Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Výroba největšího průšvihu moderních aut se znovu zastaví, prodej zůstává zakázaný
6.11.2021 | Petr Miler
Už mnoho měsíců zůstávají nevyřešeny problémy spojené s jedním nejprodávanějších elektrických aut světa. Výrobce realitu opakovaně překrucoval, a tak je otázkou, jaká je tentokrát.
Brzy uběhne půl roku od chvíle, kdy jsme opatrně začali malovat pojítko mezi problémy Chevroletu Bolt a někdejšími patáliemi GM EV1. Druhý jmenovaný vůz byl jedním z mála elektromobilů, které se automobilky pokusily dostat v 90. letech minulého století ve větší počtu na trh, tato snaha ale skončila naprostým fiaskem. Problémy s bateriemi nakonec vedly k odebrání všech aut jejich uživatelům a sešrotování naprosté většiny z nich. Už v květnu se mluvilo o tom, že některé exempláře Boltu mateřský GM též vykupuje, proto ona spojitost, tehdy jsme ale nemohli ani tušit, co teprve přijde.
Série spontánních vzplanutí vedla k nutnosti zatížit majitele řadou omezení, která Bolty činí prakticky nepoužitelnými. Chevrolet během celé té doby pátral po příčině problémů a opakovaně oznamoval, že řešení bylo nalezeno, výroba bude obnovena, následovat bude třetí, definitivní svolávací akce a auta začne opět vyrábět a prodávat. Nic z toho se ale nakonec nestalo a obnovení výroby bylo pokaždé znovu odloženo.
V říjnu Chevy vítězoslavně oznámil, že výrobu Boltu obnoví 1. listopadu a chvíli to vypadalo nadějně. Dnes, 6. listopadu si ale můžeme říci, že realita je opět trochu smutně. Produkce vozu prý v tuto chvíli jede, ovšem jen v „omezeném režimu”, který zajistí pouze vznik vozů majících pomoci při svolání asi 141 tisíc existujících aut. Prý budou sloužit jako náhradní auta pro stávající zákazníky. Těžko ale říci, jestli je to pravda a co vlastně GM v tomto „omezeném režimu” vyrobí. Čerstvě totiž oznámil, že i ona omezená výroba 15. listopadu nejméně na tři týdny skončí.
Prezident General Motors Mark Reuss navíc pro agenturu Reuters potvrdil, že na prodej Boltů nadále platí úplný stop stav. Shrňme si tedy fakta: GM už rok ví o problému s Chevroletem Bolt, už půl roku se ví o tom, že některá auta vykupuje zpět, už uspořádal bez efektu dvě svolávací akce, tu třetí stále pořádné nerozjel, už měsíce odkládá obnovení výroby a už měsíce zakazuje prodat jakákoli existující auta. Vypadá tohle jako řešení? Snad nejsme příliš kritičtí, když konstatujeme, že ani omylem.
Ačkoli tedy podle oficiálních informací automobilka dále pracuje na tom, aby problém vyřešila a prý úspěšně pokračuje tím směrem, fakta nasvědčují spíše tomu, že si pořád není jistá, co za problémy reálně stojí a jak se jich skutečně nadobro zbavit. Však proč by jinak neprodávala existující auta? Proč by jinak opakovaně odkládala už mnohokrát naplánované rozjetí výroby? Nedává to smysl, oficiální prohlášení a realita tu nejdou ruku v ruce.
Jako vždy přejeme automobilce, jejím zákazníkům i samotnému vozu jen to nejlepší, nelze ale přehlížet, že problém nevypadá jako vyřešený. Chevrolet Bolt už tak jako tak zůstává s Damoklovým mečem nad hlavou v podobě 141 tisíc svolaných aut k výměně baterií bezpečné největším průšvihem moderních aut, pořád ale může být hůř. Někteří dealeři ostatně zůstávají přesvědčení, že firma nakonec stejně zjistí, že nejlevnější pro ni bude Bolty vykoupit, zničit, zapomenout na ně a zkusit nabídnout něco jiného. Až další vývoj napoví, jaká bude realita.






Výroba Chevroletu Bolt se měla rozjel 1. listopadu, prý začala ale jen v jakémsi omezeném režimu a 15. listopadu se nejméně na 3 týdny znovu zastaví. O reálném stavu celé patálie v tuto chvíli můžeme jen spekulovat, mateřský koncern GM jej narůžovo maloval už několikrát. Foto: Chevrolet
Zdroje: Reuters, General Motors
Bleskovky
Aukce se nekoná. Mýty obestřenou obří sbírku Formulí 1 Bernieho Ecclestona celou koupil dědic Red Bullu, dal za ni přes 10 miliard
včeraObří, zdánlivě nepotopitelnou výletní loď na moři silně vychýlil pouhý vítr. Podívejte se, co se dělo na palubě
6.3.2025Audi si v reklamě začalo utahovat z Mercedesu, ten mu to vrátil. Nakonec oba konkurenty uzemnilo BMW
5.3.2025
Nejnovější články
Za cenu Fabie je k mání na míru postavený, dodnes nejetý světově unikátní šestiválcový kombík ze zlatých časů BMW
před 2 hodinamiArogantní chování se Volvu opravdu vyplácí, někde jen během posledních tří měsíců přišlo o pětinu dealerů
před 3 hodinamiZ ceny Tesly původně za 3,2 milionu zbylo majiteli už po třech letech krutě málo, levněji by ho vyšlo i Ferrari nebo Porsche
před 5 hodinamiTohle auto má dvakrát větší baterky než ostatní nejlepší elektromobily, přesto nedokáže ohromit skoro ničím
před 6 hodinamiNové Audi A6 v úplném základu je teprve tragédie. Interiér je reklamou na věci, na které jste neměli. A co to má zádi?
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva