Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Witt Sea Lion: první obojživelný supersport
5.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Automobilový lachtan je připraven pokořit všechny rychlostní rekordy na souši i vodě v kategorii obojživelných aut. A nevypadá, že by na to neměl.
Problémem většiny obojživelných vozů je ten, že zpravidla vypadají... no, zkrátka jako neohrabaný člun na kolech. Výjimkou je snad pouze Rinspeed sQuba, ale to byl spíše utěsněný Lotus, který se lépe potápěl, než plaval. Projekt Sea Lion, tedy lachtan, od jistého pána jménem Witt však působí nejen umělecky zajímavěji, ale konečně jako nepříliš kompromisní supersport pro souši i vodu.
Začátky konstrukce auta se datují do roku 2006. Jeho majitel jej navrhl pomocí programu CAD a při stavbě použil broušený hliník a nerezovou ocel. Základem se stal centrální monokok pro jednoho pasažéra s přístupem do kabiny skrze skleněný poklop.
Prahy a vlastně kompletní boky jsou duté a slouží buď jako plováky nebo zavazadlový prostor. Mechanický lachtan je poháněný Wankenem 13B o objemu 1,3 litru a výkonu 174 koní s tím, že motorový prostor je přizpůsoben možné instalaci modernější rotační jednotky Renesis z Mazdy RX-8, kterou lze vyladit na 300 až 600 koní.
Ani se současnou pohonnou jednotkou není malá stříbrná placka úplně pomalá. Sea Lion je podle majitele postaven tak, aby na souši pokořil rychlostní rekord obojživelníku, který v současnosti činí 201 km/h. Po přestavbě a změně zpřevodování by ale měla být jeho amfibie schopna dosáhnout s novým motorem a díky skvělé aerodynamice rychlost až 290 km/h. Ve vodě si pak troufne na 97 km/h.
Jak tato věc plave? To nejlépe vysvětlí videosnímek, princip ale spočívá ve dvou transformacích. Auto nejdříve vyklopí dlouhé přední lízátko nahoru, čímž na přídi vznikne vlnolam zabraňující tomu, aby Sea Lion neskočil do vody šipku. Ve druhé fázi se zatáhnou kola a na přední nápravě je překryjí panely, aby „lachtan“ snadněji klouzal na vodě. Pohyb vpřed pak zajišťuje proudové čerpadlo s hydraulicky natáčenou tryskou.
Líbí? Může být vaše. Majitel jej právě prodává za 259 500 dolarů a slibuje, že novému majiteli pomůže se zástavbou nového motoru, případně jakýmikoli dalšími úpravami. „Budu k dispozici jako konzultant, inženýr, strojník i psychiatr, pro každého, kdo se bude chtít s tímto vozem zapsat do rekordních knih,“ slibuje pan Witt.
Po aplikaci výkonnějšího motoru bude moci obojživelný Sea Lion jezdit na souši rychlostí až 290 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 9 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 11 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva