Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zenos E10: nový projekt ex-šéfa Caterhamu nabídne přes 300 koní na tunu
19.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Konkurence pro legendární Sedmičku dostane rovněž motor Fordu, který spojí s hmotností 650 kg. Zaměřena bude okruhově, značky ovšem dostane.
Pod jménem Zenos byl v předkřesťanské době znám mormonský prorok. Nově však tento název nese britská automobilka, kterou založili dva bývalí funkcionáři Caterhamu. Jejich prvním projektem je pak model E10, který by již příští rok měl zamířit do prodeje. Cena je sice momentálně neznámá, o technice ale již pár detailů víme. Stejně jako o konkurenci, kterou se nestane pouze Caterham 620R, ale také KTM X-Bow nebo mexický VÜHL 05.
Tak tedy, Zenos E10 se postaví na platformu velikosti Lotusu Elise a pohon dostane na starosti dvoulitrový motor od Fordu. Jeho 200 koní a 211 Nm točivého momentu zamíří na zadní kola skrze pětistupňovou převodovku, přičemž spárován bude s hmotností okolo 650 kg. Díky tomu by měl nabídnout více než 300 koní na tunu, což je zárukou působivé jízdní dynamiky.
To je ovšem pouze začátek. Podle šéfa nové značky (a bývalého ředitele Caterhamu) Ansara Aliho by totiž pohonná jednotka HE420 Duratec měla v budoucnu dostat přeplňování a tak zapříčinit vznik mnohem výkonnějších exemplářů. Na to je ale zatím dost času, proto zpátky k dvoumístnému modelu E10, který sice dostane registrační značky, ale zaměřen bude okruhově.
Proto ostatně dostal výrazně odlehčené hliníkové šasí, které doplňuje zadní pomocný rám stejného materiálu a monokok vyrobený z karbonových kompozitů. Tato architektura by přitom kromě nízké hmotnosti měla zaručit i značnou torzní tuhost, ani v tomto směru však Zenos neudává žádné konkrétní výsledky.
Na bližší informace o Zenosu E10 si tak musíme počkat, stejně jako jsou ve výhledu i další modely. V roce 2016 by totiž měl dorazit roadster E11, kterému bude o čtyřiadvacet měsíců později dělat společnost kupé E12.
Zenos E10 dorazí na počátku příštího roku s výkonem 200 koní. Následovat jej má roadster E11 a kupé E12
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 4 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před hodinou - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 3 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 4 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 5 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva