Westfalia Citroën Jumpy: nový nejmenší „obytňák” přijde na milion a čtvrt

Obytný vůz je lepší, ale dražší variantou stanu na cestách. Upravený Citroën Jumpy je nejmenším v nabídce firmy Westfalia, specialisty na obytné přestavby.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Westfalia Citroën Jumpy: nový nejmenší „obytňák” přijde na milion a čtvrt

16.6.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Westfalia Citroën Jumpy: nový nejmenší „obytňák” přijde na milion a čtvrt

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Obytný vůz je lepší, ale dražší variantou stanu na cestách. Upravený Citroën Jumpy je nejmenším v nabídce firmy Westfalia, specialisty na obytné přestavby.

S příchodem léta mnoho lidí přemýšlí, kam na dovolenou. Někteří vezmou zavděk nabídkami cestovních kanceláří, jiní se při myšlence na dvanáct hodin v autobuse a jadranskou pláž, kterou zní český jazyk, otřepou. Pokud se vám nechce zůstávat týden na jednom místě, jednou z možností je pořídit si karavan.

Německá firma Westfalia představila svůj nový stroj, upravený Citroën Jumpy Multispace. Ten se stane nejmenším v její nabídce, ve které již jsou obytné vozy postavené na VW Transporteru či Fiatu Ducato. Oproti sériovému provedení, které odveze až devět lidí, tato varianta pojme pouze čtyři.

Jak je u obytných vozů běžné, dvě přední sedačky se dají zcela otočit dozadu. Zbylí dva pasažéři nejsou odkázáni na lavici, nýbrž každý má vlastní kapitánskou sedačku s úložným prostorem pod ní. Pravou stranu vozu zabírají klasické posuvné dveře, na levé najdeme zevnitř kuchyňský pult s ledničkou, dřezem a plynovým vařičem o dvou hořácích.

„Stan” na střeše skýtá jednak prostor pro hlavu, abyste se mohli uvnitř napřímit, a jednak sklopné dvoulůžko. Druhou, pravděpodobně o něco větší postel lze rozložit na místě zadních sedaček. Kvůli základu v ne dvakrát velké dodávce se uvnitř nemůžete těšit na sprchový kout, lze však připojit venkovní sprchu. Zda bude v nabídce i markýza, jak vídáme na některých podobných strojích, zatím není známo.

Nabídka motorů však známa je: Westfalia Citroën Jumpy je v Německu k mání se dvěma vznětovými jednotkami. Slabší HDi 125 na přední kola posílá 128 koní přes automatickou šestistupňovou převodovku a je k mání za 47 tisíc eur, tedy asi 1,25 milionu korun. Silnější verze HDi 165 pohání kola silou 163 koní, a to přes manuální šestikvalt. Cena této verze je 52 tisíc Eur (necelých 1,4 milionu korun) a automat je k mání za tisícieurový příplatek (cca 27 tisíc korun).

Kromě tohoto stroje jsou v nabídce Westfalie také tři další obytné vozy - Club Joker, Amundsen a Columbus. Prvně jmenovaný staví na Volkswagenu Transporter, další dva na Fiatu Ducato. Všechny jsou tedy větší než Jumpy a tak nabízí o něco více komfortu. Najdeme v nich i koupelnu, třebaže velmi stísněnou, a prostor pro čtyři cestující.

U Columbusu a Amundsenu si můžete vybrat, zda chcete vzadu jednu velkou postel pro dva nebo dvě jednolůžka, která se dají spojit ve dvoulůžko. V případě všech vozů jsou další dvě místa na spaní spíše pro děti, jak naznačují fotografie - ostatně, u větší trojice nejsou ani ve standardní výbavě. Nejmenší Jumpy však nabídne cestujícím vzadu nejlepší sedačky, ve třech větších vozech si musí tato dvojice vystačit s lavicí.

Idea dojet někam, zaparkovat a přespat je jistě zajímavá. Není případně problém zapřáhnout přívěs, naložit ostřejší stroj a vyrazit na nějakou zajímavou silnici. A nic vám nebrání si „hotelový pokoj” postavit s výhledem přesně takovým, jaký chcete. Otázka však je, na kolik nocí ve skutečném hotelu ve vesnici pod průsmykem by zmíněný nejméně milion a čtvrt stačil...


Westfalia Citroën Jumpy: nový nejmenší „obytňák” přijde na milion a čtvrt - 1 - westfalia citroen jumpy 01Westfalia Citroën Jumpy: nový nejmenší „obytňák” přijde na milion a čtvrt - 2 - westfalia citroen jumpy 02Westfalia Citroën Jumpy: nový nejmenší „obytňák” přijde na milion a čtvrt - 3 - westfalia citroen jumpy 03Westfalia Citroën Jumpy: nový nejmenší „obytňák” přijde na milion a čtvrt - 4 - westfalia citroen jumpy 04
Novinka Wesfalie staví na Citroënu Jumpy Multispace. Je nejmenší v nabídce a pojme čtyři cestovatele, jako jediná však nenabídne koupelnu

Westfalia Citroën Jumpy: nový nejmenší „obytňák” přijde na milion a čtvrt - 5 - westfalia club joker 01Westfalia Citroën Jumpy: nový nejmenší „obytňák” přijde na milion a čtvrt - 6 - westfalia club joker 02Westfalia Citroën Jumpy: nový nejmenší „obytňák” přijde na milion a čtvrt - 7 - westfalia club joker 03Westfalia Citroën Jumpy: nový nejmenší „obytňák” přijde na milion a čtvrt - 8 - westfalia club joker 04Westfalia Citroën Jumpy: nový nejmenší „obytňák” přijde na milion a čtvrt - 9 - westfalia club joker 05Westfalia Citroën Jumpy: nový nejmenší „obytňák” přijde na milion a čtvrt - 10 - westfalia club joker 06
Westfalia Club Joker také pojme čtyři lidi a ubytuje je v trochu větším komfortu

Westfalia Citroën Jumpy: nový nejmenší „obytňák” přijde na milion a čtvrt - 11 - westfalia amundsen 01Westfalia Citroën Jumpy: nový nejmenší „obytňák” přijde na milion a čtvrt - 12 - westfalia amundsen 01aWestfalia Citroën Jumpy: nový nejmenší „obytňák” přijde na milion a čtvrt - 13 - westfalia amundsen 02Westfalia Citroën Jumpy: nový nejmenší „obytňák” přijde na milion a čtvrt - 14 - westfalia amundsen 03Westfalia Citroën Jumpy: nový nejmenší „obytňák” přijde na milion a čtvrt - 15 - westfalia amundsen 04
Westfalia Amundsen je k mání ve verzi s dvojlůžkem či s dvěma jednolůžky, která lze spojit ve dvoulůžko...

Westfalia Citroën Jumpy: nový nejmenší „obytňák” přijde na milion a čtvrt - 16 - westfalia columbus 01Westfalia Citroën Jumpy: nový nejmenší „obytňák” přijde na milion a čtvrt - 17 - westfalia columbus 02Westfalia Citroën Jumpy: nový nejmenší „obytňák” přijde na milion a čtvrt - 18 - westfalia columbus 03Westfalia Citroën Jumpy: nový nejmenší „obytňák” přijde na milion a čtvrt - 19 - westfalia columbus 04Westfalia Citroën Jumpy: nový nejmenší „obytňák” přijde na milion a čtvrt - 20 - westfalia columbus 04aWestfalia Citroën Jumpy: nový nejmenší „obytňák” přijde na milion a čtvrt - 21 - westfalia columbus 05
... stejně jako v případě Columba. Druhé dvoulůžko vypadá podle fotografií u obou velmi nouzově, ještě více než v případě Club Jokera

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše