Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Výroba desetiválcového Audi R8 měla skončit loni, potají ale jede dál. Automobilka otočila kvůli zájmu i „elektrické nejistotě”
1.2.2024 | Petr Miler
K pozoruhodné změně v záměrech Audi došlo někdy mezi koncem loňského a začátkem letošního roku. V normálním světě by se tím automobilka chlubila, neboť takto vychází vstříc poptávce a představám svých klientů, ve světě svázaném zelenými dogmaty ale o svých krocích mlčí.
Audi je jednou z automobilových značek, které se zdají být doslova posedlé elektrickým pohonem, a to i když přímo vedení firmy otevřeně říká, že jí to s 50procentní pravděpodobností přivede ke krachu. Jestli tento přístup skutečně pohřbí celé Audi, ukáže jen čas, už teď má ale řadu obětí.
Za jednu z nich je už roky označován model R8 a jeho desetiválec, který do elektrické budoucnosti firmy zapadá jako beznohý mezi maratonce. Vyrábí se už od roku 2015, takže očekávat, že s ním amen bude okolo roku 2022, nebylo nemístné i bez ohledu na slova Audi. Jenže konec tehdy nepřišel. Oficiálně měl přijít zjara roku 2023, později se ale vedení rozhodlo ukončení výroby odložit a dalším ohlášeným termínem byl prosinec 2023, s čímž šlo ruku v ruce i odhalení rozlučkových speciálů. Jenže ani tentokrát na naplnění plánů firmy nedošlo.
Automobilka o tom neřekla půl slova, neboť hovořit dnes o výrobě spalovacích aut s motory 5,0 V10 je osmý smrtelný hřích, Automobilwoche ale informuje o tom, že výroba se s koncem roku opět nezastavila. Výrobní závod v Böllinger Höfe dál běží na plné obrátky a chrlí nové R8 stavěné na míru požadavkům zákazníků.
Nové vozy v tuto chvíli do výroby zadat nelze, neboť nově je konec výroby (opět) plánován na březen, takový stav ale nastal už v minulosti. Přetrvávající zájem o vůz přesto přiměl Audi objednávkové knihy znovu otevřít a popravdě řečeno není důvod, proč by to s blížícím se březnem neudělalo znovu. Vůz nemá problém obstát před aktuálními požadavky na homologaci pro provoz a jediným problémem jsou vysoké papírové emise CO2 (okolo 300 g/km, aktuální limit v EU je 95 g), které automobilka musí něčím vykompenzovat. Když prodá dost e-tronů GT a spol., které se mimochodem vyrábí ve stejné fabrice, nemusí ani třetí konec být koncem definitivním.
Audi má totiž ještě jeden důvod, proč nikam nespěchat. Zájem o elektromobily aktuálně není bůhvíjaký a zamýšlený elektrický nástupce R8 byl minule takové fiasko, že si ho nekoupila ani stovka lidí. I proto jsme ostatně přesvědčeni, že Audi nakonec nezkrachuje - tváří v tvář potenciálně fatální rozhodnutím by u něj snad měl převládnout pud sebezáchovy...
Tohle měla být labutí píseň modelu R8 i jeho motoru V10. A není, výroba jede dál nejméně do března, zájem o stávající vůz a potenciální nezájem o jeho možného nástupce už dvakrát odložil jeho rozlučku se životem. Foto: Audi
Zdroj: Automobilwoche
Bleskovky
- Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
dnes - Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
včera - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025
Nejnovější články
- Velký kombík Renaultu skončil jako propadák, jako ojetina ale láká. Pár let starý diesel jako tento můžete mít okolo 250 tisíc Kč
před 6 hodinami - Děsivá nová firemní identita Jaguaru šokovala i zaměstnance firmy. Protestovali proti ní už v roce 2022, marně
před 7 hodinami - Jedné z velkých továren VW nedaleko Česka hrozí uzavření navzdory dočasné jistotě, 1 000 lidí skončí už letos
před 9 hodinami - Euro NCAP vyhlásil nejbezpečnější auta roku. Se zavedenými výrobci příznačně vytřel podlahu Číňan
před 10 hodinami - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva