Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
WRC od roku 2017: více výkonu, vetší rozchod, lepší aerodynamika
13.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Auta budou od sezóny roku 2017 moci být širší, zadní křídla budou větší a restriktor dostane 2 mm navíc. Motory 1,6 tak nabídnou více výkonu.
Vrchol automobilových soutěží, třída WRC, by od roku 2017 mohla být zajímavější podobně jako Formule 1. Naznačují to nová pravidla, která začnou platit právě pro sezónu roku 2017. Jednou z hlavních změn je více výkonu - maximum bude na 380 koních. Neočekávejme tedy žádné šílenosti jako v 80tých letech, tlak turbodmychadel zůstává omezen hodnotou 2,5 baru, ale restriktor průměru o 2 mm většího udělá dost. A ono maximum výkonu je také o 80 koní výše než dosud.
Kromě změn v pravidlech stran motoru se změnily také předpisy pro šasí. To bude mít v určitých místech šířku 1 875 mm, o 55 mm víc než dosud, takže se můžeme těšit na kola víc vystrčená do stran a s tím i lepší stabilitu auta. Má se rovněž zvětšit limit pro délku karoserie, konkrétně pro přední i zadní převis, které mají být větší o 60, resp. 30 milimetrů; celé auto má být dlouhé 3,9 metru. A i přes zvětšení vnějších rozměrů mají být auta o 25 kilogramů lehčí než dosud.
Kdo protestoval proti zákazu elektronicky řízených centrálních diferenciálů, může vzít WRC znovu na milost - tyhle prvky budou od roku 2017 opět povoleny. Také se změní předpisy v oblasti aerodynamiky, v podstatě zde dostanou konstruktéři větší volnost, zejména u nárazníků. Na tom předním tak po stranách čekejme křidélka. A konečně, zadní křídlo bude moci být větší.
Dá se tak čekat, že auta zrychlí, a to jak přídavkem výkonu, tak i širším rozchodem a vylepšenou aerodynamikou. Ta totiž zde přinese zejména víc přilnavosti a s tím i možnost rychlejšího průjezdu některými zatáčkami. „Jako závodní jezdec se vždycky těšíte na více výkonu. Lepší aerodynamika dá autu více rychlosti, víec přilnavosti, budeme moci jezdit zatáčkami rychleji,” komentoval novinky Sebastien Ogier, vedoucí jezdec tabulky a vítěz posledního podniku WRC v Polsku.
„Byly tu tři hlavní cíle, které jsme při tvorbě pravidel měli před sebou: udělat auto okázalé, udržet náklady na rozumné výši a zachovat míru bezpečnosti, či ji ještě zvýšit. Auta budou ohromující, to bezpochyby, a po stránce bezpečnosti tu jsou také drobná vylepšení,” uvedl na adresu nových pravidel Bernard Niclot, technický ředitel FIA.
Po stránce okázalosti s ním můžeme souhlasit, lze-li soudit podle zatím jediné dostupné skicy čehosi, co připomíná Ford Fiesta. Lze namítnout, že tak moc vystrčená kola oddálí stroje WRC o další kus od produkčních aut, nicméně tahle skica je trochu přehnaná, rozšíření o 55 mm bude znamenat necelé tři centimetry na každé straně. Těšíme se spíš na rychlosti, jakých budou novinky dosahovat, a podle Ogierových slov nejsme sami.

Nová pravidla pro WRC budou znamenat širší, silnější a rychlejší auta - toto je oficiální ilustrace toho, co má přijít
Zdroj: WRC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Brian Uriarte a Carter Thompson vyhráli RBRC v Jerezu včera 10:35
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
Nejnovější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před hodinouNovou Alfu Romeo Stelvio předčasně odhalil únik patentových záběrů, působí všelijak
před 2 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před 4 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva