Výbavově „oholený” sporťák na plechových kolech za 614 tisíc Kč není žert ani ilustrace

Podobně ztvárněná auta už jsme viděli, obvykle ale jen jako vtípek ilustrátorů naznačujících možnou základní podobu aut, která se v takových provedení nenabízí. Tohle ale není žert, až takto „oholené” Subaru BRZ se skutečně prodává, ovšem jen v Japonsku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Výbavově „oholený” sporťák na plechových kolech za 614 tisíc Kč není žert ani ilustrace

9.2.2022 | Petr Miler

Výbavově „oholený” sporťák na plechových kolech za 614 tisíc Kč není žert ani ilustrace

/

Foto: Subaru

Podobně ztvárněná auta už jsme viděli, obvykle ale jen jako vtípek ilustrátorů naznačujících možnou základní podobu aut, která se v takových provedení nenabízí. Tohle ale není žert, až takto „oholené” Subaru BRZ se skutečně prodává, ovšem jen v Japonsku.

Automobilky Toyota a Subaru od prvního představení sourozenců GT 86 a BRZ netají tím, že více než cokoli jiného byl u obou strojů klíčový faktor přitažlivosti pro nadšené řidiče. Jak těmto slibům tohle duo dostálo, posuďte sami, na každý pád jsou dnes venku už druhé generace obou aut, takže minimálně jejich tvůrci je za neúspěšná nepovažují. A co víc, využít s nimi chtějí i komerční potenciál závodní scény, proto také vzniklo Subaru BRZ Cup Car Basic.

I když tedy stroj na fotkách může působit jako nová základní verze (a svým způsobem jí je), je to ve skutečnosti závodní vůz či spíše jakýsi polotovar soutěžního speciálu. Automobilka do něj standardně instaluje bezpečnostní klec, odstranilo některou komfortní (chybí část čalounění či rádio) i bezpečnostní (zejména boční airbagy) výbavu a naopak přihodilo čtyřbodové bezpečnostní pásy, které stejně jako vyrámování nesou oficiální certifikáty FIA. Ve standardní výbavě se objevila odolnější tažná oka, za předním nárazníkem byl nově namontován vzduchem chlazený olejový chladič a pod ním najdete dodatečně nainstalované přívody vzduchu k brzdám.

Beze změn jsou motor, převodovka i samosvorný diferenciál, tomu ale automobilka rovněž přidala dodatečné chlazení. Ve výchozím stavu je naopak podvozek, hliníková kola byla ovšem nahrazena ocelovými disky. Smyslem ovšem není závodit přesně s takovou technikou - jak jsme již zmínili, jde o jakýsi polotovar, kdy automobilka ví, že sériová silniční kola z lehkých slitin by si závodníci stejně na voze nenechali, proto jimi zbytečně nezatěžují základní cenu.

Ta činí velmi sympatických 3 338 500 jenů, tedy asi 614 tisíc Kč. Za sportovní kupé s motorem 2,4 bez turba a pohonem zadních kol, na která míří až 235 koní výkonu? To není vůbec špatné. Pro kupce navíc bude letos uspořádán pětikolový šampionát, kde každý bude moci předvést, co v něm vězí - technika aut se z podstaty věci bude lišit jen minimálně.

Pokud se vám Subaru BRZ Cup Car Basic základ zamlouvá, patrně vás zklameme. Už ze zmíněné ceny a fotek s volantem vpravo je patrné, že auto je vyhrazeno pouze pro domácí japonský trh a pochybujeme, že se na tom výhledově něco změní. Ale kdo ví, třeba když se dost lidí přeptá u Subaru na možnost koupě, automobilka najde cestu...


Výbavově „oholený” sporťák na plechových kolech za 614 tisíc Kč není žert ani ilustrace - 1 - Subaru BRZ 2022 Cup zaklad 01Výbavově „oholený” sporťák na plechových kolech za 614 tisíc Kč není žert ani ilustrace - 2 - Subaru BRZ 2022 Cup zaklad 02Výbavově „oholený” sporťák na plechových kolech za 614 tisíc Kč není žert ani ilustrace - 3 - Subaru BRZ 2022 Cup zaklad 03Výbavově „oholený” sporťák na plechových kolech za 614 tisíc Kč není žert ani ilustrace - 4 - Subaru BRZ 2022 Cup zaklad 04Výbavově „oholený” sporťák na plechových kolech za 614 tisíc Kč není žert ani ilustrace - 5 - Subaru BRZ 2022 Cup zaklad 05Výbavově „oholený” sporťák na plechových kolech za 614 tisíc Kč není žert ani ilustrace - 6 - Subaru BRZ 2022 Cup zaklad 06Výbavově „oholený” sporťák na plechových kolech za 614 tisíc Kč není žert ani ilustrace - 7 - Subaru BRZ 2022 Cup zaklad 07
Subaru BRZ Cup Car Basic má své osobité kouzlo, zvláště při ceně jen 614 tisíc Kč. U nás ale standardně nabízeno skoro jistě nebude. Foto: Subaru

Zdroj: Subaru

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše