Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
WRC od roku 2017: více výkonu, vetší rozchod, lepší aerodynamika
13.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Auta budou od sezóny roku 2017 moci být širší, zadní křídla budou větší a restriktor dostane 2 mm navíc. Motory 1,6 tak nabídnou více výkonu.
Vrchol automobilových soutěží, třída WRC, by od roku 2017 mohla být zajímavější podobně jako Formule 1. Naznačují to nová pravidla, která začnou platit právě pro sezónu roku 2017. Jednou z hlavních změn je více výkonu - maximum bude na 380 koních. Neočekávejme tedy žádné šílenosti jako v 80tých letech, tlak turbodmychadel zůstává omezen hodnotou 2,5 baru, ale restriktor průměru o 2 mm většího udělá dost. A ono maximum výkonu je také o 80 koní výše než dosud.
Kromě změn v pravidlech stran motoru se změnily také předpisy pro šasí. To bude mít v určitých místech šířku 1 875 mm, o 55 mm víc než dosud, takže se můžeme těšit na kola víc vystrčená do stran a s tím i lepší stabilitu auta. Má se rovněž zvětšit limit pro délku karoserie, konkrétně pro přední i zadní převis, které mají být větší o 60, resp. 30 milimetrů; celé auto má být dlouhé 3,9 metru. A i přes zvětšení vnějších rozměrů mají být auta o 25 kilogramů lehčí než dosud.
Kdo protestoval proti zákazu elektronicky řízených centrálních diferenciálů, může vzít WRC znovu na milost - tyhle prvky budou od roku 2017 opět povoleny. Také se změní předpisy v oblasti aerodynamiky, v podstatě zde dostanou konstruktéři větší volnost, zejména u nárazníků. Na tom předním tak po stranách čekejme křidélka. A konečně, zadní křídlo bude moci být větší.
Dá se tak čekat, že auta zrychlí, a to jak přídavkem výkonu, tak i širším rozchodem a vylepšenou aerodynamikou. Ta totiž zde přinese zejména víc přilnavosti a s tím i možnost rychlejšího průjezdu některými zatáčkami. „Jako závodní jezdec se vždycky těšíte na více výkonu. Lepší aerodynamika dá autu více rychlosti, víec přilnavosti, budeme moci jezdit zatáčkami rychleji,” komentoval novinky Sebastien Ogier, vedoucí jezdec tabulky a vítěz posledního podniku WRC v Polsku.
„Byly tu tři hlavní cíle, které jsme při tvorbě pravidel měli před sebou: udělat auto okázalé, udržet náklady na rozumné výši a zachovat míru bezpečnosti, či ji ještě zvýšit. Auta budou ohromující, to bezpochyby, a po stránce bezpečnosti tu jsou také drobná vylepšení,” uvedl na adresu nových pravidel Bernard Niclot, technický ředitel FIA.
Po stránce okázalosti s ním můžeme souhlasit, lze-li soudit podle zatím jediné dostupné skicy čehosi, co připomíná Ford Fiesta. Lze namítnout, že tak moc vystrčená kola oddálí stroje WRC o další kus od produkčních aut, nicméně tahle skica je trochu přehnaná, rozšíření o 55 mm bude znamenat necelé tři centimetry na každé straně. Těšíme se spíš na rychlosti, jakých budou novinky dosahovat, a podle Ogierových slov nejsme sami.
Nová pravidla pro WRC budou znamenat širší, silnější a rychlejší auta - toto je oficiální ilustrace toho, co má přijít
Zdroj: WRC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před hodinou - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 2 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 4 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 5 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva