Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW začal v Evropě prodávat své nové levné SUV, které mělo zavařit Dacii Duster
7.7.2021 | Petr Miler
VW dlouho přemýšlel, jakou značku by mohl poslat do boje s Dacií, ale ničeho hmatatelného se nedobral. Tak nakonec zjistil, že nejlepší bude, když jí bude konkurovat sám, jeho soupeř Dusteru ale podle nás není dost levný, aby Dacii zavařil.
Pokud už jste se ztratili v tom, co všechno Volkswagen nabízí za SUV a kam vlastně jednotlivé modely spadají, ani se nedivíme, i my občas potřebujeme tahák. T-Cross, T-Roc, Tharu, Taos, Taqua, Tayron, Tiguan, Touareg, Teramont... To je spousta aut, z nichž některá se navíc pro určité země jmenují jinak a další mají své specifické verze typu X nebo Allspace, které jsou buď větší nebo stylovější. Je to skutečně guláš, který se navíc Němci rozhodli znovu zamíchat.
Dnes totiž začali v Evropě prodávat další nové SUV, které není zcela nové, není ale ani stoprocentní obdobou žádného z výše zmíněných vozů. Jmenuje se opět Taos, což je jméno, které VW použil už pro loňskou novinku pro USA, ale to byl spíše upravený Tharu pro Čínu. Tento Taos má o 50 mm kratší rozvor a ve zmenšené podobě má má sloužit jako levný model pro východ Evropy, primárně pak pro Rusko. Právě tam, ve fabrice GAZu v Nižném Novgorodu se auto od teď vyrábí.
Jak moc levný je? Ne až tak, uvážíme-li, že Volkswagen za jednoho z konkurentů výslovně označuje Dacii Duster, která se v Rusku a okolí prodává jako Renault. Duster začíná s cenou v přepočtu pod 300 tisíci Kč a byť nikdo nepředpokládal, že by se VW s cenou Taosu dostal tak nízko, mezi 350 a 400 tisíc zamířit měl. Však spíše než ryzím VW je tento vůz upravenou Škodou Karoq pro Rusko, která tam také není nejdražší. A měl jít cenově pod škodovku, což se též nestalo.
V základu tedy vůz přijde na 1 626 900 rublů, což je o špetku víc než u Karoqu a v přepočtu asi 475 tisíc Kč. Zajímavá cena na VW, to jistě, ale konkurent Dacie? To ani omylem. Ceník pak končí na 2 199 900 rublech, což je asi 643 tisíc Kč, za to Rumuni prodávají auta jen po dvou.
Za zmíněné peníze dostane zákazník vždy auto 4 417 mm dlouhé, 1 841 mm široké a 1 602 mm vysoké, které je v podstatě Karoqem s jinou přídí a zádí, vzniká dokonce na stejné výrobní lince. Specifický je také interiér šitý podle současné módy VW v její nízkonákladové podobě - ta neurazí, ale asi ani nenadchne.
Pod kapotou si našly místo dva motory - buď atmosféricky plněná jedna-šestka se 110 koňmi a pohonem předních kol, který může obstarávat buď pětistupňový manuál nebo šestistupňový automat - první zmíněná varianta je oním základním provedení za zmíněných 473 tisíc. Alternativou je pak verze 1,4 TSI se 150 koňmi, která může pracovat buď s osmistupňovým automatem s hydrodynamickým měničem (to je východní specialita VW) a pohonem předních kol, nebo sedmistupňovou dvojspojkou a pohonem 4x4. To jsou nepřekvapivě specifikace opět shodné s tamním Karoqem, vrcholná varianta za 643 tisíc pak logicky nabízí 150 koní, 4x4 a automat.
K dispozici jsou tři výbavy Respect, Status a Exclusive, přičemž již v základu Respect člověk dostává digitální přístrojovku, 16" litá kola, vyhřívaná sedadla, klimatizaci nebo multimédia s 6,5" displejem. To není málo, ale také to není tak úplně za málo. Ve vrcholném provedení Exclusive se najdou i prvky jako plná LED-světla, polokožené čalounění, vyhřívaná sedadla vzadu a vyhřívané čelní sklo, 10" displej infotainmentu, dvouzónová klima, 17" kola či parkovací asistent z kameru.
To už je velmi slušně vybavený vůz, který se 150koňovým turbomotorem a pohonem všech kol ani špatně nepojede, ale také už se cenou blíží 650 tisícům Kč. Názor na novou nabídku VW si udělejte sami, ať už si ale pomyslíte cokoli, šance, že by Němci tento vůz nabídli také u nás, jsou mizivé.








Nový VW Taos pro Evropu se dnes začal prodávat v Rusku. Jde o jiné auto než dříve odhalený vůz stejného jména, tento měl jít na trhu i přímo proti Dacii Duster. Svými cenami je ale spíše soupeřem Škody Karoq, ze které vychází. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 2 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez včera 15:23
- V Moto2 PP pro Gonzaleze, 10. Salač včera 14:28
- Pole Position získal v Moto3 v Jerezu Rueda včera 13:40
- Pole Position si v Jerezu vyjel překvapivě Fabio Quartararo včera 10:53
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky 25.4.2025
Nejnovější články
Další velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před hodinouMini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 2 hodinamiČíňané jdou úplně opačným směrem než Evropané, ukázali další novinku s unikátním osmiválcem vlastní výroby
před 3 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB