Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Výrobce nejznámějších herních volantů světa je na dně. Firma přiznala miliardové dluhy a vyhlásila bankrot
1.8.2024 | Petr Prokopec
Mateřská společnost aktuálně dluží skoro ekvivalent svého ročního obratu a snaha o nalezení nového investora vedla do slepé uličky. Bankrot se tak stal nevyhnutelným, úplný konec značky Fanatec ale pochopitelně znamenat nemusí.
První polovina prázdnin je za námi a firmám pohybujícím se v automobilové branži mnoho štěstí nepřinesla. Bankrot totiž oznámil výrobce sedaček Recaro, insolventní se stala ocitla rovněž firma BBS produkující litá kola. Nyní tu máme dalšího pána na holení, a sice Fanatec. Ten je znám asi každému hráči počítačových her s auto-moto tématikou, neboť vyrábí jedny z vůbec nejlepších volantů na světě. Mimo jiné i proto, že má oficiální licence jak od značek jako BMW či Porsche, tak i od vedení šampionátů, mezi něž patří Formule 1 či Nascar.
Fanatec je součástí německé společnosti Endor, která byla v roce 1997 založena Thomasem Jackermeierem. Ten si aktivně užíval mnoha počítačových her, načež zjistil, že na trhu chybí produkt, který by věrně simuloval realitu. Prodal tedy svou společnost vyrábějící cyklistické vybavení a utržené peníze použil nejen na vzdělání, ale také na koupi firmy AB Union, z níž se následně stal výše zmíněný Endor. Tato společnost pak v roce 2006 zamířila na burzu.
Velké žně pro Jackermeiera a jeho firmy přišly s koronavirem. Celý svět se totiž musel na nějakou chvíli zamknout doma, což logicky zvedlo zájem o počítačovou techniku. Volanty a pedály Fanatecu tak šly na dračku, čemuž pomohla mnohá uzavřená partnerství. Šampionát F1 si totiž tuto společnost vybral jako oficiálního dodavatele techniky pro svou sérii Esports. Podobně na tom pak byl i PlayStation a tedy Sony, stejně jako Polyphony Digital, tedy tvůrce hry Gran Turismo.
Aby Němci uspokojili zvýšenou poptávku, museli logicky zvýšit výrobu. Nicméně právě tento krok se ukázal být kamenem úrazu. Stejně rychle, jako zájem vystoupal, totiž opadl. Fanatec tak začal hromadit dluhy, které aktuálně dosáhly výše 95 milionů Eur (cca 2,41 mld. Kč). A protože roční obrat firmy klesl na podobnou úroveň okolo 100 milionů Eur (2,54 mld. Kč), vedení rozhodlo, že za této situace již nemá smysl pokračovat. A poté, co krachla jednání s potenciálními novými investory, vyhlásilo bankrot.
Oním investorem se měla stát firma Corsair, která již před několika měsíci naznačila svůj zájem Endor koupit. Požadovala ovšem zásadní reorganizaci firmy. K té se ostatně Jackermeier rozhodl přistoupit i sám od sebe, nicméně jeho plán byl zřejmě postaven na vzdušných zámcích a selhal. I proto byl na konci března z vedení odvolán. Jednání s Corsairem se pak naplno rozjela na počátku května, narazila však na německé právo, které prý neumožní restrukturalizaci dle představ investora.
Ve finále tak byl bankrot jedinou zbývající možností. Corsair i nadále zůstává ve hře o převzetí společnosti resp. toho, co z ní zbude, další vývoj je ale nejasný. I proto nový šéf Endoru Andres Ruff uvádí, že „z této situace povstaneme silnější“. Doufejme tedy, že to skutečně klapne na jedničku.
Zeptejte se hráčů počítačových her, které volanty jsou nejlepší. A většina vás odkáže právě na Fanatec. Ovšem ani tato reputace, ani řada uzavřených partnerství nestačila k tomu, aby se Němci udrželi nad hladinou. Foto: Fanatec, tiskové materiály
Zdroj: Endor
Bleskovky
- Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
včera - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025
Nejnovější články
- K mání je skutečný Batmobil použitý při natáčení. Je plně funkční i s „raketovým výfukem” a „raketu” také bude stát
před 9 hodinami - Pět let trvající pokus Němců elektrifikovat dieselové kamiony s pomocí trolejí nad dálnicí definitivně rozebírají jako miliardové fiasko
před 11 hodinami - John Cena musí spolknout další finanční katastrofu, za auto pořízené za 13 milionů mu nikdo nechce dát víc jak polovinu
včera - Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
včera - Proč to Škoda neřekne otevřeně? Také její prodeje elektrických aut v roce 2024 meziročně klesly
včera
Živá témata na fóru
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.15. 20:03 - řidičBOB
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.15. 18:30 - pavproch
- VZKAZY 01.15. 13:38 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 01.15. 08:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 01.14. 14:10 - pavproch
- Pin rádio Bolero 01.13. 14:57 - Bronislav
- Onboard videa 01.13. 10:37 - Truck Daškam