Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zaměstnanci Audi přišli o svá služební auta, na „elektrickou revoluci” už musí šetřit i oni
9.8.2023 | Petr Prokopec
Pokud vás láká práce v automobilovém průmyslu kvůli své blízkosti autům, kterých by mělo být všude okolo dost, vyhněte se působení v Audi. Tam už zašlo šetření kvůli nevyžádané elektromobilitě tak daleko, že zaměstnanci přišli o své služební vozy, které mohli používat dle libosti.
Služební auto, které můžete používat i pro soukromé účely, je jedním z oblíbených zaměstnaneckých benefitů. Aby také ne - auto užije v podstatě každý, pro zaměstnance znamená jeho používání mimo práci jen relativně drobné zdanění navíc a pro zaměstnavatele jde o plně nákladovatelnou položku, z níž nemusí odvádět různé daně, kterým se u nás říká pojištění. Je to zkrátka výhodná věc pro všechny zúčastněné, proto je dnes „vyfasování” služebního auta spojené i relativně nevýznamnými pracovními pozicemi.
Člověk by v takové situaci čekal, že když dostanete služební auto jako zaměstnanec továrny na těstoviny, dostanete jej tím spíš jako zaměstnanec automobilky. Pro výrobce aut je to ještě výhodnější záležitost, neboť vůz si sám prodá s marží a může tak optimalizovat odbyt, pokud o ten přirozený zrovna má nouzi. Je to „win-win-...” na mnoho stran. Časy i takového blahobytu jsou ale zjevně pryč, jak nyní poznávají zaměstnanci Audi.
Německý magazín Automobilwoche uvádí, že zaměstnanci automobilky čtyř kruhů z rozhodnutí vedení přišli o veškerá služební Audi, která jim dosud byla přidělována obvyklým způsobem, tedy jako „jejich” vozy využitelné i pro soukromé účely. Zapomenout nicméně mohou i na vozy dalších koncernových značek, i kdyby šlo třeba o Škodu či Seat, nedostanou prostě nic. Důvod si domyslíte sami - úspory kvůli „elektrické revoluci”, která automobilku zatím jen stojí spoustu peněz.
Nejde ale jen o auta jako taková, Audi zavelelo k větší digitalizaci a virtualizaci. Zaměstnanci se tak mají s obchodními partnery setkávat primárně online. Pokud to není možné a okolnosti podle zaměstnance vyžadují osobní schůdku, musí nejprve požádat o schválení takové schůzky nadřízeného. Pokud ten osobní setkání schválí, pak je teprve možné vypůjčit si auto z flotily firmy. Ani tehdy to ale pro zaměstnance není snadné.
I kdyby se schůzka uskutečnila daleko od ústředí Audi, zaměstnanci nemohou s vozem zajet domů a ráno vyrazit na cestu odtud. Pokud pracovní cesta nevyžaduje ubytování v hotelu, je nutné si auto vždy vypůjčit z ústředí firmy a tam jej zase vrátit. Domů pak mohou jet taxi, autobusem, vlakem, na kole... No to už je na nich, důležité pro Audi je, aby jej tato cesta nestála ani vindru.
Upřímně řečeno, takový přístup není ničím unikátním, známe jej z jiných firem. Ale u automobilky? Kde je používání služebního auta pro soukromé účely nejen efektivnější, ale je i zdrojem jakési pýchy a prostředkem propagace? Navíc kvůli něčemu tak zbytečnému, jako jsou investice do nikým nevyžádané elektromobility? Oh-la-la, automobilový světe, v co se obracíš?
Na dobu, kdy zaměstnanci Audi mohli jako služební vůz používat klidně i RS6 Avant, pakliže na to měli z titulu své funkce rozpočet, je nově třeba zapomenout. Foto: Audi
Automobilka totiž kvůli elektromobilům šetří, kde může, a proto lidé pro ni pracující nedostanou už ani obyčejnou A4 TDI. Foto: Audi
Zdroj: Automobilwoche
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
včera - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nejnovější články
- Někdo si koupil poslední vrcholný luxusní dálniční stíhač Mercedesu a sotva s ním jezdil, ztrátu hodnoty si vyžírá řádně
před 10 hodinami - Elektromobily podle studie svou životností překonávají spalovací vozy, vydrží prý skoro 20 let v průměru. Je to výsměch, šlendrián a tmářství
včera - Řidič Policie ČR před „rekordní nehodou” nesmyslně riskoval. Rychlost ani styl jízdy neodpovídaly tomu, kam jel
včera - Zisky Bosche se prudce propadly, ani 11 500 propuštěných nezamezilo minutí cíle o polovinu
včera - Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
včera
Živá témata na fóru
- Prrodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 02.04. 01:53 - hezkyauto
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.03. 21:42 - M.Z.
- OT - zavírám krám, uklízím 02.03. 16:48 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 02.03. 15:03 - pavproch
- Onboard videa 02.02. 10:49 - brnenska.odchytova
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep