Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Xiaomi ukázalo svůj supersportovní sedan se dvěma motory V8 a 1 548 koňmi výkonu
23.7.2024 | Petr Prokopec
Číňané se v poslední době odvážně pouští o do automobilových vod jimi dříve neprobádaných, v tomto případě ale označení poněkud matou. Novinka Xiaomi motory V8 opravdu dostala, skutečným osmiválcem ale není jediný z nich.
Xiaomi SU7, tedy automobilová prvotina výrobce mobilních telefonů, je tak trochu doktor Jekyll a pan Hyde. Na jedné straně totiž jistě lze ocenit vzhled a dynamiku Porsche za cenu Škody, jenže pak je tu stránka druhá, a to méně přívětivá. Minimálně auta ze začátku výroby potvrzovala, že u vozů z Číny se na kvalitu spolehnout nemůžete. Nejsme si navíc jisti, že se situace v dohledné době změní. Xiaomi je totiž zavalené objednávkami, a protože při hrozbě dalšího čekání by lidé mohli další část z nich zrušit, firma zkrátka musí alespoň nějak upřednostňovat kvantitu před kvalitou.
Možná i proto se Číňané rozhodli, že svůj obraz na veřejnosti poněkud vylepší. SU7 tak nově představili ve verzi Ultra, která má ohromit opravdu působivými čísly v rámci výkonu a dynamiky. Tři pohonné jednotky - dvě V8 a jedna V6 - totiž produkují dohromady 1 549 koní, které mají zvládnout zrychlení na stovku za 1,97 sekundy, na dvoustovku za 5,97 sekundy a na třístovku za 15 sekund. Nejvyšší rychlost pak má přesáhnout metu 350 km/h.
Divíte se použití motorů V8 a V6, dokonce s písmeny S? Tomu se pro změnu nedivíme my, je ale jedním dechem třeba dodat, že navzdory zavádějícím a úsměvný názvům ani jedna jednotka nespaluje benzin či naftu. Místo toho jde o elektrické agregáty, kdy ty „osmiválcové“ točí až 27 200 otáček. Spárovány jsou se závodní baterií CATL Qilin 2.0, která prý podporuje dobíjení výkonem až přes 520 kW. Podle Xiaomi lze z 0 na 80 procent nabití dosáhnout za pořád dlouhých 12 minut, navíc doplníte jen necelých 81kWh z pouze 101 kWh akumulátoru.
Zajímavější jsou plány značky týkající se Severní smyčky Nürburgringu. Xiaomi totiž chce zajet jeden z nejlepších časů všech dob. Nejde tu tedy o to, že by SU7 Ultra mělo být rychlejší než Porsche Taycan Turbo GT či Rimac Nevera. A nejde tu ani o překonání Mercedesu-AMG One, který drží rekord mezi produkčními auty. Číňané si totiž věří, že pokořit dokážou i Volkswagen ID.R, který 20 832 metrů zvládnul obkroužit za 6 minut a 5 sekund. SU7 Ultra má přitom do pohoří Eifel zamířit již letos v říjnu, pročež odpověď, zda se skutečně Xiaomi musí obávat i vrcholná světová liga, budeme mít zakrátko. Tedy pokud autu vydrží baterky aspoň na jedno celé kolo...
Tak či onak se jen u toho Číňané nehodlají zastavit, příští rok má na Ring dorazit ještě silniční provedení SU7 Ultra. To pochopitelně nebude tak divoké, ovšem i tak má dle plánů značky pokořit zmíněný AMG One a jeho 6 minut a 35 sekund. Zda se ale veškeré plány vyplní, bude záviset hlavně na letošním výsledku.
O autě dále víme, že používá brzdy AP Racing, které jsou schopné ustát teplotu až 800 stupňů Celsia a spolupracují s rekuperací brzdné energie, karoserie je prý celá z karbonu. Ta negeneruje pouze přítlak 2 145 kg, ale zároveň se kladně projevila na snížení hmotnosti vozu o 300 kilo. SU7 Ultra nicméně i tak váží tučných 1,9 tuny, což je na sporťák bez silniční homologace naprosto šílená hodnota.
Jsme tedy opravdu zvědavi, jak se Xiaomi v říjnu povede. Pro tuto chvíli ale má hlavně marketingový tým značky hotovo. Jakékoli těžkosti s výchozími verzemi SU7 mohou být zapomenuty, místo toho zde máme nového aspiranta na řadu světových trůnů. Snad přitom alespoň u oné produkční verze Ultra bude více lpěno na kvalitě a ne na kvantitě, jinak budou havárie při takovém výkonu dvou „osmiválců“ a jednoho „šestiválce“ na denním pořádku.
SU7 Ultra disponuje dvěma zcela novými motory V8, které však s vnitřním spalováním nemají pranic společného. Místo toho jde o elektrické jednotky, z nichž každá produkuje až 578 koní a 635 Nm točivého momentu. Foto: Xiaomi
Zdroj: Xiaomi
Bleskovky
- Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
dnes - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025
Nejnovější články
- Pět let trvající pokus Němců elektrifikovat dieselové kamiony s pomocí trolejí nad dálnicí definitivně rozebírají jako miliardové fiasko
před 4 hodinami - John Cena musí spolknout další finanční katastrofu, za auto pořízené za 13 milionů mu nikdo nechce dát víc jak polovinu
před 5 hodinami - Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
před 7 hodinami - Proč to Škoda neřekne otevřeně? Také její prodeje elektrických aut v roce 2024 meziročně klesly
před 8 hodinami - Faceliftovaná Tesla Model Y se poprvé ukázala na reálných fotkách. A nevypadá dobře, i když zkazit moc nebylo co
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva