Vygor Opera: místo sporťáku přijíždí mutant

Toskánská firma chce zavést mezi automobily kvalitativní standardy známé z výroby zakázkových obleků. Napoprvé ale krejčí zřejmě střihnul vedle.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Vygor Opera: místo sporťáku přijíždí mutant

10.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Vygor Opera: místo sporťáku přijíždí mutant

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Toskánská firma chce zavést mezi automobily kvalitativní standardy známé z výroby zakázkových obleků. Napoprvé ale krejčí zřejmě střihnul vedle.

Na zobecňování je nebezpečné zpravidla to, že se téměř vždycky mýlíte. Třeba tvrzení, že Italové mají cit pro umění a design. Při pohledu na nový Vygor Opera vás může napadnout leccos, třeba že při návrhu přídě tohoto vozu se designér přespříliš soustředil na otevřená ústa umělce, ale jen těžko bystě o něm řekli, že vypadá vkusně.

Autoři tohoto bezpochyby nepřehlédnutelného veledíla to ovšem vidí trochu jinak. Tvrdí, že „Vygor je vzrušující unikátní umělecké dílo s tělem pružným jako kočka a připomínající elegantní sen“. A kdyby jen to. „Opera je automobil pohybující se jako s větrem v zádech, vyvolávající náhlé záchvěvy radosti. Nechá vás bez dechu a v oněmění, aby pak ve vás nechal vybouchnout emoce“. A pak tu máme motor. „Jeho řev je čistý adrenalin, je agresivní a kousavý, ale také poslušný jako hedvábí. Je jako vzrušení z doteku leoparda. “ Proč mě tohle u Italů nepřekvapuje.

Prezentace modelu Opera proběhla v čase, který toskánská firma slíbila. Tedy 10. 10. v 10 hodin. Moc konkrétních informací jsme se ale zatím nedozvěděli. Podle fotek víme, že nejde o sporťák, jak jsme původně předpokládali, ale o crossover kombinující karoserii kupé na zvednutém podvozku s pohonem všech kol. Vygor má v plánu založit v tomto směru nový segment a pravdou je, že moc podobných automobilů zatím neexistuje.

Podle prvních zpráv spočívá základ Opery na trubkovém ocelovém rámu s nezávislým zavěšením všech kol tvořeného dvojitými lichoběžníky a stavitelnými tlumiči. Karoserie je hliníková a hmotnost vozu by se měla pohybovat kolem 1 500 kg. Vygor chce v rámci individualizačního programů nabídnout svým zákazníkům možnost podílet se na návrhu designu interiéru, nastavení podvozku od nejostřejšího, přes komfortnější GT, až po univerzální a vhodné i do terénu.

K mání bude různá světlá výška, pět rozměrů kol v rozmezí od 18 do 22 palců a tři výkonové verze motorů - 300, 350 a 420 koní. Kabina bude čalouněna kvalitní kůží a každý detail má být zpracováván a montován ručně. Vygor tvrdí, že majitel vozu by se měl po usednutí do sedačky cítit jako v prvotřídním, ručně šitém obleku. Vstup na trh je očekáván začátkem roku 2012, další detaily bychom se měli dozvědět v následujících měsících.


Vygor Opera: místo sporťáku přijíždí mutant - 1 - Vygor Opera 01Vygor Opera: místo sporťáku přijíždí mutant - 2 - Vygor Opera 02Vygor Opera: místo sporťáku přijíždí mutant - 3 - Vygor Opera 03Vygor Opera: místo sporťáku přijíždí mutant - 4 - Vygor Opera 04Vygor Opera: místo sporťáku přijíždí mutant - 5 - Vygor Opera 05Vygor Opera: místo sporťáku přijíždí mutant - 6 - Vygor Opera 06Vygor Opera: místo sporťáku přijíždí mutant - 7 - Vygor Opera 07
Motory Opery by měly mít výkon od 300 do 420 koní. Jaké konkrétně, se zatím neví.

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.