W Motors Fenyr Supersport: ostrý Arab má 900 koní, jede přes 400 km/h

Fenyr má oproti spekulacím větší motor, ale nižší výkon. Dynamika na úrovni Bugatti Veyron však zůstala.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

W Motors Fenyr Supersport: ostrý Arab má 900 koní, jede přes 400 km/h

10.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

W Motors Fenyr Supersport: ostrý Arab má 900 koní, jede přes 400 km/h

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Fenyr má oproti spekulacím větší motor, ale nižší výkon. Dynamika na úrovni Bugatti Veyron však zůstala.

O druhém modelu libanonské automobilky W Motors jsme se v náznacích zmiňovali minulý týden. S otevřením bran dubajského autosalonu si jej ovšem můžeme představit do posledního šroubku, přičemž začneme u pohonné jednotky. Ta oproti předchozím spekulacím doznala zvětšení objemu, namísto 3,7litrového šestiválce tak najdeme mezi nápravami usazený agregát čtyřlitrový. Své kořeny má samozřejmě u Porsche, posléze však prošel laděním u RUFu.

Navzdory většímu objemu a oproti původním dohadům ovšem pohonná jednotka dává k dobru nižší výkon, konkrétně „pouze“ 900 koní a 1 200 Nm točivého momentu. Ačkoliv ovšem nedošlo k pokoření či překročení tisícikoňové mety, jízdní dynamika zahanbující Bugatti Veyron dosažena byla, a to hlavně díky nízké hmotnosti 1 300 kg. Stovku tak Fenyr Supersport pokoří již za 2,7 sekundy, jeho nejvyšší rychlost pak má přesahovat metu 400 km/h.

Veškerý výkon přenáší na zadní kola sedmistupňový dvouspojkový automat PDK s pádly pod volantem, jemuž asistuje samosvorný diferenciál. Vpředu se počítá se vzpěrami MacPherson a 20palcovými kovanými koly, vzadu pak s víceprvkovou nápravou a jednadvacítkami. Mimo to ve všech rozích nechybí adaptivní tlumiče, karbon-keramické brzdy a stabilizátory vpředu a vzadu.

Dále dostal Fenyr Supersport do vínku hliníkový trubkový rám a karbonovou karoserii, která prošla řádným aerodynamickým laděním. Vpředu i vzadu se pyšní diodovými světly, ty se ale již musí obejít bez diamantů, jež zdobily předchozí Lykan Hypersport. Ve srovnání s prvotinou firmy má přitom novinka firmy být řidičsky záživnější a zábavnější.

Zároveň půjde také o mnohem dostupnější model, který již nebude limitovaný pouhými sedmi kusy. Místo toho má každým rokem vzniknout pětadvacet exemplářů, z nichž každý vyjde na milion dolarů (cca 25,1 milionu korun). To sice není zrovna nízká suma, oproti supersportu známému přeskakováním mezi dubajskými mrakodrapy je však 3,4krát nižší.


W Motors Fenyr Supersport: ostrý Arab má 900 koní, jede přes 400 km/h - 1 - W Motors Fenyr Supersport nova sada 01W Motors Fenyr Supersport: ostrý Arab má 900 koní, jede přes 400 km/h - 2 - W Motors Fenyr Supersport nova sada 02W Motors Fenyr Supersport: ostrý Arab má 900 koní, jede přes 400 km/h - 3 - W Motors Fenyr Supersport nova sada 03W Motors Fenyr Supersport: ostrý Arab má 900 koní, jede přes 400 km/h - 4 - W Motors Fenyr Supersport nova sada 04W Motors Fenyr Supersport: ostrý Arab má 900 koní, jede přes 400 km/h - 5 - W Motors Fenyr Supersport nova sada 05W Motors Fenyr Supersport: ostrý Arab má 900 koní, jede přes 400 km/h - 6 - W Motors Fenyr Supersport nova sada 06W Motors Fenyr Supersport: ostrý Arab má 900 koní, jede přes 400 km/h - 7 - W Motors Fenyr Supersport nova sada 07W Motors Fenyr Supersport: ostrý Arab má 900 koní, jede přes 400 km/h - 8 - W Motors Fenyr Supersport nova sada 08W Motors Fenyr Supersport: ostrý Arab má 900 koní, jede přes 400 km/h - 9 - W Motors Fenyr Supersport nova sada 09W Motors Fenyr Supersport: ostrý Arab má 900 koní, jede přes 400 km/h - 10 - W Motors Fenyr Supersport nova sada 10W Motors Fenyr Supersport: ostrý Arab má 900 koní, jede přes 400 km/h - 11 - W Motors Fenyr Supersport nova sada 11W Motors Fenyr Supersport: ostrý Arab má 900 koní, jede přes 400 km/h - 12 - W Motors Fenyr Supersport nova sada 12
Fenyr Supersport má oproti předchozím dohadům objemnější motor o nižším výkonu. Stovku však zvládne za 2,7 sekundy a zdolat má více než 400 km/h

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.