Zahraniční média si všímají konfliktu ve Škodě, podle zaměstnanců se Octavia IV nemá vyrábět

Nebývá zvykem, aby se daleko od našich hranic probíraly interní půtky v české automobilce, ale v tomto případě se to stalo. Nová Octavia je podle odborů problematická a potíže čekají i s Enyaqem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Zahraniční média si všímají konfliktu ve Škodě, podle zaměstnanců se Octavia IV nemá vyrábět

22.8.2020 | Petr Miler

Zahraniční média si všímají konfliktu ve Škodě, podle zaměstnanců se Octavia IV nemá vyrábět

/

Foto: Škoda Auto

Nebývá zvykem, aby se daleko od našich hranic probíraly interní půtky v české automobilce, ale v tomto případě se to stalo. Nová Octavia je podle odborů problematická a potíže čekají i s Enyaqem.

Už pěkných pár měsíců se proslýchá, že nová Škoda Octavia je mnohem problematičtějším dítětem, než se na první pohled zdá. Auto mají od začátku trápit zejména softwarové problémy, které komplikují výrobu a nakonec i prodej. Navenek se toho z firmy svého času nedostalo mnoho, jen informace o potížích s eCallem nešlo zastřít. Teď se ale ze všeho stala věc veřejná, a to více, než by automobilce mohlo být milé.

Zaměstnanci nespokojení se stavem věcí totiž popsali problémy ve svém odborářském časopise, jehož obsahu si překvapivě všimla i zahraniční média, zejména pak v Německu, Nizozemsku a Velké Británii. Naposledy včera nizozemský AutoWeek publikoval článek nadepsaný slovy: „Zaměstnanci Škody nepovažují novou Octavii připravenou pro výrobu.”

To není zrovna pěkná vizitka pro českou firmu na jejích klíčových exportních trzích, rozhodně ne poté, co se Octavie IV už tři čtvrtě roku vyrábí a skoro stejný čas i prodává. AutoWeek se odvolává na časopis Škodovácký odborář s tím, že zaměstnanci jsou k automobilce velmi kritičtí a jejich slova interpretuje tak, že novinka nebyla dostatečně připravena na sériovou výrobu, a tak se ani neměla vyrábět.

Potíží jsou softwarové nedostatky, jejichž opravování je prý gigantickou, spoustu času zabírající činností. U každého auta je prý aktualizace softwaru prací na 30 minut, zatímco u jiných vozů jde práci na nanejvýš 5 minut. „Tohle jsme nikdy nezažili,” citují Nizozemci jednoho ze zaměstnanců.

„Příprava auta na výrobu je ve velmi žalostném stavu,” cituje dále AutoWeek s tím, že problémy v dohledné době nemají šanci ustat a produkce musí být pravidelně zastavována na 3 hodiny, aby problémy mohly být odstraněny. A stejné potíže očekávají i v případě chystaného Enyaqu iV, neboť také ten má být šit horkou jehlou.

Tyto informace už můžete znát od nás, je ale pozoruhodné vidět je řešit zahraniční tisk. Stejně tak je zajímavé, že se i takto renomovaným médiím zahraniční i čeští mluvčí automobilky odmítli k celé věci jakkoli vyjádřit. To jen naznačuje, že trápení škodovky s touto záležitostí budou opravdu nemalá, jinak by vše s gustem smetla ze stolu.


Zahraniční média si všímají konfliktu ve Škodě, podle zaměstnanců se Octavia IV nemá vyrábět - 1 - Skoda Octavia IV vs odbory AutoWeek NL 01
Není obvyklé vidět na stránkách zahraničních médií řešit Škodu v podobných souvislostech. Foto: Screenshot Autoweek.nl

Zahraniční média si všímají konfliktu ve Škodě, podle zaměstnanců se Octavia IV nemá vyrábět - 2 - Skoda Octavia RS 2020 benzin diesel 03Zahraniční média si všímají konfliktu ve Škodě, podle zaměstnanců se Octavia IV nemá vyrábět - 3 - Skoda Octavia RS 2020 benzin diesel 05Zahraniční média si všímají konfliktu ve Škodě, podle zaměstnanců se Octavia IV nemá vyrábět - 4 - Skoda Octavia RS 2020 benzin diesel 07Zahraniční média si všímají konfliktu ve Škodě, podle zaměstnanců se Octavia IV nemá vyrábět - 5 - Skoda Octavia RS 2020 benzin diesel 15Zahraniční média si všímají konfliktu ve Škodě, podle zaměstnanců se Octavia IV nemá vyrábět - 6 - Skoda Octavia RS 2020 benzin diesel 18Zahraniční média si všímají konfliktu ve Škodě, podle zaměstnanců se Octavia IV nemá vyrábět - 7 - Skoda Octavia RS 2020 benzin diesel 20
Potíže se týkají současné Octavie (zde ve verzi RS), která se podle zaměstnanců Škody dosud vůbec neměla vyrábět, není prý hotová. Foto: Škoda Auto

Zdroje: Screenshot Autoweek.nl a další nizozemský, německý a britský tisk

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.