Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zadní anatomická sedadla? Díváte se do čtyřdveřové střely Mercedesu s 639 koňmi
7.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mercedes už nějaký ten pátek nabízí sportovní kupé AMG GT, které se neztratí ani v boji s Porsche 911. Verze 4-Door Coupe nezapadne zase vedle Panamery.
Pachatel se vrátil na místo činu. Po loňském debutu konceptu na ženevském autosalonu se na stejném místě setkáváme s produkčním Mercedesem-AMG GT 4-Door Coupé. Čtyřdvířko je po dvoudveřovém kupé a kabrioletu zatím finálním příspěvkem do této rodiny, přičemž k mání bude ve třech variantách. Ty osmiválcové budou v showroomech na počátku příštího roku, základní šestiválcová se o pár měsíců opozdí.
Než ovšem nahlédneme pod kapotu, zdržíme se na moment u designu. Ten plně odpovídá stylu již prodávaných sourozenců. Od nich zdědil výraznou čelní masku, na ni navazující dlouhou kapotu a dozadu posunutou kabinu ve tvaru kapky. V nabídce budou pakety, jež mohou vozu dodat vždy trochu jinou tvář. Night Package přináší černě lakované dekory, Chrome Package pro změnu více chromu.
Tím však nabídka značky nekončí, dále lze zmínit dva karbonové pakety, stejně jako ten aerodynamický. V jeho rámci dochází k nahrazení automatického zadního spoileru pevným křídlem, přední náprava pak může počítat s vyšším přítlakem díky výraznějšímu splitteru. Další hrátky pak umožňuje paleta litých kol, kde 19palcové ráfky jsou vyhrazeny pro šestiválec a slabší osmiválec, zatímco ten silnější počítá již standardně s dvacítkami.
Přesunout se můžeme do motorového prostoru a začneme hned na vrcholu. Verze AMG GT 63 S zastiňuje i dvoudveřové sourozence, neboť přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec nově produkuje 639 koní a 900 Nm točivého momentu. Sprint z klidu na stovku tak vůz zvládá již za 3,2 sekundy. Omezovač jej ovšem nezastaví na obligátní německé dvěstěpadesátce, místo toho čtyřdvířko dosahuje mety 315 km/h. Průměrně si pak řekne o 11,2 l/100 km.
Stejnou jednotku, jen naladěnou na 585 koní a 800 Nm, dostala k dispozici varianta AMG GT 63. V jejím případě čas potřebný k akceleraci stoupá na 3,4 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost klesá na 310 km/h. Spotřeba se pak neliší, obdobná je i hmotnost (2 025 kg versus 2 045 kg silnějšího modelu). Obě verze pak navíc standardně počítají s pohonem všech kol 4Matic a devítistupňovou automatickou převodovkou.
Stejnou koncepci dostalo i šestiválcové provedení, byť pár rozdílů zde najdeme. U osmiválců má automat kvůli vyššímu výkonu mokrou spojku. Zde najdeme verzi s konvertorem točivého momentu, jenž má vylepšit každodenní použitelnost. Verze AMG GT 53 ovšem nezaostává ani dynamicky, stovku totiž pokoří za 4,5 sekundy a omezovač jej zastaví až na 285 km/h.
Za těmito hodnotami stojí řadová třílitrová jednotka naladěná na 435 koní a 520 Nm. Společnost jí dělá systém EQ Boost, tedy integrovaný startér/generátor, který přihazuje dodatečných 22 koní a 250 Nm. Zapomenout u této varianty musíte na driftovací režim, který je standardem u vrcholného provedení. V případě Mercedesu-AMG GT 63 pak za tuto technologii, jež posílá veškerý výkon pouze dozadu, můžete připlatit.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde nepřekvapí přítomnost dvou 12,3palcových displejů. U šestiválce se za digitální přístrojový štít musí připlácet, osmiválce jej mají standardně. Mimo to si lze povšimnout nového sportovního volantu či inovované středové konzole. V rámci praktičnosti tu pak máme v závislosti na volbě čtveřici nebo pětici sedadel a zavazadelník o objemu 395 až 1 324 litrů.
Zmínit již jen můžeme specifickou vůni interiéru, která byla v případě modelu AMG představena vůbec poprvé. Zákazníci ji mohou doplnit systémem Energizing, který navzájem sladí klimatizaci, masážní strojky či ambientní podsvícení pro maximalizaci komfortu cestujících.
Živé fotogalerie nového Mercedesu-AMG GT 4-Door Coupé





Oficiální fotogalerie nového Mercedesu-AMG GT 4-Door Coupé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
před 6 hodinamiV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025
Nejnovější články
Drazí Němci v Číně padají ke dnu raketovým tempem. A snad už ani nečekají, že by to ještě mohli spravit
před hodinouŠéfka čínské značky založené Mercedesem říká, že její auta jsou 10krát lepší než samy Mercedesy, v Evropě už prodává superrychlý kombík
před 3 hodinamiK mání je krásná vrcholná Alfa Romeo ze zlatých časů značky v dokonalé verzi i s milionem servisních záznamů. Možná je čas se rozloučit
před 4 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
před 6 hodinamiMajiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
včera
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.11. 10:16 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.11. 09:35 - Truck Daškam
- Detektory policejních radarů 04.10. 15:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon
- Mercedes - auto pro masy 04.08. 19:34 - M.Z.