Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW začal odhalovat své nové rodinné SUV pro Evropu. Dělá s ním tajnosti, i když jsme ho už viděli celé
12.9.2024 | Petr Prokopec
Dosud si říkal Tiguan Allspace, jeho nástupce ale ještě letos dorazí s novým jménem. Právě to ale předem říká, jak bude vypadat, v Číně už totiž unikla podoba jeho prodlouženého provedení se zjevně totožným designem.
Před rokem Volkswagen přišel s Tiguanem třetí generace. Ta je nicméně v Evropě dosud k mání pouze se standardním rozvorem, a tedy s pěticí sedadel uvnitř. Pokud je tedy vaše rodina početnější nebo pravidelně berete na výlety či třeba fotbalové tréninky také děti vašich známých, je třeba sáhnout po dosluhující verzi Tiguan Allspace. VW ovšem víceméně už jen vyprodává sklady, neboť v plánu je i v tomto případě mezigenerační výměna. Novinka ale již nebude pojmenována po tygru a leguánovi, místo toho adoptuje klučičí jméno, jež bylo populární v 70. letech na britských ostrovech.
Nástupce Tiguanu Allspace tak ponese označení Tayron. To VW již delší dobu používá v Číně, přičemž v průběhu letních prázdnin únik odhalil novou variantu L. Ta narostla do délky na 4 684 milimetrů, přičemž disponuje rozvorem 2 791 mm. Je tedy kratší než Tiguan L, který je taktéž k dispozici jen v Říši středu, zároveň však o citelný kus přesahuje výše zmíněný evropský Tiguan. A protože je postaven na platformě MQB, nepřekvapivě poslouží jako základ pro nástupce verze Allspace.
Že se v tom již začínáte poněkud ztrácet? Nedivíme se, proto vše zjednodušíme. Na starém kontinentu tedy VW bude lidem žádajícím pětimístné SUV nabízet Tiguan, zatímco zákazníky toužící po třech řadách sedadel uspokojí nový Tayron. Na jeho slavnostní představení dojde 10. října letošního roku, proto Němci odstartovali pozvolné odhalování. Oproti čínské variantě, kterou nám již celou ukázaly dokumenty MIIT, se ale liší jen v detailech, jako je třeba červená lišta zasazená do falešného výpletu zadního nárazníku.
Kde můžeme čekat rozdíly zásadnější, to je motorový prostor. Čínský Tayron L sází jen na ryze spalovací techniku - 1,5litrový a dvoulitrový čtyřválec. Evropský Tayron pak sice zřejmě setrvá u stejných objemů, bude u toho však rovněž mild-hybridní či plug-in hybridní technika. Velmi pravděpodobně ale nebude chybět ani diesel, který se koneckonců k větším rozměrům hodí nejlépe a bez nějž by Němci mohli na případný úspěch zapomenout.
Stávající Tiguan Allspace je přitom k dispozici už jen s benzinovou jedna-pětkou naladěnou na 150 koní. Spárována je pak s šestistupňovým manuálem, pohonem předních kol a výbavou Limited, která je opravdu rozsáhlá. Za 899 900 Kč pak sedmimístné SUV působí lákavě. Zda pak na této cenové hladině bude začínat i Tayron, je v tuto chvíli ve hvězdách. Jelikož ale Tiguan třetí generace lze pořídit od 799 900 Kč, mohla by novinka okouzlit i po stránce peněžní.
Němci začali lákat na nový evropský Tayron, který v nabídce nahradí Tiguan Allspace. Foto: Volkswagen
Že by celé auto vypadalo nějak takhle? Ve srovnání s čínskou verzí se po stránce designové zjevně bude lišit jen v detailech, více nuancí půjde najít pod kapotou. Foto: MIIT, CC0 Public Domain
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025 - Nesmyslný 2,2tunový elektromobil se navzdory 650 koním znovu spálil v souboji se slabším spalovacím autem
11.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- KTM na Dakaru stále dominuje včera 12:03
- Marc VDS pojede i šampionát EWC včera 11:31
- Dnešní hattrick Hondy, Slovák Svitko v Top-10! 13.1.2025
- Test WorldSSP na okruhu Circuito Andalucia 13.1.2025
- Ducati Panigale V4 S Tricolore: exkluzivní sběratelská edice 13.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - Lamborghini končí s posledními čistě spalovacími motory, už teď je nabízí jen někde
včera - Expert se rozhodl testem vyřešit debatu, zda při jízdě po sněhu a ledu lépe fungují více anebo méně nahuštěné pneu
včera - „Vono to pude”: Fiat vrátí modelu 500 spalovací motor ještě letos, Pandě ho nechá i po roce 2030. Stejnou chybu znovu neudělá
včera - Unikla podoba faceliftu největšího SUV Volkswagenu, bude to od pohledu ještě větší „hovado”
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 01.15. 00:39 - Jaggie
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.14. 22:09 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 01.14. 14:10 - pavproch
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.14. 11:00 - pavproch
- Pin rádio Bolero 01.13. 14:57 - Bronislav
- Onboard videa 01.13. 10:37 - Truck Daškam
- WAZE 01.12. 22:24 - audis
- Porsche - vse o sportovnich modelech 01.12. 20:33 - Zajda