Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vybraní majitelé Tesly S dostali do svých vozů Autopilot, název ale trochu přehání
19.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Autopilot 7.0 je softwarový balíček, s nímž se auto chytí čar na silnici či auta před vámi a za určitých podmínek tedy bude řídit samo. Je ve fázi beta-testu.
Automobilka Tesla není pozadu s vývojem autopilotů, jak ukazuje poslední inovace softwaru autonomní jízdy pro Model S. Pod názvem Autopilot 7.0 se skrývá balíček funkcí, které za určitých okolností umožní autu jízdu bez zásahu řidiče. Dostala jej malá skupina Modelů S, jejichž řidiči tak budou něco jako beta-testeři, budou zkoušet novinku v ostrých podmínkách.
Není to ale zas tak přelomové, jak to může znít. Autopilot 7.0 je v podstatě dalším vývojovým stupněm TACC, Traffic Aware Cruise Control, tedy adaptivního tempomatu, který Modely S už na palubě mají a známe jej i z jiných aut včetně jejich neoficiálního autonomního režimu. Novinka přidává funkci aktivního udržování v jízdním pruhu; pomocí senzorů se chytí čar na silnici a podle nich zatáčí.
Stále to tedy není autonomní jízda, jak je většinou chápána, tedy že by člověk zadal adresu do navigace a auto by ho dovezlo až tam. Bude použitelný spíš při jízdách po dálnici či podobných silnicích s dobře viditelnými čarami. Neumí ani zcela sám předjíždět, to musí zahájit člověk blinkrem. Pak ale auto patrně samo přejede do jiného pruhu a chytne se zase „jeho” čar na silnici. To znamená, že je na člověku, aby vyhodnotil, zda je předjížděcí manévr bezpečný.
Kromě toho bude Autopilot 7.0 také schopen sám zaparkovat podélně. I tahle funkce je ale Teslou označena za pomoc řidiči, nikoliv za jeho nahrazení. Na silnicích bez čar bude potřeba, abyste řídili ručně, mimo jiné. Software nicméně bude postupně vylepšován, jak uvedl Elon Musk, a to díky datům získaným právě z tohoto beta-testování.
Mělo by na každý pád být jen otázkou času, než se Tesla propracuje ke zcela autonomnímu vozu - sama tvrdí, že to zvládne už s hardware, který má Model S dnes na palubě. Jestli je to zase jednou jen přílišné sebevědomí Muskovy firmy, ukáže čas, který může být ještě hodně dlouhý. Pro ostré nasazení zcela samostatně jedoucích aut chybí i legislativa, natož spolehlivé technické řešení.









Autopilot 7.0 Tesly Model S je „jen” lepší adaptivní tempomat, na dálnici ale bude umět jezdit sám
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch