Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Williams musel poskytnout bance sbírku svých nejslavnějších formulí jako zástavu za úvěr
12.4.2020 | Petr Miler
Doba není dobrá a problémy dnes mají i firmy, které se donedávna vyhřívaly v záři úspěchu. A ty, které měly potíže, se rázem ocitají na hranici bankrotu. Williams Grand Prix Engineering bohužel patří mezi ně.
Občas nám vyčítáte, že v našich článcích majících spojitost s ekonomickým děním malujeme příliš černé scénáře. Není tomu tak, jen na rozdíl od jiných nemalujeme věci v nemístně růžových barvách. Ačkoli se mnozí politici - včetně třeba amerického prezidenta - rádi tváří, že v určitou chvíli mávnou a vše se vrátí do původních kolejí, není a nebude tomu tak.
Škody napáchané týdny a měsíce trvajícími omezeními většiny ekonomického dění jsou nevratné a pro některé firmy budou katastrofální. Nejlepším způsobem, jak je minimalizovat, není strčit hlavu do písku, ale naopak uvědomit si realitu a maximálně se ji přizpůsobit. Zvlášť v některých oborech není reálný návrat do normálu ani v delším časovém horizontu, natož pak okamžitě.
Těžko si nyní představit, jak současnou situací přežijí například aerolinky, které s obrovskými fixními náklady nevytváří často téměř žádnou činnost a ani po opadnutí všech omezení nemohou čekat, že jejich letadla obsadí nedočkaví cestující. Abychom si ale uvědomili bezprostřednost negativních dopadů, nemusíme se ani vzdalovat automobilovému světu, který bude zasažen též drasticky. A mezi oběti patří i celý šampionát Formule 1.
I když v některých lidech začíná převládat optimismus, realitu dobře připomene už fakt, že organizátoři Formule zatím jen potichu doufají, že by se v červenci mohl jet první závod bez diváků na okruhu. To je za tři měsíce a pořád se bavíme o závodu bez diváků. Pro týmy to znamená přežít další měsíce bez většiny příjmů a pro některé to začíná být velmi tíživé. McLaren, Renault a další propouští zaměstnance či jim snižují platy, zřejmě nejhůře je na tom ale v tuto chvíli Williams.
Jeden z nejslavnějších a nejúspěšnějších týmů celé historie F1 neprožívá v posledních letech zrovna úspěšné období a opatření přijatá proti šíření nového koronaviru jsou pro něj velmi tíživá. Nejprve oznámil snížení platů některých zaměstnanců a odchod jiných na neplacené volno do konce května. To byl ale pořád jen začátek, neboť peněz na úhradu provozních nákladů se Williams Grand Prix Engineering, jak si celá firma stojící za formulovým týmem říká, stále nedostávalo.
Ani dřívější prodej divize Advanced Engineering, která vyvíjí řešení pro automobilový průmysl, nepomohl, a tak firmě nezbylo než se obrátit na banky. U HSBC tak i díky podpoře Nicholase Latifiho, otce jednoho z jezdců Williamsu pro letošní rok, získala nový úvěr, ovšem ne jen tak pro nic za nic.
Williams musel poskytnou jako zástavu celé své ústředí a veškeré jeho vybavení. Co je pozoruhodné, jako záruka skončila i cenná sbírka více jak 100 formulí Williamsu, které od 70. let, kdy v šampionátu F1 vyprodukoval a které nadále drží ve svém vlastnictví. Co se stane, pokud se firma nedostane v dohledné době do černých čísel, asi nemusíme dodávat - veškerá její aktiva by propadla bance, která by je zcela jistě rozprodala a uspokojila tak své pohledávky.
Současná situace opravdu není legrace a se ztrátami 55 miliard týdně bude hodně bolet i takový gigant, jako je Volkswagen. A co teprve firmy, které se s potížemi potýkaly už před tím, než nový koronavirus začal omezovat dění prakticky na celé planetě.



Ústředí Williamsu včetně rozsáhlé sbírky slavných formulí je nyní zastaveno ve prospěch banky. Pokud se firma nedostane z problémů, skončí. A ani mezi týmy Formule 1 nemusí být jediná
Zdroj: [https://drivetribe.com/p/williams-gives-her-formula-1-collection-UWpMLoMfRuKOjKDxAgjUMQ Drive Tribe]
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva