Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW vyzdvihuje nový elektromobil nad Golf, i když není s to vyrobit jediný funkční kus
13.3.2020 | Petr Prokopec
Lidé elektromobily převážně nechtějí, a tak automobilkám nezbývá než jim vysvětlovat, proč by je chtít měli. Vyznívá to ale trochu hořce, když Němci velebí něco, co se nedá koupit.
Volkswagen kvůli přechodu na elektromobily přesunula značnou část investic právě k alternativnímu pohonu a vkládá nemalé naděje do modelu ID.3, jenž by jí měl pomoci splnit striktnější emisní limity. Prodej má odstartovat letos v létě a dle Němců je již úvodní série First Edition v počtu 30 tisíc kusů zcela rozebraná. Značka však doufá, že tím zájem neskončí a aby jej maximálně rozdmýchala, přišla nyní se srovnáním, které ID.3 vůči vozům se spalovacím ústrojím staví jednoznačně do lepšího světla.
VW uvádí, že elektrická novinka bude nejen levnější na provoz než Golf, ale dokonce i levnější v rámci samotného pořízení. Základní provedení ID.3 s bateriemi o kapacitě 45 kWh a udávaným dojezdem 330 kilometrů bude v Německu startovat na 23 430 Eurech (cca 614 tisíc Kč), což je méně než se platí za Golf 1,5 TSI se 130 koňmi či Golf 2,0 TDI se 115 koňmi. Je však třeba dodat, že se tak děje pouze kvůli dotační politice země.
Německo momentálně nabízí bonus 6 570 Eur (172 tisíc Kč) pro elektromobily s cenou do 47 600 Eur (1,25 milionu Kč) a 5 570 Eur (146 tisíc Kč) pro vozy s cenou do 77 600 Eur (2 miliony Kč). Reálně tedy ID.3 na domácím trhu startuje na sumě 30 tisíc Eur (786 tisíc Kč), což z něj ovšem reálně levnější zboží oproti benzinové a dieselové konkurenci nedělá. Na druhou stranu je ale levnější než někdejší e-Golf, což platí také o variantě Pro, která by s delším dojezdem 420 km měla vycházet na zhruba 35 tisíc Eur (917 tisíc Kč).
Volkswagen zároveň vypočítává, že na palivu každý měsíc ušetříte zhruba 70 Eur (1 840 Kč). Kromě toho je možné počítat také s nižšími fakturami ze servisů a rovněž s nižším pojištěním. Logicky se tedy ID.3 zdá být výhrou, a to jak pro automobilku, tak pro zákazníky. Nicméně je třeba dodat, že VW bude na každém exempláři minimálně pět let prodělávat 70 tisíc korun. Ovšem i tak se mu výroba kvůli přístupu EU vyplatí.
Zakopaný pes je ale jinde - Němcům se ani dlouho po představení a faktickém spuštění výroby nedaří vyřešit softwarové problémy s autem a dosud nevyrobili jediný plně funkční kus. Kromě toho musí stejně jako zbytek světa počítat s koronavirem, který ochromil zejména řadu dodavatelů. Mezi ně patří i výrobci baterií, kteří pozastavili výrobu a kvůli nimž tak možná linky bude muset zastavit i VW.
Bude tedy zajímavé sledovat, zda se v létě prodeje rozjedou či nikoliv. Ovšem již nyní je jasné, že VW bude mít se svou elektrickou novinkou problémy, i když se mu povede vyřešit veškeré těžkosti. Epidemie koronaviru ochromuje jednu ekonomiku za druhou a vede lidi k tomu, aby nákup nového vozu odložili, nebo aby nakupovali co nejlevněji. Do něčeho takového elektromobil za milion příliš nezapadá.




Volkswagen vyzdvihuje ID.3 nad Golf...
...přestože má s výrobou elektrického hatchbacku nemalé problémy. K těm se navíc nyní přidal i koronavirus, pročež je otázkou, zda se v létě skutečně rozjedou dodávky zákazníkům
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce včera 20:41
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem včera 10:13
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl 15.4.2025
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
- Yamaha Tour 2025: otestujte motocykly značky Yamaha 14.4.2025
Nejčtenější články
Clarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
19.3.2025I ty nejmenší detaily ukazují, jak moc Audi ztratilo cestu. Bude trvat dlouho, než ji znovu najde
19.3.2025Mitsubishi ukázalo své želízko v umírající třídě aut v nové verzi. Vypadá ještě víc jako Predátor, rodinu ale odveze za slušný peníz
19.3.2025Zámožný architekt se nemůže zbavit sbírky nejetých Porsche i s kamionem, kterým je převáží, nabídne vše v aukci bez rezervní ceny
19.3.2025Ani nové čínské řešení dobíjení elektromobilů se zdaleka nevyrovná tankování spalovacích aut, tady zas někdo neumí počítat
20.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva