VW Vento Cup: okruhovým strojem se může stát i auto jako Škoda Rapid

Němci představili závodní vůz pro indická klání začínajících závodníků. Pod kapotou je 1,4 TSI se 180 koňmi, které pohání přední kola přes DSG.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Vento Cup: okruhovým strojem se může stát i auto jako Škoda Rapid

19.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

VW Vento Cup: okruhovým strojem se může stát i auto jako Škoda Rapid

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Němci představili závodní vůz pro indická klání začínajících závodníků. Pod kapotou je 1,4 TSI se 180 koňmi, které pohání přední kola přes DSG.

Indii nyní řadí mnoho výrobců mezi nejzajímavější automobilové trhy, třebaže aktuálně je tomu tak spíše pro její potenciál než momentální poptávku - z významnějších odbytišť vykazuje po Číně druhý největší růst. Taková Škoda tam sice loni příliš nebodovala, do prodeje ale přesto poslala inovovaný Rapid, který sdílí techniku tamtéž prodávaného Volkswagenu Vento. Asi byste tedy netipovali, že tam někdo s takovými vozy nadšeně závodí, ale opak je pravdou.

Zrovna automobilka VW tam již pět let provozuje šampionát Volkswagen Polo Cup, ve kterém se o pohon modelu Polo starají jednotky 1,6 TDI. Pro letošní sezonu však dochází ke změně, neboť dojde k přejmenování závodů na VW Vento Cup a závodit v něm tedy budou Venta. Navíc se z nafty musejí závodníci v nové sezoně přeorientovat na benzinové motory, které bude reprezentovat agregát 1,4 TSI naladěný na 180 koní a 250 Nm. Ve spojení s nízkou hmotností diktovanou zcela vykuchanými vozy to bude naprosto stačit.

Tento agregát bude s přední poháněnou nápravou spojen prostřednictvím šestistupňové dvouspojkové skříně DSG, kterou už našinec obvykle také dobře zná. V každém z více než dvaceti stejných soutěžních vozů se objeví také bezpečnostní klec splňující požadavky FIA, hasičský přístroj či závodní sedadla obohacená o šestibodové bezpečnostní pásy. Jak ještě uvidíte ve fotogalerii, auta mají pravostranné řízení, neboť Indie je jednou z bývalých britských kolonií.

To nás samozřejmě nepřekvapuje, paradoxem však je, že běžné Vento na silnice je v Indii dostupné pouze s motory 1,2 TSI, atmosférickou šestnáctistovkou a zmíněným 1,5 TDI a pro potřeby závodů přitom používá jiné motory. Můžeme si ale být jistí, že se o obsazení míst v tak omezeném počtu vozů strhne bitka, která bude probíhat pod taktovkou VW. V rámci registrací se totiž pořádají motokárové závody ve městě Puné rozdělené do tří kategorií.

Jakmile proběhne výběr dle výsledků těchto závodů, vybraní jedinci absolvují tréninky s profesionály, aby mohli v rámci Vento Cupu závodit v šampionátu 18th JK Tyre Racing . Tahle myšlenka se nám zdá docela zajímavá a rozhodně by bylo pěkné, kdyby něco podobného uspořádala také domácí automobilka. Pro tyto potřeby by stačila podobná smečka Rapidů se stejným motorem a podobný náborový kemp, který by prověřil schopnosti všech potenciálních účastníků.


VW Vento Cup: okruhovým strojem se může stát i auto jako Škoda Rapid - 1 - VW Vento Cup India 2015 01VW Vento Cup: okruhovým strojem se může stát i auto jako Škoda Rapid - 2 - VW Vento Cup India 2015 02VW Vento Cup: okruhovým strojem se může stát i auto jako Škoda Rapid - 3 - VW Vento Cup India 2015 03VW Vento Cup: okruhovým strojem se může stát i auto jako Škoda Rapid - 4 - VW Vento Cup India 2015 04VW Vento Cup: okruhovým strojem se může stát i auto jako Škoda Rapid - 5 - VW Vento Cup India 2015 05
VW Vento Cup je nový nástroj na závodění v Indii, tentokrát ho pohání 1,4 TSI

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše