Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zenos E10 S: ostřejší verze dostala turbo, stovku má pokořit za 4 s
1.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dvoumístný sporťák nově nabízí 253 koní, 16palcová a 17palcová litá kola, tlumiče Bilstein či větší brzdy. Jeho cena však narostla o 165 tisíc korun.
O nové britské značce Zenos jsme hovořili naposledy v lednu, kdy firma evidovala již 23 objednávek na svou prvotinu E10. Ta byla postavena na stejném principu jako třeba vozy značky Caterham, což není náhoda. Jeden ze zakladatelů společnosti Ansar Ali totiž dříve působil jakožto její šéf. Se svým novým dílkem ovšem hodlá bývalému chlebodárci lézt do zelí, přičemž omezen nechce být pouze jediným modelem. Proto již loni prohlásil, že postupem času se nabídka rozroste také o roadster E11 a kupé E12.
Tyto vozy by ovšem měly dorazit až v roce 2016, respektive v roce 2018. Do té doby ovšem Ansar Ali nehodlá jen tak spát na vavřínech, jak nám dokazuje novou ostřejší verzí modelu E10. Ta dorazí pod názvem E10 S do prodeje v březnu příštího roku, přičemž pod kapotou rovněž nabídne dvoulitrový čtyřválec od Fordu. Namísto atmosférického plnění však bude použito turbodmychadlo, díky čemuž výkon vyšplhá na 253 koní a točivý moment na 400 Nm.
S tímto výkonem, který standard převyšuje o 50 koní (točivý moment + 190 Nm), by se novinka měla rozjet z klidu na stovku za čtyři sekundy, tedy o půlsekundu rychleji než Zenos E10. Nejvyšší rychlost 217 km/h by však již pro oba vozy měla být stejná, lišit se pak nebude ani bodykit či karbon-hliníkový monokok, díky němuž hmotnost dosahuje pouhých 700 kilogramů.
Rozdíly však najdeme v dalších komponentech, kdy kupříkladu v rámci kol použije verze E10 S vpředu 16palcová a vzadu 17palcová litá kola OZ. Mimo to lze na obou nápravách počítat s brzdami o průměru 285 mm, tlumiči Bilstein nebo odnímatelným předním a zadní spoilerem. Cena v základu narostla o 5 000 GBP (cca 165 000 Kč) na 29 995 liber (990 tisíc korun).
V nabídce se pak objeví i okruhová varianta, která vychází na 32 995 GBP (1 089 000Kč). Standardem se přitom v takové chvíli stává samosvorný diferenciál, šestistupňová manuální převodovka, kompozitní sedadla, čtyřbodové bezpečnostní pásy, stavitelné tlumiče či dokonce vyhřívané sedadlo řidiče, které bychom zrovna u této verze nečekali.
Vizuálně se Zenos E10 S od standardu neliší, pod kapotou však nabízí turbodmychadlo a 253 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Dodge jako by dělal vše pro to, aby nový Charger selhal, po osmiválci, zvuku a vůbec mu sebral i možnost pálit gumy
19.12.2024 - Kia říká, že bizarní vzhled její poslední novinky lidé po spatření berou na milost, snad tomu ani sama nevěří
19.12.2024 - Majitel VW přes 7 měsíců čeká na opravu svého ID.4. Mezitím na něj prší svolávací akce, nakonec přišel zákaz prodeje
19.12.2024 - Poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání jako dodnes nové auto, je to Top Gun bizarních specifikací
19.12.2024 - Prodeje nových aut v Evropě spadly do červených čísel, prodeje elektromobilů se meziročně propadají skoro o 10 procent
20.12.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie