Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zenos E10: novodobý Lotus Seven získává obrysy, stovku dá za 4,5 sekundy
9.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový projekt bývalého šéfa Caterhamu se představil na nových ilustracích i detailech. Jeho 200 koní půjde do prodeje na začátku příštího roku.
Bývalí manažeři Caterhamu Ansar Ali a Mark Edwards to zřejmě se svým novým projektem Zenos Cars myslí velmi vážně. Jen krátce po prvním představení modelu E10 zde totiž máme další detaily, které naznačují brzkou sériovou výrobu. A pokud prý vše půjde podle plánu, uvidíme novodobý Lotus Seven v prodeji na počátku příštího roku, přičemž následující dvě novinky - roadster E11 a kupé E12 - dorazí do konce dekády.
To je ovšem vzdálená budoucnost, která záleží hlavně na úspěchu prvotiny Zenosu. Tu bude pohánět dvoulitrový čtyřválec o výkonu 200 koní, který má při hmotnosti okolo 650 kg zaručit zrychlení z nuly na stovku za 4,5 sekundy a nejvyšší rychlost 217 km/h. Nová značka ovšem neupřesňuje, zda těchto výkonů má být dosaženo se standardním pětistupňovým manuálem nebo příplatkovým šestistupňovým, který má navíc samosvorný diferenciál.
Co se samotné konstrukce modelu E10 týče, tu tvoří karbon-hliníkový monokok, kterému asistují hliníkové pomocné rámy. Prakticky veškeré panely karoserie by pak měly být velmi snadno vyměnitelné kvůli údržbě i nákladům, zatímco ocelové oblouky zaručují alespoň nějakou tu bezpečnost. Uvnitř pak nechybí odlehčené skořepiny a multifunkční LCD displej.
V rámci podvozku Zenos počítá s dvojitými lichoběžníky vpředu i vzadu, jimž asistují tlumiče Bilstein. Ty mohou být za příplatek stavitelné, stejně jako lze standardní 16palcová přední a 17palcová zadní kola OZ Racing vyměnit za větší rozměr. Totéž pak můžete udělat se základními dvoupístkovými brzdami od Alconu.
Ceny britská firma nezveřejnila, přeci jen do plánovaného zahájení výroby ještě nějaký ten pátek chybí. Navíc jsme dosud neviděli ještě nic reálného, neboť s novými informacemi dorazily jen výraznější ilustrace. Uvidíme tedy na začátku roku 2014, zda jde všechno podle plánu a novodobý Lotus Seven skutečně dorazí.
Britský Zenos E10 se opět ukázal pouze na ilustracích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 18:13 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie