Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zásadní facelift VW Golf předčasně odhalil únik z interní prezentace, snad ani nezadržujte dech
4.9.2023 | Petr Miler
Zásadní nemá být v tom smyslu, že by auto změnil k nepoznání, má klíčový model automobilky zbavit pověsti lacině působící, nákladově osekané padlé ikony. Toto je první pohled na Golf 2024.
Bylo nebylo... A dál není. I takto by šlo začít pohádku o jednom ikonickém německém autě, které se už před mnoha dekádami vyšplhalo na vrchol evropských prodejů nových vozů a skoro nikdy z něj neslezlo. Přesto dnes marně bojuje o pozornost mezi řadou průměrných soupeřů a zatím marně čeká na impuls, který by jej nakopl zpět na cestu k výšinám.
Řeč je samozřejmě o Volkswagenu Golf, nejprůměrnějšímu z průměrných aut, které ale z nudy udělalo přednost a z nevýstřednosti ctnost. VW v podstatě neudělal nic jiného, než že všechny myslitelné vlastnosti automobilu zabalil do jednoho celku a slepil mnohé zdánlivě protichůdné aspekty dohromady dobře, že na to konkurence nikdy nenašla kloudnou odpověď. Párkrát se někdo chytal, párkrát se někdo blížil, dlouhodobě to byl ale vždy Golf, který uchvacoval daleko nejvíce zákazníků na celém evropském kontinentu tím, že sice perfektně netrefil do vkusu nikoho, současně se ale blížil ideálu všech.
Dnes je to pryč. Kdo ze soupeřů VW nakonec porazil? Nikdo, byl to VW sám, který se vydal na elektrickou křižáckou výpravu, na které se rozhodl obrátit své zákazníky na „pravou víru”. Ti mu ale na něco takového z valné většiny ukázali „Mittelfinger” a Němci místo toho, aby se chytili za nos a zjistili, že touto cestou jít jednoduše nemohou, začali - ať už úmyslně nebo kolaterálně - snižovat akcie svých spalovacích ikon jejich postupnou degradací. Golf to „odkašlal” mezi prvními, jeho osmá generace představuje oproti té sedmé zejména kvalitativně a uživatelsky velký krok zpět, navíc je citelně dražší. Kdo mohl čekat, že to prodejům zlomí vaz?
VW si asi myslel, že mu to nějak projde, jenže neprošlo. Odbyt šel okamžitě do kopru a Golfu se během 5 let začalo prodávat o 300 tisíc kusů za rok méně jen v Evropě - ze snadno půlmilionových ročních prodejů sedmé generace bylo najedou 200 tisíc prodejů té osmé. V roce 2021 klesl Golf VIII na 214 tisíc dodaných vozů, co loni? V roce 2022 si připsal jen 176 859 prodaných aut, tedy třetinu vozů, které VW dodal Evropanům v půli minulé dekády. Pro Němce by to měla být jasná ukázka toho, že zákazník není hloupý, že nekoupí cokoli, co mu VW naservíruje, že v autě proslulém hodnotou za peníze očekává právě takový vůz, že od „lidové značky” očekává dál lidová auta. Nezdá se, že by to na Němce nějak zvlášť působilo a svou elektrickou „kruzádu” jedou dál. Golfu by ale přece jen rádi pomohli.
Aspoň o tom pravidelně mluví, Golf VIII má tedy spasit zásadní facelift. Jak moc se tato slova stanou realitou, teprve uvidíme, první vodítko za chvíli uvidíte a snad ani nezadržujte dech. Na interní prezentaci VW se podařilo nafotit inovovaný Golf tak, jak ho ve Wolfsburgu stvořili a byť se nedá říci, že by inovace nebyly znát, minimálně vizuálně o nic dramatického nejde. Zdá se, že výchozí provedení se opticky přiblíží verzi GTI, to bude ale tak nějak všechno - klíčové části jako světla se zdají být nedotčeny.
To hlavní, co dosud Golf trápilo je ale kvalita a provedení interiéru. Právě tam se má mnohé změnit, auto už nemá vypadat jako reklama na osekávání nákladů, má vrátit do hry více tlačítek a celkově zpříjemnit zacházení s vozem. Jak moc to bude pravda, to se teprve ukáže, po technické stránce ale zásadní změny nepřijdou. Mluví se o úpravě hybridní části nabídky a několika menších modifikacích spalovacích motorů, zrovna tady ale vůz nestrádá. Je možné, že více se dozvíme už v řádu hodin a dnů, takže vás pro tuto chvíli už jen necháme pokochat fotografií níže a přemýšlet o tom, co VW mohl všechno udělat pro to, aby reputaci Golfu zachránil.



Současný VW Golf není žádným ohňostrojem krásy, ale to mu nakonec vaz neláme. Níže můžete poprvé vidět jeho inovované provedení. Zvenčí budiž, ale co zbytek? Foto: Volkswagen
Zdroje: cochespias1@Instagram, JATO Dynamics
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnesChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 6 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 8 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 9 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 11 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva