi dlouho působil v Caterhamu. Oproti bývalému působišti přitom nyní může nabídnout pohlednější karoserii, která na rozdíl od moderní Sedmičky nabízí i dostatečný počet aerodynamických prvků. Výkon 200 koní, který produkuje dvoulitr Duratec od Fordu, tak půjde lépe využít.
Jen u tohoto modelu se ovšem značka nehodlá zaseknout. Jak je známo, v roce 2016 by měl dorazit také roadster E11 a dva roky po něm kupé E12. Všechny přitom dostanou odlehčenou platformu, která počítá s hliníkovými profily a středovým tunelem z recyklovaného karbonu. Z prvotiny pak budou převzaté i pěti- a šestistupňový manuál, motor se ale zřejmě bude lišit. I když logo Fordu na něm zůstane.
Cena by pak měla narůst nad 24 995 GBP (cca 825 000 Kč), což je částka, za kterou je k mání model E10. Ansar Ali přitom dodává, že tato suma byla nastavena tak, aby vzbudila dostatečnou pozornost. Zároveň však má reflektovat fakt, že primárním domovem Zenosu E10 budou okruhy. Vůz má totiž jen individuální posvěcení úřadů, na jehož základě může na silnice jen v Británii a pár dalších státech Evropy.
V případě roadsteru E11 a kupé E12 bychom se ovšem již měli dočkat plné homologace. Plnit přitom mají i emisní normy Euro 6, přestože zaměřovat se i nadále budou hlavně na řidič, a to od pozice pedálů přes posez za volantem až po výhled z vozu. Očividně je tedy nač se těšit, přičemž jen doufáme, že slovo „bankrot“ se této firmě vyhne.






Zenos E10 již zaujal 23 zákazníků, kteří neváhali složit zálohu. Vůz přitom dostanou až v příštím roce
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 9 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 2 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 5 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 6 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 8 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva