Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati
29.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tohle už není spekulace, sám Ferdinand Piëch na přednášce na vídeňské univerzitě představil plán Volkswagenu postavit sportovní verzi úsporného XL1.
S konceptem modelu XL1 se německá automobilka vytasila už před více než dvěma léty. Z původně zdánlivě utopické studie se ale nakonec stal zcela reálně utopický produkční vůz, který již při prvních testech potvrdil očekávanou nereálnost podlitrové spotřeby. V tom ale problém není, úsporný je i tak, potíží je spíše to, že skromný je pouze palivově. Pokud byste si jej chtěli pořídit, musíte si připravit nehorázných 2,8 milionu Kč a za takovou cenu si jej krom lidí typu Justina Biebra nebo Leonarda di Capria asi nikdo nekoupí.
Při pohledu na docela zajímavé technické řešení vozu (extrémně lehká konstrukce, ohromující aerodynamika) ale hned začalo některé napadat, že by se z něj dalo postavit také něco rozumnějšího. Éterem tak proběhla spekulace, že kdyby vůz dostal motor, který dnes používá třeba i Škoda Octavia RS, mohl by z něj být nenápadný silniční chuligán, který by svou dynamikou překonal i Porsche 911. Výsledek se měl jmenovat XR1 a ačkoli zatím úvahy přímo o tomto autě nikdo od VW nekomentoval, „nescestnost” podobné myšlenky potvrdil sám šéf dozorčí rady Ferdinand Piëch.
Ten totiž na přednášce před studenty vídeňské technické univerzity (nezapomeňme, že celá rodina Piëchů a Porsche má rakouské kořeny) představil projekt Volkswagenu XL1 Sport, který by si z prodávaného XL1 vzal „jen to dobré”. Podstatou tohoto derivátu je odstranění veškeré hybridní techniky, která sice na papíře leccos uspoří, ve výsledku ale vůz dále zatěžuje. XL1 Sport by po tomto zásahu, tedy nahrazení hybridního pohonu tím konvenčním, měl hmotnost jen 795 kilogramů, což je vskutku kouzelné číslo.
Co by bylo oním motorem? O dvoulitrové turbo z GTI, RS a spol. by nešlo, Němci musí propagovat i další své akvizice. Mezi ty patří také motocyklová značka Ducati, kterou koncern loni jménem Audi přijali za svou za 21,5 miliardy Kč. Pod kapotu by se tak dostala vidlicová dvouválcová dvanáctistovka z modelu Panigale, která se chlubí výkonem až 190 koní při 10 750 ot./min a točivým momentem nejvýše 123 Nm při 9 000 ot./min. Na lehkost XL1 Sport je to až až a mrzuté je spíše nucené použití automatu DSG, který by se staral o přenos výkonu na kola.
Výslednou dynamiku Piëch nezmínil, konstatoval však, ze XL1 je zatím jen výzkumný projekt - auto tedy existuje či spíše existovat bude, jako prodejní artikl ale zamýšleno není. Jenže takhle to bylo se samotným XL1 původně též a dnes se nakonec prodává. Třeba stejný osud potká také verzi Sport, určitě bychom se za to nezlobili, byl by to docela jedinečný stroj. Aby ale měl nějaký smysl, potřeboval by nutně stát méně než skoro 3 miliony Kč. Ani to ovšem bez složité a drahé hybridní techniky není vyloučeno...




Projekt XL1 Sport vážně není fabulace, i když s výrobou výsledného auta se zatím nepočítá
Zdroj: autorevue.at
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Prodeje Fiatu se propadají stále víc, přesto je u Stellantisu jedničkou. Bank rozbíjí jen s levným spalovacím autem
23.1.2025Evropští dodavatelé automobilek propustí dalších 54 tisíc lidí. Čistý minus za pár let se blíží 100 tisícům, varuje asociace
23.1.2025Nová levná Lada dostala ostrou verzi, se svými 173 koňmi bude cupovat okruhy typické pro Rusko
23.1.2025VW už nedokáže oslovovat ani loajální správce firemních flotil. Loni doma masivně ztrácel, konkurence rostla
23.1.2025Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
23.1.2025
Živá témata na fóru
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan