Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zásadní facelift VW Golf předčasně odhalil únik z interní prezentace, snad ani nezadržujte dech
4.9.2023 | Petr Miler
Zásadní nemá být v tom smyslu, že by auto změnil k nepoznání, má klíčový model automobilky zbavit pověsti lacině působící, nákladově osekané padlé ikony. Toto je první pohled na Golf 2024.
Bylo nebylo... A dál není. I takto by šlo začít pohádku o jednom ikonickém německém autě, které se už před mnoha dekádami vyšplhalo na vrchol evropských prodejů nových vozů a skoro nikdy z něj neslezlo. Přesto dnes marně bojuje o pozornost mezi řadou průměrných soupeřů a zatím marně čeká na impuls, který by jej nakopl zpět na cestu k výšinám.
Řeč je samozřejmě o Volkswagenu Golf, nejprůměrnějšímu z průměrných aut, které ale z nudy udělalo přednost a z nevýstřednosti ctnost. VW v podstatě neudělal nic jiného, než že všechny myslitelné vlastnosti automobilu zabalil do jednoho celku a slepil mnohé zdánlivě protichůdné aspekty dohromady dobře, že na to konkurence nikdy nenašla kloudnou odpověď. Párkrát se někdo chytal, párkrát se někdo blížil, dlouhodobě to byl ale vždy Golf, který uchvacoval daleko nejvíce zákazníků na celém evropském kontinentu tím, že sice perfektně netrefil do vkusu nikoho, současně se ale blížil ideálu všech.
Dnes je to pryč. Kdo ze soupeřů VW nakonec porazil? Nikdo, byl to VW sám, který se vydal na elektrickou křižáckou výpravu, na které se rozhodl obrátit své zákazníky na „pravou víru”. Ti mu ale na něco takového z valné většiny ukázali „Mittelfinger” a Němci místo toho, aby se chytili za nos a zjistili, že touto cestou jít jednoduše nemohou, začali - ať už úmyslně nebo kolaterálně - snižovat akcie svých spalovacích ikon jejich postupnou degradací. Golf to „odkašlal” mezi prvními, jeho osmá generace představuje oproti té sedmé zejména kvalitativně a uživatelsky velký krok zpět, navíc je citelně dražší. Kdo mohl čekat, že to prodejům zlomí vaz?
VW si asi myslel, že mu to nějak projde, jenže neprošlo. Odbyt šel okamžitě do kopru a Golfu se během 5 let začalo prodávat o 300 tisíc kusů za rok méně jen v Evropě - ze snadno půlmilionových ročních prodejů sedmé generace bylo najedou 200 tisíc prodejů té osmé. V roce 2021 klesl Golf VIII na 214 tisíc dodaných vozů, co loni? V roce 2022 si připsal jen 176 859 prodaných aut, tedy třetinu vozů, které VW dodal Evropanům v půli minulé dekády. Pro Němce by to měla být jasná ukázka toho, že zákazník není hloupý, že nekoupí cokoli, co mu VW naservíruje, že v autě proslulém hodnotou za peníze očekává právě takový vůz, že od „lidové značky” očekává dál lidová auta. Nezdá se, že by to na Němce nějak zvlášť působilo a svou elektrickou „kruzádu” jedou dál. Golfu by ale přece jen rádi pomohli.
Aspoň o tom pravidelně mluví, Golf VIII má tedy spasit zásadní facelift. Jak moc se tato slova stanou realitou, teprve uvidíme, první vodítko za chvíli uvidíte a snad ani nezadržujte dech. Na interní prezentaci VW se podařilo nafotit inovovaný Golf tak, jak ho ve Wolfsburgu stvořili a byť se nedá říci, že by inovace nebyly znát, minimálně vizuálně o nic dramatického nejde. Zdá se, že výchozí provedení se opticky přiblíží verzi GTI, to bude ale tak nějak všechno - klíčové části jako světla se zdají být nedotčeny.
To hlavní, co dosud Golf trápilo je ale kvalita a provedení interiéru. Právě tam se má mnohé změnit, auto už nemá vypadat jako reklama na osekávání nákladů, má vrátit do hry více tlačítek a celkově zpříjemnit zacházení s vozem. Jak moc to bude pravda, to se teprve ukáže, po technické stránce ale zásadní změny nepřijdou. Mluví se o úpravě hybridní části nabídky a několika menších modifikacích spalovacích motorů, zrovna tady ale vůz nestrádá. Je možné, že více se dozvíme už v řádu hodin a dnů, takže vás pro tuto chvíli už jen necháme pokochat fotografií níže a přemýšlet o tom, co VW mohl všechno udělat pro to, aby reputaci Golfu zachránil.
Současný VW Golf není žádným ohňostrojem krásy, ale to mu nakonec vaz neláme. Níže můžete poprvé vidět jeho inovované provedení. Zvenčí budiž, ale co zbytek? Foto: Volkswagen
Zdroje: cochespias1@Instagram, JATO Dynamics
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 6 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 8 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 9 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 11 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
dnes
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis