Výroba desetiválcového Audi R8 měla skončit loni, potají ale jede dál. Automobilka otočila kvůli zájmu i „elektrické nejistotě”

K pozoruhodné změně v záměrech Audi došlo někdy mezi koncem loňského a začátkem letošního roku. V normálním světě by se tím automobilka chlubila, neboť takto vychází vstříc poptávce a představám svých klientů, ve světě svázaném zelenými dogmaty ale o svých krocích mlčí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Výroba desetiválcového Audi R8 měla skončit loni, potají ale jede dál. Automobilka otočila kvůli zájmu i „elektrické nejistotě”

1.2.2024 | Petr Miler

Výroba desetiválcového Audi R8 měla skončit loni, potají ale jede dál. Automobilka otočila kvůli zájmu i „elektrické nejistotě”

/

Foto: Audi

K pozoruhodné změně v záměrech Audi došlo někdy mezi koncem loňského a začátkem letošního roku. V normálním světě by se tím automobilka chlubila, neboť takto vychází vstříc poptávce a představám svých klientů, ve světě svázaném zelenými dogmaty ale o svých krocích mlčí.

Audi je jednou z automobilových značek, které se zdají být doslova posedlé elektrickým pohonem, a to i když přímo vedení firmy otevřeně říká, že jí to s 50procentní pravděpodobností přivede ke krachu. Jestli tento přístup skutečně pohřbí celé Audi, ukáže jen čas, už teď má ale řadu obětí.

Za jednu z nich je už roky označován model R8 a jeho desetiválec, který do elektrické budoucnosti firmy zapadá jako beznohý mezi maratonce. Vyrábí se už od roku 2015, takže očekávat, že s ním amen bude okolo roku 2022, nebylo nemístné i bez ohledu na slova Audi. Jenže konec tehdy nepřišel. Oficiálně měl přijít zjara roku 2023, později se ale vedení rozhodlo ukončení výroby odložit a dalším ohlášeným termínem byl prosinec 2023, s čímž šlo ruku v ruce i odhalení rozlučkových speciálů. Jenže ani tentokrát na naplnění plánů firmy nedošlo.

Automobilka o tom neřekla půl slova, neboť hovořit dnes o výrobě spalovacích aut s motory 5,0 V10 je osmý smrtelný hřích, Automobilwoche ale informuje o tom, že výroba se s koncem roku opět nezastavila. Výrobní závod v Böllinger Höfe dál běží na plné obrátky a chrlí nové R8 stavěné na míru požadavkům zákazníků.

Nové vozy v tuto chvíli do výroby zadat nelze, neboť nově je konec výroby (opět) plánován na březen, takový stav ale nastal už v minulosti. Přetrvávající zájem o vůz přesto přiměl Audi objednávkové knihy znovu otevřít a popravdě řečeno není důvod, proč by to s blížícím se březnem neudělalo znovu. Vůz nemá problém obstát před aktuálními požadavky na homologaci pro provoz a jediným problémem jsou vysoké papírové emise CO2 (okolo 300 g/km, aktuální limit v EU je 95 g), které automobilka musí něčím vykompenzovat. Když prodá dost e-tronů GT a spol., které se mimochodem vyrábí ve stejné fabrice, nemusí ani třetí konec být koncem definitivním.

Audi má totiž ještě jeden důvod, proč nikam nespěchat. Zájem o elektromobily aktuálně není bůhvíjaký a zamýšlený elektrický nástupce R8 byl minule takové fiasko, že si ho nekoupila ani stovka lidí. I proto jsme ostatně přesvědčeni, že Audi nakonec nezkrachuje - tváří v tvář potenciálně fatální rozhodnutím by u něj snad měl převládnout pud sebezáchovy...


Výroba desetiválcového Audi R8 měla skončit loni, potají ale jede dál. Automobilka otočila kvůli zájmu i „elektrické nejistotě” - 1 - Audi R8 Japan Final Edition 2023 prvni sada 01Výroba desetiválcového Audi R8 měla skončit loni, potají ale jede dál. Automobilka otočila kvůli zájmu i „elektrické nejistotě” - 2 - Audi R8 Japan Final Edition 2023 prvni sada 03Výroba desetiválcového Audi R8 měla skončit loni, potají ale jede dál. Automobilka otočila kvůli zájmu i „elektrické nejistotě” - 3 - Audi R8 Japan Final Edition 2023 prvni sada 05
Tohle měla být labutí píseň modelu R8 i jeho motoru V10. A není, výroba jede dál nejméně do března, zájem o stávající vůz a potenciální nezájem o jeho možného nástupce už dvakrát odložil jeho rozlučku se životem. Foto: Audi

Zdroj: Automobilwoche

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše