Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Představení Audi Q8 v losím testu zcela mění vnímání velkých SUV
25.1.2019 | Petr Prokopec
Ještě před pěti lety mělo méně než dvoutunové Porsche Macan problémy při sedmdesátce. Aktuálně však 2 220 kilo vážící Audi Q8 vykazuje obratnosti i při osmdesátce.
Od SUV toho v případě dynamické jízdy obvykle mnoho neočekáváme. Jistě, v přímém směru dnes mohou být extrémně rychlá a snadno pokořit i řadu aut s nižší výškou, těžištěm i hmotností, ovšem v zatáčce většinou dojíždějí na vysokou stavbu karoserie a velkou hmotnost. Proto nás vlastně před pěti lety nepřekvapilo, že tehdy zbrusu nové Porsche Macan v losím testu zrovna neuspělo. Vozu se během vyhýbacího manévru zablokovalo levé přední kolo, což by v reálném světě hrozilo střetem s protijedoucím autem. Značka později osvětlila, že je o důsledek aktivní ochrany, jež zabraňuje převrácení.
Mohli bychom přitom zmínit, že pokud značka volila mezi bezpečností a dynamičností, pak jistě rozhodla správně, když lpěla na první možnosti. Nicméně v Zuffenhausenu se poměrně hodně chlubili, kolik provedli u Porsche Macan zásahů, aby jej vzdálili od výchozího Audi Q5 a zároveň přiblížili jeho jízdní projev úrovni, kterou je značka proslulá. To ale výsledky losího testu zrovna nedemonstrovaly. Nepochybujeme však o tom, že nová generace, kterou lze čekat za nějaké dva tři roky, bude excelovat. Vede nás k tomu nadmíru působivý výsledek ještě výrazně většího a těžšího Audi Q8.
Právě pohled na ingolstadskou novinku ukazuje, jak hodně se SUV za poslední dobu změnila. Zatímco Porsche mělo problémy při sedmdesátce, Audi zvládá daleko vyšší tempo. Vlastně při prvním průjezdu při rychlosti 77 km/h překvapilo svými reakcemi testery natolik, že došlo na sražení kuželů na opačné straně než obvykle - nikdo totiž nečekal, že měnit směr bude tak rychle. Bylo tak možné posléze navýšit rychlost na 79 i 80 km/h, tedy na úroveň, o které mohou majitelé Macanu pouze snít.
Značnou zásluhu na této ovladatelnosti má vzduchový podvozek, kterým bylo provedení S Line vybaveno. Zároveň dorazila i 21palcová litá kola s pneumatikami o rozměru 285/45. Více než dvoutunové monstrum má tedy oporu v každém rohu, stejně jako se může spolehnout na 286 koní a 600 Nm točivého momentu, které jej vytáhnou z každé zatáčky. Opomenout pak nesmíme ani pohon všech kol, který je s motorem 3,0 TDI standardně spárován.
Jak je tedy evidentní, názor na jízdní projev SUV je třeba přehodnotit, tedy alespoň v tomto případě. Potvrzuje to ostatně i pohled na Q8 při slalomu, během kterého vůz prokličkuje mezi kužely vzdálenými 22 metrů od sebe s nebývalou lehkostí a elegancí osobních vozů. Opírat se přitom může o systém dynamického řízení všech kol, který je taktéž součástí jeho výbavy. Cena takto schopného provedení sice přesahuje základních 1 945 900 Kč, nicméně na projevu auta tyto prvky znát evidentně jsou.






Audi Q8 během losího testu excelovalo takovým způsobem, že mnohým lidem poupraví názor na jízdní projev SUV
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 4 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 5 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 7 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
před 8 hodinamiPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle