Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Z prodeje nejslavnější značky koncernu VW není nic, Němci zvolili úplně jiné řešení
6.7.2021 | Petr Prokopec
Mluvilo se o něm tak dlouho jako o hotové věci, až k němu nakonec vůbec nedošlo. I když je tak poslední krok VW Group některými interpretován, realita má k prodeji čehokoli komukoli daleko.
Měsíce spekulací a dohadů o prodeji Bugatti jsou u konce, výsledkem je ale něco úplně jiného, než o čem se po celou tu dobu mluvilo. Jakkoli jde nepochybně o velký úspěch Rimacu a třiatřicetiletého nadšence v jeho čele, chorvatská firma výrobce hypersportů z Molsheimu nekupuje. Celá záležitost je poněkud složitější, jak nejlépe dokládají slova místopředseda představenstva Porsche Lutz Meschkeho. Dle něj veškerá jednání trvala 18 měsíců, neboť bylo třeba vytvořit ten správný základ nové společnosti a získat pro něj i veškeré akcionáře.
Proč najednou zmiňujeme Porsche? Právě tato automobilka vlastní 24procentní podíl v Rimacu a je pojítkem mezi Chorvaty a koncernem VW, který rodiny Porsche a Piëchů fakticky ovládají. Pod taktovkou německého výrobce luxusních sporťáků došlo ke vzniku nového podniku nazvaného Bugatti-Rimac, do kterého každá z automobilek vloží část svých aktiv. Přímo Bugatti a Rimac tedy zůstávají nezávislými firmami ovládanými svými dosavadními akcionáři, přičemž první zmíněná bude pokračovat s výrobou svých aut ve Francii. Druhá pak zůstává spojená s Chorvatskem, kde bude i sídlo nového společného podniku.
Dohodu musí ještě posvětit některé antimonopolní úřady, nicméně všeobecně se předpokládá, že je ruka v rukávu. Mate Rimac se přitom stane šéfem zmiňovaného joint-venture, ve kterém bude chorvatská automobilka držet 55procentní podíl, zatímco zbývajících 45 % připadne Porsche. Automobilka ze Zuffenhausenu navíc bude v celé věci figurovat i jako strategický partner, načež její šéf Oliver Blume bude členem vedení nové společnosti, stejně jako již zmiňovaný Meschke.
Koncern VW Group si tedy může oddechnout, neboť budoucnost Bugatti byla zajištěna. A jak asi již tušíte, spojena bude pochopitelně s elektrifikací. Ostatně sám Mate Rimac potvrdil, že „ještě v této dekádě dorazí plně elektrická Bugatti“. Mluvil přitom v množném čísle, což znamená, že novinek by mohlo být více. Kromě toho má nicméně automobilka z Molsheimu i nadále produkovat vozy se spalovacím motorem, ten však bude „opravdu velmi hybridizován“.
Nová společnost Bugatti-Rimac přitom nebude mít v Chorvatsku pouze sídlo, vznikat zde budou i veškeré elektrické komponenty. Ty pak nebudou určené jen pro hypersporty z Molsheimu či pouze pro zbytek koncernu VW Group, ale pro širší spektrum firem. Z toho důvodu se ostatně Rimac rozdělil na dvě entity, kdy pod Rimac Group budou spadat rozsáhlejší operace, zatímco Rimac Technology se zaměří na vývoj, výrobu a dodávky baterií, hnacích ústrojí a dalších dílů.
Otázkou pak zůstává, co se stane se Stephanem Winkelmannem. Ten byl totiž dosavadním šéfem Bugatti, přičemž ještě loni se mluvilo o tom, že bude určovat směr, jakým se tato značka vydá. Z toho pochopitelně měli radost všichni příznivci spalovacích motorů, neboť Winkelmann soustavně mluvil o jejich zachování a elektrifikaci odmítal. Jakkoliv ovšem koncernu vydělal možná nejvíce peněz ze všech manažerů, jeho názory byly stejně jako v případě jiných kolegů namítajících cokoli proti ryzí elektromobilitě (Stackmann, Capito...) zjevně ignorovány.
Zdá se tedy, že Winkelmannovi nezbývá nic jiného než sklapnout podpatky, ostatně elektrickým směrem míří už i Lamborghini, jehož šéfem je rovněž. V opačném případě by totiž VW Group musel opustit jako výše zmínění. Pro koncern je totiž elektrický pohon aktuálně Alfou i Omegou všeho bytí, přičemž Rimac v tom bude evidentně hrát velkou roli. Kuriózní na tom přitom je, že 12 % v této značce drží Hyundai, které je pro VW Group velkým konkurentem.



Pod taktovkou Porsche vznikl nový podnik Bugatti-Rimac, samotné Bugatti zůstává pod křídly VW, samotný Rimac si zachovává dosavadní strukturu akcionářů. Sídlo nové společnosti bude v chorvatském Záhřebu, obě značky však mají zůstat nezávislé a pokračovat s výrobou vlastních aut ve vlastních továrnách. Foto: Bugatti-Rimac
Zdroj: Bugatti-Rimac
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
dnesKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 6 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 8 hodinamiČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
před 9 hodinamiMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
před 11 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva