Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vzácné Bugatti Veyron můžete mít doma jen za 314 tisíc Kč, za to nekoupíte ani základní Fabii
26.3.2022 | Petr Miler
Bugatti Veyron se nikdy nestalo jakkoli levným autem a jeho ceny v poslední době jen rostou. Je to tedy příliš dobrá nabídka na to, aby byla skutečná? Ona je skutečná, zradu ovšem tušíte správně, opravdový Veyron dostanete jen z osminy.
Ačkoli nad ním automobiloví puristé rádi ohrnují nos, Bugatti Veyron si lidstvo bude už jednou pro vždy pamatovat jako jeden z nejvíce převratných automobilů historie. Zhmotnělý sen umanutého šéfa koncernu VW ve své podstatě nepřišel s ničím dramaticky novým, známé postupy ale vměstnal do celku, který jakékoli myslitelné konkurenci unikl minimálně o dekádu a vydláždil cestu k výkonným autům, jak je známe dnes.
V době, kdy se Veyron teprve rodil, bylo obvyklé, že extrémně výkonná a extrémně rychlá auta jsou také extrémně nepraktická. Byla prostě postavená kolem dynamiky, na všechno ostatní se bral ohled nejdříve v druhé řadě. Veyron chtěl být na jednu stranu bezpečně nejrychlejším silničním autem světa a jako první překonat metu 400 km/h, současně ale toužil být luxusním dopravním prostředkem, kterým majitel může přijet na společenskou akci bez helmy a nehořlavé kombinézy. Dnes má podobný charakter prakticky jakékoli výkonné auto na trhu, sporťáky, které vám zlomí ruku, když netrefíte správně další kvalt řadičkou, už neexistují. Vlastně už pomalu neexistují ani ty s manuální převodovkou...
Veyron je zkrátka milník a respekt si bude časem jen získávat, proto je už chvíli sběratelským artiklem nabývajícím na hodnotě. Existuje tedy cesta, jak se k němu dostat za poněkud rozumnější cenu než desítky milionů korun? Ano i ne, záleží na úhlu pohledu.
Ke skutečnému Veyronu nikoli, za cenu v přepočtu 314 tisíc Kč, tedy levněji než základní Škodu Fabia, lze ale nyní pořídit dokonce Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport, tedy jeho otevřenou verzi, která vznikla jen ve 150 kusech. K dispozici je v níže vyobrazených barvách a také ve zvláštním provedení Bernar (sic) Venet. Vždy jde pochopitelně o model a už s ohledem na cenu ne jen tak ledajaký - jedná se o dílo slavné britské firmy Amalgam Collection.
Ta k tvorbě zmenšenin aut všeho druhu přistupuje prakticky stejně jako ke konstrukci skutečných aut, proto jsou tak detailně propracované, proto jsou také tak drahé. Opravdu stěží najdete oblast, kde by se zmenšeniny odchylovaly od originálu - u Amalgamu sahají po stejných materiálech a kopírují třeba i vzorek pneumatiky. Oddanost podobě původního vzoru je maximální a hlavně díky tomu působí model tak věrně, že z fotek je těžké poznat, že nejde o skutečné auto.
Samozřejmě, některé detaily nejsou až tak dokonalé, ale bavíme se o relativně malém autě (měřítko 1:8) a celkem nemáme problém Britům věřit, že s detaily si vyhráli, jak to jen při dané velikosti šlo. Pokud byste tedy chtěli rozšířit svou sbírku výjimečných aut, máte možnost. Výroba je ale ještě více omezená (na 99 kusů) a za „Bernara Veneta” si musíte navíc připlatit, ten stojí v přepočtu 407 tisíc Kč. Stejnou rychlostí v km/h si s ním zaručené nesjedete, ale co byste také chtěli za cenu neodpovídající ani jedné základní Fabii?
Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport je extrémně propracovaný zmenšený model. Za asi 314 tisíc Kč je na poměry jedinečných Veyronů levný, na poměry zmenšených modelů extrémně drahý. Foto: Amalgam Collection
Zdroj: Amalgam Collection
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 2 hodinami - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
před 4 hodinami - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
před 5 hodinami - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
před 7 hodinami - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva