Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Westfalia Citroën Jumpy: nový nejmenší „obytňák” přijde na milion a čtvrt
16.6.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Obytný vůz je lepší, ale dražší variantou stanu na cestách. Upravený Citroën Jumpy je nejmenším v nabídce firmy Westfalia, specialisty na obytné přestavby.
S příchodem léta mnoho lidí přemýšlí, kam na dovolenou. Někteří vezmou zavděk nabídkami cestovních kanceláří, jiní se při myšlence na dvanáct hodin v autobuse a jadranskou pláž, kterou zní český jazyk, otřepou. Pokud se vám nechce zůstávat týden na jednom místě, jednou z možností je pořídit si karavan.
Německá firma Westfalia představila svůj nový stroj, upravený Citroën Jumpy Multispace. Ten se stane nejmenším v její nabídce, ve které již jsou obytné vozy postavené na VW Transporteru či Fiatu Ducato. Oproti sériovému provedení, které odveze až devět lidí, tato varianta pojme pouze čtyři.
Jak je u obytných vozů běžné, dvě přední sedačky se dají zcela otočit dozadu. Zbylí dva pasažéři nejsou odkázáni na lavici, nýbrž každý má vlastní kapitánskou sedačku s úložným prostorem pod ní. Pravou stranu vozu zabírají klasické posuvné dveře, na levé najdeme zevnitř kuchyňský pult s ledničkou, dřezem a plynovým vařičem o dvou hořácích.
„Stan” na střeše skýtá jednak prostor pro hlavu, abyste se mohli uvnitř napřímit, a jednak sklopné dvoulůžko. Druhou, pravděpodobně o něco větší postel lze rozložit na místě zadních sedaček. Kvůli základu v ne dvakrát velké dodávce se uvnitř nemůžete těšit na sprchový kout, lze však připojit venkovní sprchu. Zda bude v nabídce i markýza, jak vídáme na některých podobných strojích, zatím není známo.
Nabídka motorů však známa je: Westfalia Citroën Jumpy je v Německu k mání se dvěma vznětovými jednotkami. Slabší HDi 125 na přední kola posílá 128 koní přes automatickou šestistupňovou převodovku a je k mání za 47 tisíc eur, tedy asi 1,25 milionu korun. Silnější verze HDi 165 pohání kola silou 163 koní, a to přes manuální šestikvalt. Cena této verze je 52 tisíc Eur (necelých 1,4 milionu korun) a automat je k mání za tisícieurový příplatek (cca 27 tisíc korun).
Kromě tohoto stroje jsou v nabídce Westfalie také tři další obytné vozy - Club Joker, Amundsen a Columbus. Prvně jmenovaný staví na Volkswagenu Transporter, další dva na Fiatu Ducato. Všechny jsou tedy větší než Jumpy a tak nabízí o něco více komfortu. Najdeme v nich i koupelnu, třebaže velmi stísněnou, a prostor pro čtyři cestující.
U Columbusu a Amundsenu si můžete vybrat, zda chcete vzadu jednu velkou postel pro dva nebo dvě jednolůžka, která se dají spojit ve dvoulůžko. V případě všech vozů jsou další dvě místa na spaní spíše pro děti, jak naznačují fotografie - ostatně, u větší trojice nejsou ani ve standardní výbavě. Nejmenší Jumpy však nabídne cestujícím vzadu nejlepší sedačky, ve třech větších vozech si musí tato dvojice vystačit s lavicí.
Idea dojet někam, zaparkovat a přespat je jistě zajímavá. Není případně problém zapřáhnout přívěs, naložit ostřejší stroj a vyrazit na nějakou zajímavou silnici. A nic vám nebrání si „hotelový pokoj” postavit s výhledem přesně takovým, jaký chcete. Otázka však je, na kolik nocí ve skutečném hotelu ve vesnici pod průsmykem by zmíněný nejméně milion a čtvrt stačil...
Novinka Wesfalie staví na Citroënu Jumpy Multispace. Je nejmenší v nabídce a pojme čtyři cestovatele, jako jediná však nenabídne koupelnu
Westfalia Club Joker také pojme čtyři lidi a ubytuje je v trochu větším komfortu
Westfalia Amundsen je k mání ve verzi s dvojlůžkem či s dvěma jednolůžky, která lze spojit ve dvoulůžko...
... stejně jako v případě Columba. Druhé dvoulůžko vypadá podle fotografií u obou velmi nouzově, ještě více než v případě Club Jokera
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před hodinou - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 2 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 4 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 5 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.23. 09:05 - abgx1
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis