Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Wiesmann GT MF4-CS: ostrá ještěrka je tu, rozjede se až na 293 km/h
5.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) 420 koní a 1 350 kg umožňují německému kupé s retro-vzhledem velmi moderní akceleraci. Stovku ClubSport pokoří za 4,4 s.
Ženevský autosalon je v plném proudu a o hlavních hvězdách světa sportovních aut (Ferrari LaFerrari, Lamborghini Veneno či Porsche 911 991 GT3) už jsme psali. O pozornost (a 15 minut slávy) se ovšem hlásí také méně známí, ale mnohdy o to exkluzivnější výrobci. Jako třeba německý Wiesmann, jež si do znaku dal malého gekona symbolizujícího absolutní přilnavost. Té by přitom nové kupé značky na závodních okruzích skutečně mělo dosahovat. Kvůli ničemu jinému totiž vlastně verze ClubSport nevznikla.
Jak jsme zmínili již při prvním avízu, stojí nový model GT MF4-CS na základech standardního kupé Wiesmannu. To ke svému pohonu užívá čtyřlitrový osmiválec z BMW M3 E92, jehož výkon 420 koní zůstal na standardní úrovni. Běžně jej přitom „ještěrkáři“ párují s hmotností 1 370 kg, verze CS však podstoupila lehčí dietu. Díky instalaci tenčích závodních sedáků, nahrazením kůže Alcantarou a přítomnosti většího množství karbonu tak novinka váží 1 350 kg.
Tato redukce se samozřejmě projevila také na jízdních vlastnostech. Stovku Wiesmann GT MF4-CS pokoří za 4,4 sekundy, nejvyšší rychlost činí 293 km/h. Průměrná spotřeba by se měla pohybovat okolo 12,2 l/100 km, ovšem jen do chvíle, než naplno vyzkoušíte lepivé slicky o rozměru 245/45 ZR19 vpředu a 275/35 ZR19 vzadu.
Výrazně utužen byl také podvozek zaměstnávající na obou nápravách hliníkové lichoběžníky, dovnitř se pak nastěhovala plnohodnotná závodní klec. K dispozici prý bude jen 25 exemplářů, z nichž každý je ohodnocen částkou 193 193 EUR (cca 4 830 000 Kč). Wiesmann je tedy o nějaký ten milion dražší než Porsche 911 GT3. Podaří se nám další srovnávací test?
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.










Ostré GT MF4-CS živě v Ženevě
Wiesmann GT MF4-CS bude vyroben v počtu 25 exemplářů. Každý přitom za 4,83 milionu korun nabídne 420 koní a 1 350 kg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejčtenější články
Prodeje Fiatu se propadají stále víc, přesto je u Stellantisu jedničkou. Bank rozbíjí jen s levným spalovacím autem
23.1.2025Evropští dodavatelé automobilek propustí dalších 54 tisíc lidí. Čistý minus za pár let se blíží 100 tisícům, varuje asociace
23.1.2025Nová levná Lada dostala ostrou verzi, se svými 173 koňmi bude cupovat okruhy typické pro Rusko
23.1.2025VW už nedokáže oslovovat ani loajální správce firemních flotil. Loni doma masivně ztrácel, konkurence rostla
23.1.2025Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
23.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva