Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zapomeňte na Q6, první elektrické SUV Audi ponese jen jméno e-tron
18.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Produkční verze loňského konceptu bude zvána jinak, než se očekávalo. Má hrát významnou roli mezníku v historii německé automobilky.
O elektrické budoucnosti koncernu VW Group se v poslední době zmiňujeme měrou vrchovatou. To má samozřejmě své opodstatnění ve flotile třiceti vozů, se kterými by Němci chtěli vyrukovat v příštích deseti letech. Včera jsme si posvítili na ilustrace z patentového úřadu, které odhalily vozy vskutku zajímavých tvarů. To jsou ale zatím jen nápady.
Dnes tu máme o trochu reálnější náhled do budoucna, přičemž hovořit budeme o značce Audi. Ta hodlá do roku 2020 představit hned tři „bezemisní“ vozy, přičemž ten první je již velmi dobře známý. Ano, jde skutečně o koncept e-tron quattro, který byl odhalen loni na autosalonu ve Frankfurtu. Od té doby - a vlastně ještě předtím - má jeho produkční verze přilepen název Q6 e-tron, který jsme považovali za pevně daný. Jenže chyba lávky.
Šéf automobilky se čtyřmi kruhy ve znaku Rupert Stadler potvrdil, že chystané elektrické SUV bude jednoduše známé pouze jako „e-tron“ bez jakéhokoliv odkazu na jiný, již existující model. Důvodem je fakt, že jde „o srovnatelný vůz s Audi quattro, které bylo známo jen jako quattro. V dlouhodobém horizontu ovšem název e-tron bude odkazovat na strukturu zahrnující ryzí elektrické pohonné ústrojí.“
Tedy jinými slovy, první elektrické SUV má být v historii Audi stejným mezníkem jako dnes již legendární kupé s pohonem všech kol z 80. let minulého století. Veškeré vozy, které ovšem po něm, již ponesou odkaz na stávající nabídku. To Stadler jen potvrzuje, když dodává, že „budeme mít modely s tradičními jmény, například A6 e-tron, A7 e-tron, A8 e-tron a tak dále.“
Je otázkou, co bude po elektrickém SUV následovat, byť samotnou skladbu novinek známe. Do konce dekády se dočkáme ještě velkého sedanu a malého městského vozu, který zkombinuje tvary hatchbacku a MPV. Stejně jako v Paříži představený Volkswagen I.D. bude používat platformu MEB, pročež půjde o jakéhosi duchovního nástupce Audi A2.
Stadler tuto novinku popisuje jako „prostorově velkorysý koncept“, což má spojitost s potřebami zákazníků žijících ve městech. Ti totiž chtějí „snadné nastupování, zvýšenou jízdní pozici a pocit bezpečí“. Mimo to pak dostanou ještě elektrický dojezd pohybující se mezi 350 a 450 kilometry, což bude plně odpovídat denním potřebám. Stejně jako onen prostorově velkorysý interiér.
V případě zmiňovaného elektrického sedanu již tolik informací není k dispozici, nejspíše tedy dorazí až po menším modelu. Spojován je přitom s řadami A7 i A8, nic oficiálního však nezaznělo. Na bližší fakta si tedy budeme muset nějaký ten pátek počkat. Momentálně tak jen dodáme, že odhalení elektrických plánů Audi přichází jen krátce poté, co značka zařízla sportovní R8 e-tron, jenž dojelo na nezájem zákazníků. V případě elektrického SUV musí jistě věřit v lepší výsledek...










Žádné Audi Q6 e-tron, elektrické SUV bude známé jednoduše jen jako e-tron
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? včera 12:00
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl 15.4.2025
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
Nejnovější články
Nejprodávanější kombík světa se ukázal v novém, Škodě dává šanci vzít mu titul světové jedničky
před hodinouPorsche skutečně vytáhlo na nejnáročnější okruh světa 911 s manuálem. A je rychlejší než doteď s automatem
před 2 hodinamiTechnik na okruhu postavil starou dieselovou ošklivku proti BMW M3 jen na jiných moderních pneu. A začaly se dít věci
včeraJaponské automobilky ukázaly, jak udrží při životě spalovací motory i v době, kdy se všechno spiklo proti nim
včeraPokud chce Kia s tímhle autem skutečně porazit Teslu Model 3 v její vlastní hře, může Elon Musk zůstat v klidu
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.17. 22:50 - HondaMan
- Onboard videa 04.17. 21:59 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.17. 21:09 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.17. 19:42 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.17. 19:10 - GeneHawkins
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom