Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW vyzdvihuje nový elektromobil nad Golf, i když není s to vyrobit jediný funkční kus
13.3.2020 | Petr Prokopec
Lidé elektromobily převážně nechtějí, a tak automobilkám nezbývá než jim vysvětlovat, proč by je chtít měli. Vyznívá to ale trochu hořce, když Němci velebí něco, co se nedá koupit.
Volkswagen kvůli přechodu na elektromobily přesunula značnou část investic právě k alternativnímu pohonu a vkládá nemalé naděje do modelu ID.3, jenž by jí měl pomoci splnit striktnější emisní limity. Prodej má odstartovat letos v létě a dle Němců je již úvodní série First Edition v počtu 30 tisíc kusů zcela rozebraná. Značka však doufá, že tím zájem neskončí a aby jej maximálně rozdmýchala, přišla nyní se srovnáním, které ID.3 vůči vozům se spalovacím ústrojím staví jednoznačně do lepšího světla.
VW uvádí, že elektrická novinka bude nejen levnější na provoz než Golf, ale dokonce i levnější v rámci samotného pořízení. Základní provedení ID.3 s bateriemi o kapacitě 45 kWh a udávaným dojezdem 330 kilometrů bude v Německu startovat na 23 430 Eurech (cca 614 tisíc Kč), což je méně než se platí za Golf 1,5 TSI se 130 koňmi či Golf 2,0 TDI se 115 koňmi. Je však třeba dodat, že se tak děje pouze kvůli dotační politice země.
Německo momentálně nabízí bonus 6 570 Eur (172 tisíc Kč) pro elektromobily s cenou do 47 600 Eur (1,25 milionu Kč) a 5 570 Eur (146 tisíc Kč) pro vozy s cenou do 77 600 Eur (2 miliony Kč). Reálně tedy ID.3 na domácím trhu startuje na sumě 30 tisíc Eur (786 tisíc Kč), což z něj ovšem reálně levnější zboží oproti benzinové a dieselové konkurenci nedělá. Na druhou stranu je ale levnější než někdejší e-Golf, což platí také o variantě Pro, která by s delším dojezdem 420 km měla vycházet na zhruba 35 tisíc Eur (917 tisíc Kč).
Volkswagen zároveň vypočítává, že na palivu každý měsíc ušetříte zhruba 70 Eur (1 840 Kč). Kromě toho je možné počítat také s nižšími fakturami ze servisů a rovněž s nižším pojištěním. Logicky se tedy ID.3 zdá být výhrou, a to jak pro automobilku, tak pro zákazníky. Nicméně je třeba dodat, že VW bude na každém exempláři minimálně pět let prodělávat 70 tisíc korun. Ovšem i tak se mu výroba kvůli přístupu EU vyplatí.
Zakopaný pes je ale jinde - Němcům se ani dlouho po představení a faktickém spuštění výroby nedaří vyřešit softwarové problémy s autem a dosud nevyrobili jediný plně funkční kus. Kromě toho musí stejně jako zbytek světa počítat s koronavirem, který ochromil zejména řadu dodavatelů. Mezi ně patří i výrobci baterií, kteří pozastavili výrobu a kvůli nimž tak možná linky bude muset zastavit i VW.
Bude tedy zajímavé sledovat, zda se v létě prodeje rozjedou či nikoliv. Ovšem již nyní je jasné, že VW bude mít se svou elektrickou novinkou problémy, i když se mu povede vyřešit veškeré těžkosti. Epidemie koronaviru ochromuje jednu ekonomiku za druhou a vede lidi k tomu, aby nákup nového vozu odložili, nebo aby nakupovali co nejlevněji. Do něčeho takového elektromobil za milion příliš nezapadá.
Volkswagen vyzdvihuje ID.3 nad Golf...
...přestože má s výrobou elektrického hatchbacku nemalé problémy. K těm se navíc nyní přidal i koronavirus, pročež je otázkou, zda se v létě skutečně rozjedou dodávky zákazníkům
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024 - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
21.12.2024 - Nadšenci „na podpoře” milované Suzuki končí. Další takové auto nevzniklo a ani vyhlížet ho nemáme
21.12.2024 - Pokus o spojení Nissanu s Hondou je zoufalý krok dělaný v panice, říká bývalý šéf, nedává žádný smysl
22.12.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 11:08 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie