Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vygor Opera: místo sporťáku přijíždí mutant
10.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Toskánská firma chce zavést mezi automobily kvalitativní standardy známé z výroby zakázkových obleků. Napoprvé ale krejčí zřejmě střihnul vedle.
Na zobecňování je nebezpečné zpravidla to, že se téměř vždycky mýlíte. Třeba tvrzení, že Italové mají cit pro umění a design. Při pohledu na nový Vygor Opera vás může napadnout leccos, třeba že při návrhu přídě tohoto vozu se designér přespříliš soustředil na otevřená ústa umělce, ale jen těžko bystě o něm řekli, že vypadá vkusně.
Autoři tohoto bezpochyby nepřehlédnutelného veledíla to ovšem vidí trochu jinak. Tvrdí, že „Vygor je vzrušující unikátní umělecké dílo s tělem pružným jako kočka a připomínající elegantní sen“. A kdyby jen to. „Opera je automobil pohybující se jako s větrem v zádech, vyvolávající náhlé záchvěvy radosti. Nechá vás bez dechu a v oněmění, aby pak ve vás nechal vybouchnout emoce“. A pak tu máme motor. „Jeho řev je čistý adrenalin, je agresivní a kousavý, ale také poslušný jako hedvábí. Je jako vzrušení z doteku leoparda. “ Proč mě tohle u Italů nepřekvapuje.
Prezentace modelu Opera proběhla v čase, který toskánská firma slíbila. Tedy 10. 10. v 10 hodin. Moc konkrétních informací jsme se ale zatím nedozvěděli. Podle fotek víme, že nejde o sporťák, jak jsme původně předpokládali, ale o crossover kombinující karoserii kupé na zvednutém podvozku s pohonem všech kol. Vygor má v plánu založit v tomto směru nový segment a pravdou je, že moc podobných automobilů zatím neexistuje.
Podle prvních zpráv spočívá základ Opery na trubkovém ocelovém rámu s nezávislým zavěšením všech kol tvořeného dvojitými lichoběžníky a stavitelnými tlumiči. Karoserie je hliníková a hmotnost vozu by se měla pohybovat kolem 1 500 kg. Vygor chce v rámci individualizačního programů nabídnout svým zákazníkům možnost podílet se na návrhu designu interiéru, nastavení podvozku od nejostřejšího, přes komfortnější GT, až po univerzální a vhodné i do terénu.
K mání bude různá světlá výška, pět rozměrů kol v rozmezí od 18 do 22 palců a tři výkonové verze motorů - 300, 350 a 420 koní. Kabina bude čalouněna kvalitní kůží a každý detail má být zpracováván a montován ručně. Vygor tvrdí, že majitel vozu by se měl po usednutí do sedačky cítit jako v prvotřídním, ručně šitém obleku. Vstup na trh je očekáván začátkem roku 2012, další detaily bychom se měli dozvědět v následujících měsících.







Motory Opery by měly mít výkon od 300 do 420 koní. Jaké konkrétně, se zatím neví.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07