Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW začal prodávat nový Transporter, i když ho nikdo zatím pořádně neviděl. Víc ale ukázal
31.5.2024 | Petr Prokopec
Jedna z legend Volkswagenu stále pokračuje ve svém odhalování, to ale automobilce nezabránilo začít na ni přijímat objednávky. Víc přesto vidíme, ani tak byste si asi netipnuli, že vůz je technicky shodný se sesterským Fordem Transit.
Čím je Volkswagen Golf mezi osobními vozy, tím je Transporter mezi těmi užitkovými. S vůbec první generací německá automobilka přišla již v roce 1950, přičemž od té doby prodala více než 12 milionů kusů. Tak vysoko nedosáhla ani konkurence v podobě Fordu Transit, Toyoty HiAce či Mercedesu Vito. Není tak divu, že na poslední provedení se automobilka snaží patřičně upozornit - vůbec první informace totiž oficiálně vypustila do éteru již loni v prosinci, auto ale dosud plně neodhalila.
A neudělala to ani teď. Vábení na novinku tak bude jedním z nejdelších v historii aut, neboť premiéra verze T7 má proběhnout v září na autosalonu IAA ve Frankfurtu. Prodej se nicméně rozeběhne až příští rok, tedy více než dvanáct měsíců po zmiňovaném prvním avízu. Když si nicméně uvědomíme, že životní cyklus většiny generací byl minimálně desetiletý, je pochopitelné, že automobilka nehodlá ponechat nic náhodě. Už jen proto, že hlavně verzemi T4 a T5 nasadila laťku velmi vysoko.
Novinka vzejde ze spolupráce VW a Fordu, postavena je na základech Transitu Custom. Nicméně zvenčí to nepozná nikdo, alespoň soudě dle nově zveřejněných vizualizací. Nový Transporter se totiž nechal inspirovat vzhledem nyní již dva roky starého Multivanu, stejně jako elektrickým ID.Buzz. Když si přitom uvědomíme, že tyto dva vozy cílí na pomalu stejné publikum, zdají se být veškeré snahy značky trochu zbytečné.
Nicméně Multivan je postaven na platformě MQB, přičemž ze stejných základů kvůli emisím, kyberbezpečnosti a dalším novým regulím zavedeným Evropskou unií již nemohl vzejít další vůz. Tedy nikolivbez výraznějších investic. A právě proto se VW rozhodl, že místo aby s Fordem soupeřil o přízeň téže skupiny, v podstatě si ji obě automobilky rozdělí. Stejně jako náklady spojené s vývojem a výrobou. To ale na druhou stranu poněkud omezilo designéry.
Tým vedený Albertem Kirzingerem nicméně vyvinul maximální úsilí hlavně v čelních partiích, pročež Transporter získal osobitou tvář. Na bocích se však o odlišení starají už jen víceméně litá kola v jiném designu. Co se pak zádě týče, inspirací diodovým světlům stál zjevně Amarok druhé generace. I ten je předmětem kooperace mezi oběma automobilkami, neboť pro změnu vychází z Fordu Ranger. Mezi lampami pak trůní výklopné víko nebo křídlové dveře.
Technika ale zůstává stejná, i Transporter T7 bude k mání se základním či prodlouženým rozvorem a tedy s délkou 5 050 či 5 450 milimetrů. Pod kapotou nabídne dieselové, plug-in hybridní či ryze elektrické jednotky. Nejžádanější pochopitelně budou první zmíněné, které počítají s víčkem nádrže umístěným jako u Fordu na středovém sloupku vedle dveří řidiče. Dobíjecí port se pak nachází pod pravým předním světlem.
Zajímavé je, že i když do premiéry zbývá ještě několik měsíců a pomalu rok uplyne do předání prvních exemplářů zákazníkům, VW již rozjel předobjednávky. Nový Transporter přitom bude startovat na 36 780 Eurech (cca 909 tisíc Kč), výrobu si pak vezme na starosti turecká továrna Fordu v Kocaeli. Zda T7 prodejně překoná svého sourozence, se ovšem ukáže za ještě mnohem delší dobu.





Transporter T7 se poprvé ukázal bez maskování, byť zatím jen ve formě vizualizací. Že byl založen na Fordu Transit Custom, netipne na první pohled asi nikdo. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 11 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
před 9 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 11 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
dnesUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
dnesBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
dnes
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry