Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW začal prodávat nový Transporter, i když ho nikdo zatím pořádně neviděl. Víc ale ukázal
31.5.2024 | Petr Prokopec
Jedna z legend Volkswagenu stále pokračuje ve svém odhalování, to ale automobilce nezabránilo začít na ni přijímat objednávky. Víc přesto vidíme, ani tak byste si asi netipnuli, že vůz je technicky shodný se sesterským Fordem Transit.
Čím je Volkswagen Golf mezi osobními vozy, tím je Transporter mezi těmi užitkovými. S vůbec první generací německá automobilka přišla již v roce 1950, přičemž od té doby prodala více než 12 milionů kusů. Tak vysoko nedosáhla ani konkurence v podobě Fordu Transit, Toyoty HiAce či Mercedesu Vito. Není tak divu, že na poslední provedení se automobilka snaží patřičně upozornit - vůbec první informace totiž oficiálně vypustila do éteru již loni v prosinci, auto ale dosud plně neodhalila.
A neudělala to ani teď. Vábení na novinku tak bude jedním z nejdelších v historii aut, neboť premiéra verze T7 má proběhnout v září na autosalonu IAA ve Frankfurtu. Prodej se nicméně rozeběhne až příští rok, tedy více než dvanáct měsíců po zmiňovaném prvním avízu. Když si nicméně uvědomíme, že životní cyklus většiny generací byl minimálně desetiletý, je pochopitelné, že automobilka nehodlá ponechat nic náhodě. Už jen proto, že hlavně verzemi T4 a T5 nasadila laťku velmi vysoko.
Novinka vzejde ze spolupráce VW a Fordu, postavena je na základech Transitu Custom. Nicméně zvenčí to nepozná nikdo, alespoň soudě dle nově zveřejněných vizualizací. Nový Transporter se totiž nechal inspirovat vzhledem nyní již dva roky starého Multivanu, stejně jako elektrickým ID.Buzz. Když si přitom uvědomíme, že tyto dva vozy cílí na pomalu stejné publikum, zdají se být veškeré snahy značky trochu zbytečné.
Nicméně Multivan je postaven na platformě MQB, přičemž ze stejných základů kvůli emisím, kyberbezpečnosti a dalším novým regulím zavedeným Evropskou unií již nemohl vzejít další vůz. Tedy nikolivbez výraznějších investic. A právě proto se VW rozhodl, že místo aby s Fordem soupeřil o přízeň téže skupiny, v podstatě si ji obě automobilky rozdělí. Stejně jako náklady spojené s vývojem a výrobou. To ale na druhou stranu poněkud omezilo designéry.
Tým vedený Albertem Kirzingerem nicméně vyvinul maximální úsilí hlavně v čelních partiích, pročež Transporter získal osobitou tvář. Na bocích se však o odlišení starají už jen víceméně litá kola v jiném designu. Co se pak zádě týče, inspirací diodovým světlům stál zjevně Amarok druhé generace. I ten je předmětem kooperace mezi oběma automobilkami, neboť pro změnu vychází z Fordu Ranger. Mezi lampami pak trůní výklopné víko nebo křídlové dveře.
Technika ale zůstává stejná, i Transporter T7 bude k mání se základním či prodlouženým rozvorem a tedy s délkou 5 050 či 5 450 milimetrů. Pod kapotou nabídne dieselové, plug-in hybridní či ryze elektrické jednotky. Nejžádanější pochopitelně budou první zmíněné, které počítají s víčkem nádrže umístěným jako u Fordu na středovém sloupku vedle dveří řidiče. Dobíjecí port se pak nachází pod pravým předním světlem.
Zajímavé je, že i když do premiéry zbývá ještě několik měsíců a pomalu rok uplyne do předání prvních exemplářů zákazníkům, VW již rozjel předobjednávky. Nový Transporter přitom bude startovat na 36 780 Eurech (cca 909 tisíc Kč), výrobu si pak vezme na starosti turecká továrna Fordu v Kocaeli. Zda T7 prodejně překoná svého sourozence, se ovšem ukáže za ještě mnohem delší dobu.
Transporter T7 se poprvé ukázal bez maskování, byť zatím jen ve formě vizualizací. Že byl založen na Fordu Transit Custom, netipne na první pohled asi nikdo. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025 - Nesmyslný 2,2tunový elektromobil se navzdory 650 koním znovu spálil v souboji se slabším spalovacím autem
11.1.2025
Nejnovější články
- VW nedokázal zabránit meziročnímu poklesu prodejů elektrických aut ani za pomoci všech svých značek dohromady
před 2 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - Lamborghini končí s posledními čistě spalovacími motory, už teď je nabízí jen někde
včera - Expert se rozhodl testem vyřešit debatu, zda při jízdě po sněhu a ledu lépe fungují více anebo méně nahuštěné pneu
včera - „Vono to pude”: Fiat vrátí modelu 500 spalovací motor ještě letos, Pandě ho nechá i po roce 2030. Stejnou chybu znovu neudělá
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva