Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Výroba desetiválcového Audi R8 měla skončit loni, potají ale jede dál. Automobilka otočila kvůli zájmu i „elektrické nejistotě”
1.2.2024 | Petr Miler
K pozoruhodné změně v záměrech Audi došlo někdy mezi koncem loňského a začátkem letošního roku. V normálním světě by se tím automobilka chlubila, neboť takto vychází vstříc poptávce a představám svých klientů, ve světě svázaném zelenými dogmaty ale o svých krocích mlčí.
Audi je jednou z automobilových značek, které se zdají být doslova posedlé elektrickým pohonem, a to i když přímo vedení firmy otevřeně říká, že jí to s 50procentní pravděpodobností přivede ke krachu. Jestli tento přístup skutečně pohřbí celé Audi, ukáže jen čas, už teď má ale řadu obětí.
Za jednu z nich je už roky označován model R8 a jeho desetiválec, který do elektrické budoucnosti firmy zapadá jako beznohý mezi maratonce. Vyrábí se už od roku 2015, takže očekávat, že s ním amen bude okolo roku 2022, nebylo nemístné i bez ohledu na slova Audi. Jenže konec tehdy nepřišel. Oficiálně měl přijít zjara roku 2023, později se ale vedení rozhodlo ukončení výroby odložit a dalším ohlášeným termínem byl prosinec 2023, s čímž šlo ruku v ruce i odhalení rozlučkových speciálů. Jenže ani tentokrát na naplnění plánů firmy nedošlo.
Automobilka o tom neřekla půl slova, neboť hovořit dnes o výrobě spalovacích aut s motory 5,0 V10 je osmý smrtelný hřích, Automobilwoche ale informuje o tom, že výroba se s koncem roku opět nezastavila. Výrobní závod v Böllinger Höfe dál běží na plné obrátky a chrlí nové R8 stavěné na míru požadavkům zákazníků.
Nové vozy v tuto chvíli do výroby zadat nelze, neboť nově je konec výroby (opět) plánován na březen, takový stav ale nastal už v minulosti. Přetrvávající zájem o vůz přesto přiměl Audi objednávkové knihy znovu otevřít a popravdě řečeno není důvod, proč by to s blížícím se březnem neudělalo znovu. Vůz nemá problém obstát před aktuálními požadavky na homologaci pro provoz a jediným problémem jsou vysoké papírové emise CO2 (okolo 300 g/km, aktuální limit v EU je 95 g), které automobilka musí něčím vykompenzovat. Když prodá dost e-tronů GT a spol., které se mimochodem vyrábí ve stejné fabrice, nemusí ani třetí konec být koncem definitivním.
Audi má totiž ještě jeden důvod, proč nikam nespěchat. Zájem o elektromobily aktuálně není bůhvíjaký a zamýšlený elektrický nástupce R8 byl minule takové fiasko, že si ho nekoupila ani stovka lidí. I proto jsme ostatně přesvědčeni, že Audi nakonec nezkrachuje - tváří v tvář potenciálně fatální rozhodnutím by u něj snad měl převládnout pud sebezáchovy...



Tohle měla být labutí píseň modelu R8 i jeho motoru V10. A není, výroba jede dál nejméně do března, zájem o stávající vůz a potenciální nezájem o jeho možného nástupce už dvakrát odložil jeho rozlučku se životem. Foto: Audi
Zdroj: Automobilwoche
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 11 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
před 6 hodinamiI ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
před 7 hodinamiTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
před 9 hodinamiČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 10 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch