Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zenos E10 S: ostřejší verze dostala turbo, stovku má pokořit za 4 s
1.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dvoumístný sporťák nově nabízí 253 koní, 16palcová a 17palcová litá kola, tlumiče Bilstein či větší brzdy. Jeho cena však narostla o 165 tisíc korun.
O nové britské značce Zenos jsme hovořili naposledy v lednu, kdy firma evidovala již 23 objednávek na svou prvotinu E10. Ta byla postavena na stejném principu jako třeba vozy značky Caterham, což není náhoda. Jeden ze zakladatelů společnosti Ansar Ali totiž dříve působil jakožto její šéf. Se svým novým dílkem ovšem hodlá bývalému chlebodárci lézt do zelí, přičemž omezen nechce být pouze jediným modelem. Proto již loni prohlásil, že postupem času se nabídka rozroste také o roadster E11 a kupé E12.
Tyto vozy by ovšem měly dorazit až v roce 2016, respektive v roce 2018. Do té doby ovšem Ansar Ali nehodlá jen tak spát na vavřínech, jak nám dokazuje novou ostřejší verzí modelu E10. Ta dorazí pod názvem E10 S do prodeje v březnu příštího roku, přičemž pod kapotou rovněž nabídne dvoulitrový čtyřválec od Fordu. Namísto atmosférického plnění však bude použito turbodmychadlo, díky čemuž výkon vyšplhá na 253 koní a točivý moment na 400 Nm.
S tímto výkonem, který standard převyšuje o 50 koní (točivý moment + 190 Nm), by se novinka měla rozjet z klidu na stovku za čtyři sekundy, tedy o půlsekundu rychleji než Zenos E10. Nejvyšší rychlost 217 km/h by však již pro oba vozy měla být stejná, lišit se pak nebude ani bodykit či karbon-hliníkový monokok, díky němuž hmotnost dosahuje pouhých 700 kilogramů.
Rozdíly však najdeme v dalších komponentech, kdy kupříkladu v rámci kol použije verze E10 S vpředu 16palcová a vzadu 17palcová litá kola OZ. Mimo to lze na obou nápravách počítat s brzdami o průměru 285 mm, tlumiči Bilstein nebo odnímatelným předním a zadní spoilerem. Cena v základu narostla o 5 000 GBP (cca 165 000 Kč) na 29 995 liber (990 tisíc korun).
V nabídce se pak objeví i okruhová varianta, která vychází na 32 995 GBP (1 089 000Kč). Standardem se přitom v takové chvíli stává samosvorný diferenciál, šestistupňová manuální převodovka, kompozitní sedadla, čtyřbodové bezpečnostní pásy, stavitelné tlumiče či dokonce vyhřívané sedadlo řidiče, které bychom zrovna u této verze nečekali.





Vizuálně se Zenos E10 S od standardu neliší, pod kapotou však nabízí turbodmychadlo a 253 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 4 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejčtenější články
Neuvěřitelně specifikovaný Phaeton připomíná, co všechno bylo možné ve zlaté éře VW. Ztratil na ceně 3,7 milionu Kč, teď může být váš
23.1.2025Et tu Smarte? Také značka městských aut se vrací ke spalovacím motorům, osadí jimi „čistě elektrickou platformu”
23.1.2025Číňané naučili svého nového psa kouskům, které ten starý americký uměl už před několika dekádami
23.1.2025Šéf BMW Oliver Zipse skončí, jeho kontrakt už nebude obnoven
24.1.2025Lewis Hamilton se poprvé ukázal v rudo-žlutých barvách Ferrari a „zlomil internet”, reakce ukazuje hlavní důvod jeho přestupu
24.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva