Witt Sea Lion: první obojživelný supersport

Automobilový lachtan je připraven pokořit všechny rychlostní rekordy na souši i vodě v kategorii obojživelných aut. A nevypadá, že by na to neměl.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Witt Sea Lion: první obojživelný supersport

5.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Witt Sea Lion: první obojživelný supersport

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Automobilový lachtan je připraven pokořit všechny rychlostní rekordy na souši i vodě v kategorii obojživelných aut. A nevypadá, že by na to neměl.

Problémem většiny obojživelných vozů je ten, že zpravidla vypadají... no, zkrátka jako neohrabaný člun na kolech. Výjimkou je snad pouze Rinspeed sQuba, ale to byl spíše utěsněný Lotus, který se lépe potápěl, než plaval. Projekt Sea Lion, tedy lachtan, od jistého pána jménem Witt však působí nejen umělecky zajímavěji, ale konečně jako nepříliš kompromisní supersport pro souši i vodu.

Začátky konstrukce auta se datují do roku 2006. Jeho majitel jej navrhl pomocí programu CAD a při stavbě použil broušený hliník a nerezovou ocel. Základem se stal centrální monokok pro jednoho pasažéra s přístupem do kabiny skrze skleněný poklop.

Prahy a vlastně kompletní boky jsou duté a slouží buď jako plováky nebo zavazadlový prostor. Mechanický lachtan je poháněný Wankenem 13B o objemu 1,3 litru a výkonu 174 koní s tím, že motorový prostor je přizpůsoben možné instalaci modernější rotační jednotky Renesis z Mazdy RX-8, kterou lze vyladit na 300 až 600 koní.

Ani se současnou pohonnou jednotkou není malá stříbrná placka úplně pomalá. Sea Lion je podle majitele postaven tak, aby na souši pokořil rychlostní rekord obojživelníku, který v současnosti činí 201 km/h. Po přestavbě a změně zpřevodování by ale měla být jeho amfibie schopna dosáhnout s novým motorem a díky skvělé aerodynamice rychlost až 290 km/h. Ve vodě si pak troufne na 97 km/h.

Jak tato věc plave? To nejlépe vysvětlí videosnímek, princip ale spočívá ve dvou transformacích. Auto nejdříve vyklopí dlouhé přední lízátko nahoru, čímž na přídi vznikne vlnolam zabraňující tomu, aby Sea Lion neskočil do vody šipku. Ve druhé fázi se zatáhnou kola a na přední nápravě je překryjí panely, aby „lachtan“ snadněji klouzal na vodě. Pohyb vpřed pak zajišťuje proudové čerpadlo s hydraulicky natáčenou tryskou.

Líbí? Může být vaše. Majitel jej právě prodává za 259 500 dolarů a slibuje, že novému majiteli pomůže se zástavbou nového motoru, případně jakýmikoli dalšími úpravami. „Budu k dispozici jako konzultant, inženýr, strojník i psychiatr, pro každého, kdo se bude chtít s tímto vozem zapsat do rekordních knih,“ slibuje pan Witt.


Witt Sea Lion: první obojživelný supersport - 1 - Sea Lion 01Witt Sea Lion: první obojživelný supersport - 2 - Sea Lion 02Witt Sea Lion: první obojživelný supersport - 3 - Sea Lion 03Witt Sea Lion: první obojživelný supersport - 4 - Sea Lion 04Witt Sea Lion: první obojživelný supersport - 5 - Sea Lion 05Witt Sea Lion: první obojživelný supersport - 6 - Sea Lion 06Witt Sea Lion: první obojživelný supersport - 7 - Sea Lion 07Witt Sea Lion: první obojživelný supersport - 8 - Sea Lion 08Witt Sea Lion: první obojživelný supersport - 9 - Sea Lion 09Witt Sea Lion: první obojživelný supersport - 10 - Sea Lion 10Witt Sea Lion: první obojživelný supersport - 11 - Sea Lion 11Witt Sea Lion: první obojživelný supersport - 12 - Sea Lion 12Witt Sea Lion: první obojživelný supersport - 13 - Sea Lion 13Witt Sea Lion: první obojživelný supersport - 14 - Sea Lion 14Witt Sea Lion: první obojživelný supersport - 15 - Sea Lion 15Witt Sea Lion: první obojživelný supersport - 16 - Sea Lion 16Witt Sea Lion: první obojživelný supersport - 17 - Sea Lion 17Witt Sea Lion: první obojživelný supersport - 18 - Sea Lion 18Witt Sea Lion: první obojživelný supersport - 19 - Sea Lion 19Witt Sea Lion: první obojživelný supersport - 20 - Sea Lion 20Witt Sea Lion: první obojživelný supersport - 21 - Sea Lion 21Witt Sea Lion: první obojživelný supersport - 22 - Sea Lion 22Witt Sea Lion: první obojživelný supersport - 23 - Sea Lion 24
Po aplikaci výkonnějšího motoru bude moci obojživelný Sea Lion jezdit na souši rychlostí až 290 km/h

Zdroje: Gizmag, Ubergizmo

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.