Xiaomi ukázalo svůj supersportovní sedan se dvěma motory V8 a 1 548 koňmi výkonu

Číňané se v poslední době odvážně pouští o do automobilových vod jimi dříve neprobádaných, v tomto případě ale označení poněkud matou. Novinka Xiaomi motory V8 opravdu dostala, skutečným osmiválcem ale není jediný z nich.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Xiaomi ukázalo svůj supersportovní sedan se dvěma motory V8 a 1 548 koňmi výkonu

23.7.2024 | Petr Prokopec

Xiaomi ukázalo svůj supersportovní sedan se dvěma motory V8 a 1 548 koňmi výkonu

/

Foto: Xiaomi

Číňané se v poslední době odvážně pouští o do automobilových vod jimi dříve neprobádaných, v tomto případě ale označení poněkud matou. Novinka Xiaomi motory V8 opravdu dostala, skutečným osmiválcem ale není jediný z nich.

Xiaomi SU7, tedy automobilová prvotina výrobce mobilních telefonů, je tak trochu doktor Jekyll a pan Hyde. Na jedné straně totiž jistě lze ocenit vzhled a dynamiku Porsche za cenu Škody, jenže pak je tu stránka druhá, a to méně přívětivá. Minimálně auta ze začátku výroby potvrzovala, že u vozů z Číny se na kvalitu spolehnout nemůžete. Nejsme si navíc jisti, že se situace v dohledné době změní. Xiaomi je totiž zavalené objednávkami, a protože při hrozbě dalšího čekání by lidé mohli další část z nich zrušit, firma zkrátka musí alespoň nějak upřednostňovat kvantitu před kvalitou.

Možná i proto se Číňané rozhodli, že svůj obraz na veřejnosti poněkud vylepší. SU7 tak nově představili ve verzi Ultra, která má ohromit opravdu působivými čísly v rámci výkonu a dynamiky. Tři pohonné jednotky - dvě V8 a jedna V6 - totiž produkují dohromady 1 549 koní, které mají zvládnout zrychlení na stovku za 1,97 sekundy, na dvoustovku za 5,97 sekundy a na třístovku za 15 sekund. Nejvyšší rychlost pak má přesáhnout metu 350 km/h.

Divíte se použití motorů V8 a V6, dokonce s písmeny S? Tomu se pro změnu nedivíme my, je ale jedním dechem třeba dodat, že navzdory zavádějícím a úsměvný názvům ani jedna jednotka nespaluje benzin či naftu. Místo toho jde o elektrické agregáty, kdy ty „osmiválcové“ točí až 27 200 otáček. Spárovány jsou se závodní baterií CATL Qilin 2.0, která prý podporuje dobíjení výkonem až přes 520 kW. Podle Xiaomi lze z 0 na 80 procent nabití dosáhnout za pořád dlouhých 12 minut, navíc doplníte jen necelých 81kWh z pouze 101 kWh akumulátoru.

Zajímavější jsou plány značky týkající se Severní smyčky Nürburgringu. Xiaomi totiž chce zajet jeden z nejlepších časů všech dob. Nejde tu tedy o to, že by SU7 Ultra mělo být rychlejší než Porsche Taycan Turbo GT či Rimac Nevera. A nejde tu ani o překonání Mercedesu-AMG One, který drží rekord mezi produkčními auty. Číňané si totiž věří, že pokořit dokážou i Volkswagen ID.R, který 20 832 metrů zvládnul obkroužit za 6 minut a 5 sekund. SU7 Ultra má přitom do pohoří Eifel zamířit již letos v říjnu, pročež odpověď, zda se skutečně Xiaomi musí obávat i vrcholná světová liga, budeme mít zakrátko. Tedy pokud autu vydrží baterky aspoň na jedno celé kolo...

Tak či onak se jen u toho Číňané nehodlají zastavit, příští rok má na Ring dorazit ještě silniční provedení SU7 Ultra. To pochopitelně nebude tak divoké, ovšem i tak má dle plánů značky pokořit zmíněný AMG One a jeho 6 minut a 35 sekund. Zda se ale veškeré plány vyplní, bude záviset hlavně na letošním výsledku.

O autě dále víme, že používá brzdy AP Racing, které jsou schopné ustát teplotu až 800 stupňů Celsia a spolupracují s rekuperací brzdné energie, karoserie je prý celá z karbonu. Ta negeneruje pouze přítlak 2 145 kg, ale zároveň se kladně projevila na snížení hmotnosti vozu o 300 kilo. SU7 Ultra nicméně i tak váží tučných 1,9 tuny, což je na sporťák bez silniční homologace naprosto šílená hodnota.

Jsme tedy opravdu zvědavi, jak se Xiaomi v říjnu povede. Pro tuto chvíli ale má hlavně marketingový tým značky hotovo. Jakékoli těžkosti s výchozími verzemi SU7 mohou být zapomenuty, místo toho zde máme nového aspiranta na řadu světových trůnů. Snad přitom alespoň u oné produkční verze Ultra bude více lpěno na kvalitě a ne na kvantitě, jinak budou havárie při takovém výkonu dvou „osmiválců“ a jednoho „šestiválce“ na denním pořádku.


Xiaomi ukázalo svůj supersportovní sedan se dvěma motory V8 a 1 548 koňmi výkonu - 1 - Xiaomi SU7 Ultra 2024 prvni sada 01Xiaomi ukázalo svůj supersportovní sedan se dvěma motory V8 a 1 548 koňmi výkonu - 2 - Xiaomi SU7 Ultra 2024 prvni sada 02Xiaomi ukázalo svůj supersportovní sedan se dvěma motory V8 a 1 548 koňmi výkonu - 3 - Xiaomi SU7 Ultra 2024 prvni sada 03Xiaomi ukázalo svůj supersportovní sedan se dvěma motory V8 a 1 548 koňmi výkonu - 4 - Xiaomi SU7 Ultra 2024 prvni sada 04Xiaomi ukázalo svůj supersportovní sedan se dvěma motory V8 a 1 548 koňmi výkonu - 5 - Xiaomi SU7 Ultra 2024 prvni sada 05Xiaomi ukázalo svůj supersportovní sedan se dvěma motory V8 a 1 548 koňmi výkonu - 6 - Xiaomi SU7 Ultra 2024 prvni sada 06Xiaomi ukázalo svůj supersportovní sedan se dvěma motory V8 a 1 548 koňmi výkonu - 7 - Xiaomi SU7 Ultra 2024 prvni sada 07Xiaomi ukázalo svůj supersportovní sedan se dvěma motory V8 a 1 548 koňmi výkonu - 8 - Xiaomi SU7 Ultra 2024 prvni sada 08Xiaomi ukázalo svůj supersportovní sedan se dvěma motory V8 a 1 548 koňmi výkonu - 9 - Xiaomi SU7 Ultra 2024 prvni sada 09Xiaomi ukázalo svůj supersportovní sedan se dvěma motory V8 a 1 548 koňmi výkonu - 10 - Xiaomi SU7 Ultra 2024 prvni sada 10Xiaomi ukázalo svůj supersportovní sedan se dvěma motory V8 a 1 548 koňmi výkonu - 11 - Xiaomi SU7 Ultra 2024 prvni sada 11
SU7 Ultra disponuje dvěma zcela novými motory V8, které však s vnitřním spalováním nemají pranic společného. Místo toho jde o elektrické jednotky, z nichž každá produkuje až 578 koní a 635 Nm točivého momentu. Foto: Xiaomi

Zdroj: Xiaomi

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše