Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
W Motors Fenyr Supersport: ostrý Arab má 900 koní, jede přes 400 km/h
10.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Fenyr má oproti spekulacím větší motor, ale nižší výkon. Dynamika na úrovni Bugatti Veyron však zůstala.
O druhém modelu libanonské automobilky W Motors jsme se v náznacích zmiňovali minulý týden. S otevřením bran dubajského autosalonu si jej ovšem můžeme představit do posledního šroubku, přičemž začneme u pohonné jednotky. Ta oproti předchozím spekulacím doznala zvětšení objemu, namísto 3,7litrového šestiválce tak najdeme mezi nápravami usazený agregát čtyřlitrový. Své kořeny má samozřejmě u Porsche, posléze však prošel laděním u RUFu.
Navzdory většímu objemu a oproti původním dohadům ovšem pohonná jednotka dává k dobru nižší výkon, konkrétně „pouze“ 900 koní a 1 200 Nm točivého momentu. Ačkoliv ovšem nedošlo k pokoření či překročení tisícikoňové mety, jízdní dynamika zahanbující Bugatti Veyron dosažena byla, a to hlavně díky nízké hmotnosti 1 300 kg. Stovku tak Fenyr Supersport pokoří již za 2,7 sekundy, jeho nejvyšší rychlost pak má přesahovat metu 400 km/h.
Veškerý výkon přenáší na zadní kola sedmistupňový dvouspojkový automat PDK s pádly pod volantem, jemuž asistuje samosvorný diferenciál. Vpředu se počítá se vzpěrami MacPherson a 20palcovými kovanými koly, vzadu pak s víceprvkovou nápravou a jednadvacítkami. Mimo to ve všech rozích nechybí adaptivní tlumiče, karbon-keramické brzdy a stabilizátory vpředu a vzadu.
Dále dostal Fenyr Supersport do vínku hliníkový trubkový rám a karbonovou karoserii, která prošla řádným aerodynamickým laděním. Vpředu i vzadu se pyšní diodovými světly, ty se ale již musí obejít bez diamantů, jež zdobily předchozí Lykan Hypersport. Ve srovnání s prvotinou firmy má přitom novinka firmy být řidičsky záživnější a zábavnější.
Zároveň půjde také o mnohem dostupnější model, který již nebude limitovaný pouhými sedmi kusy. Místo toho má každým rokem vzniknout pětadvacet exemplářů, z nichž každý vyjde na milion dolarů (cca 25,1 milionu korun). To sice není zrovna nízká suma, oproti supersportu známému přeskakováním mezi dubajskými mrakodrapy je však 3,4krát nižší.
Fenyr Supersport má oproti předchozím dohadům objemnější motor o nižším výkonu. Stovku však zvládne za 2,7 sekundy a zdolat má více než 400 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025 - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Slavná reklama Audi se skokanským můstkem fascinuje i 38 let po svém vzniku, pomocnému lanu navzdory
7.1.2025 - Nové oficiální měření spotřeby plug-in hybridů odhaluje jejich roky trvající lež, elektromobily jsou další na řadě
8.1.2025 - Nová Maserati jsou takový propadák, ze se je dealeři marně pokouší prodat i se slevami přes 2 miliony Kč
8.1.2025 - Prodeje elektromobilů v Německu se v prosinci zhroutily o 39 procent po předloňském pádu o 48 procent, to už je vážné
8.1.2025 - BMW ukázalo nové pojetí interiérů svých aut. Je to Tesla 2.0, tlačítka končí úplně, přístrojovky též
8.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva