Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zákazníci Tesly si stěžují na neobvyklý problém, reakce automobilky nepřekvapí
20.1.2021 | Petr Prokopec
Se vskutku svérázným problémem se potýkají majitelé Modelu 3. I když teplo v autě zvlášť v zimě ocení každý, auta kalifornské automobilky jej generují až moc i ve chvíli, kdy o něj nestojí.
To chce klid a nohy v teple, říká se. Tesla tato slova evidentně vzala vážně, stejně jako kritiku zákazníků, že topení v jejích automobilech zejména v zimním období nedostačuje. A proto interiér Modelu 3 proměnila doslova v saunu. Tedy nikoliv celý, pouze prostor pro nohy řidiče, kde se mnohdy objevují až padesátistupňové teploty. Ty samozřejmě málokdo zvládne, zvláště když je zbytek kabiny klimatizován na nějakých 22 stupňů Celsia. Není tak vůbec s podivem, že jízda v takovém voze může být obzvláště nepříjemnou a ve výsledku nebezpečnou.
Na daný problém nyní upozornil Bjorn Nyland, dlouholetý norský fanoušek značky, který má momentálně zapůjčený na testování modernizované provedení elektrického sedanu modelového roku 2021. Když vůz přebíral, vše fungovalo perfektně. Tesla tedy vykazovala ve všech částech interiéru teplotu víceméně stejnou, tedy s přihlédnutím na všemožné faktory, mezi něž mimo jiné patří i fyzikální zákony. Horký vzduch totiž stoupá vzhůru, načež by logicky mělo být u stropu o trochu tepleji než v prostoru pro nohy.
Po čtyřech týdnech testu se nicméně ukázalo, že stejně jako politici i Tesla dokáže poručit větru a dešti. Či spíše přesněji, dokáže ohýbat ony fyzikální zákony, neboť v Nylandově voze je nyní tím nejteplejším místem právě prostor pro nohy řidiče. Dle automobilky vina leží na jeho straně, což se vlastně dalo i očekávat, Tesla své chyby neuznává. Není tak překvapivé, že z přehřívání viní Nylanda, který nechává otevřený kryt středové schránky.
Proč by to přitom měl být problém? Důvod je prostý, Tesla v rámci svých inovačních kroků umístila tepelný senzor pod rozměrný palubní displej, aby tak byl v centru dění a mohl lépe navolit ideální stav napříč kabinou. V té chvíli si nicméně asi nikdo neuvědomil, že pokud lidé otevřou středovou schránku, onen senzor bude jejím krytem blokován. Dané pochybení tak vychází najevo až nyní, kdy se stížnosti začínají množit. Přičemž kalifornská automobilka by vše nejraději opravila jen pouhou radou, aby lidé ono schránku neotevírali.
Jak ovšem Nyland dodává, v umístění senzoru problém není. Když totiž otestoval jeho chod se zvednutým i zavřeným krytem, dočkal se podobných výsledků a přehřátých nohou. Spíše tak poukazuje na závadu samotného senzoru, který nejspíše odchází dříve, než by měl. Na základě toho pak vůz dostává chybná data, v jejichž důsledku další komponenty nedělají, co mají.
Nyland uvádí, že v létě žádné takové potíže nezaznamenal. Nicméně si vybavuje, že něco podobného se mu stalo již loni se starším Modelem 3. U něj nicméně rozdíl v teplotách nebyl tak markantní, načež nad vším mávnul rukou. Ukazuje se tedy, že Tesla má další, nejspíše dlouhodobý problém, což dokládají i komentáře pod Nylandovým videem. Nohy v přílišném teple má totiž i řada dalších majitelů, ať již starších či zcela nových aut.
Náprava je přes Nylandovy výzvy zatím v nedohlednu. V prvé řadě je třeba, aby Tesla uznala, že problém vůbec existuje, což je vlastně totéž, jako kdyby jistý český premiér přiznal, že je ve střetu zájmů. Jednou možná, nyní ale majitelé kalifornských elektromobilů musí zkrátka počítat s tím, že souběžně s vozem by si měli raději pořídit i ponožky z Nomexu.
Dnes už pomalu neexistuje oblast, ve které by Tesla Model 3 neměla nějaký problém. K těm dosavadním se totiž nyní přidává přehřívání prostoru pro nohy řidiče. Foto: Tesla
Zdroj: Bjorn Nyland@YouTube
Bleskovky
- Lewis Hamilton se poprvé ukázal v rudo-žlutých barvách Ferrari a „zlomil internet”, reakce ukazuje hlavní důvod jeho přestupu
před 3 hodinami - Genius noci v Lamborghini zkusil s autem projet skrz výsuvné patníky. A dělal to tak dlouho, dokud neměl auto na kaši
22.1.2025 - Nadšenec poprvé nastartoval vlastnoručně postavený brutální Wankel s 12 rotory, jeho zvuk je pastva pro uši
21.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Za deště v Jerezu kraloval Jonathan Rea včera 17:26
- Perné měsíce před MotoGP. Úpravy v Brně si žádají i příznivé počasí, říká ředitel okruhu včera 14:26
- Most: Přípravy na novou sezónu v plném proudu včera 10:00
- V Jerezu dnes Schrötter před Tobou a Alcobou 22.1.2025
- V Jerezu na testech nejrychlejším Bulega před Iannonem a Reddingem 22.1.2025
Nejčtenější články
- Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
24.12.2024 - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
24.12.2024 (1) - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
24.12.2024 - Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
25.12.2024 - Technik Jaguaru po smrtelné nehodě vynesl na světlo, jaké šmejdy jsou auta vietnamského nudlového miliardáře, dostal padáka
25.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva