Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kdy už skončí móda SUV? VW dává stále stejnou odpověď, nevěří ji ale ani on sám
21.4.2020 | Petr Prokopec
Němci soustavně mluví o konci obliby SUV a k dříve zmiňovaným důvodům přidávají i efektivitu. Přesto však chystají model ID.4, které navíc dorazí ve dvou verzích.
V poslední době neuplynul pomalu ani měsíc, kdy by některý z vedoucích manažerů Volkswagenu nemluvil o brzkém konci obliby SUV. Stát za tím povětšinou měla elektrifikace a její omezená kompatibilita s většími a těžšími auty. Ovšem v podstatě pokaždé jen pár dní po oné prognóze německá automobilka vyrukovala s novým vozem či konceptem, který dostal právě vysokou stavbu karoserie a zvýšený podvozek. A nezřídka i elektrický pohon. Nyní by se nicméně značka dle šéfa vývoje a výzkumu Franka Welsche skutečně již měli přiblížit stavu, kdy svou nabídku již nebudou moci rozšířit o žádné další SUV.
„My jich už máme v nabídce dost. Nepotřebujeme deset dalších modelů. Nyní je na řadě začít se o ně starat. Musíme mít portfolio, které je efektivní, jak se na masového hráče sluší a patří,“ uvedl Welsch. Dle něj se tak automobilka nyní musí soustředit zejména na ty vozy, u kterých je komerční úspěch jistotou. „Pokud totiž budeme mít příliš mnoho různých modelů a budeme od každého prodávat 30 nebo 40 tisíc kusů ročně, nevyděláme žádné peníze.“
Přesně to naznačujeme již nějakou dobu. Na jedné straně je totiž hezké mít bezpočet aut, jenž mohou pokrýt veškeré lidské potřeby. Ovšem na straně druhé je třeba počítat s tím, že takové portfolio bude dříve nebo později bratrovražedné. Tedy jinými slovy, jeden model bude krást zákazníky druhému, a jakkoliv budou ve výsledku užívat tutéž techniku, dodatečné vývojové náklady jsou pokaždé natolik vysoké, že je příjmy již nebudou s to vyvážit.
Volkswagen má v současné době ve své globální nabídce hned 14 SUV, z čehož nejvíce jich v rámci jednoho trhu nalezneme logicky v Číně. Tamní desítka modelů se přitom má zakrátko dočkat další novinky, evropská šestka tak hraje až druhé housle. I když oproti americké trojce je na tom starý kontinent ve výsledku ještě docela dobře, zvláště pokud si uvědomíme, že ve Státech mají SUV na celkových prodejích již 60procentní podíl, zatímco v Evropě „jen“ 40procentní.
Jakkoliv se ovšem nabídka rozšiřuje, nárůst registrací tomu neodpovídá. Na druhé straně se prodeje stále alespoň pohybují pozitivním směrem, což již neplatí u sedanů či hatchbacků. Welsch proto přiznal, že německá automobilka chystá rovněž čistku, a to zejména u modelů postavených na platformě MQB. Ta je však Volkswagenem využívána nejvíce, pročež je nadmíru těžké odhadnout, o které auto půjde. Ostatně tuto architekturu používají i mnohá SUV.
Je tedy vskutku náročné určit, kterému vozu můžeme zamávat na rozloučenou. Na druhou stranu ale víme naprosto přesně, jakého modelu se od Volkswagenu v nejbližší době dočkáme. I přes veškerá oznámení o konci SUV, a to hlavně kvůli alternativnímu pohonu, půjde totiž o elektrické SUV, a sice ID4. Tato novinka navíc dorazí jako klasik i stylové SUV-kupé, prostor pro expanzi tedy Volkswagen evidentně ještě nevyčerpal.
Volkswagen sice soustavně mluví o konci SUV, hlavně kvůli elektrifikaci, přitom však sám chystá elektrické SUV. To má navíc dorazit rovnou ve dvou verzích
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Prodeje nových aut v Evropě spadly do červených čísel, prodeje elektromobilů se meziročně propadají skoro o 10 procent
20.12.2024 - Mercedes chce zaplavit německé dálnice auty, která nepojedou víc jak 95 km/h, je to další odtržení Němců od reality
20.12.2024 - Vrcholná Corvette odhalila svou dynamiku. Akcelerací i maximálkou pokoří Ferrari či Lamborghini, ač stojí zlomek jejich cen
20.12.2024 - Už i Lancia otáčí. Její další novinka nebude jen povinnost plnící auto, chce znovu ohromit zákazníky
20.12.2024 - Další nová Kia vypadá tak podivně, že ji budou milovat jen její rodiče, při její ceně jí ale odpustíte cokoli
20.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva