Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW včetně Škody překope nabídku motorů, všechny menší budou mít 1,5 litru
18.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Motory VW čeká unifikace. Čtyřválce, které nahradí dnešní menší agregáty, budou dražší na výrobu, a tak je VW nasadí, až si to regulace vyžádají.
Prakticky jakákoliv novinka Volkswagenu je aktuálně částečně zastíněna kauzou Dieselgate. Nejinak je tomu i nyní, zvláště když na pořadu dne máme budoucnost pohonných jednotek německé značky. Ta přepřáhne u menších agregátů jen a pouze na 1,5litrovou kubaturu, přičemž v případě dieselových motorů půjde o downsizing, u benzinových se ale tímto krokem překvapivě dočkáme upsizingu. Do prodeje přitom mají nové čtyřválce dorazit už v příštím roce, přesný termín ale zatím není znám.
Tento záměr v Detroitu odhalil sám šéf Volkswagen coby značky Herbert Diess a dodal, že k nasazení nových motorů dojde spíše později než dříve. Stojí za tím výrobní náklady - nové pohonné jednotky sice budou lehčí a ekonomičtější než jejich stávající verze, nicméně zároveň podraží jejich výroba. „Prodej těchto jednotek spustíme ve chvíli, kdy to bude dávat smysl kvůli normám CO2, neboť jsou dražší než současné agregáty,“ řekl Diess v narážce na pravý důvod této změny.
Úplně nekonkrétní ale nebyl. „Motory budou debutovat s faceliftem Golfu 7, ale hned od začátku,” uvedl Diess. Premiéra motorových novinek tak bude spojena s příchodem modernizovaného Golfu (aktuálně stále není jisté, zda tomuto kroku budou Němci říkat nová generace či jen facelift - Diess aktuálně hovoří o faceliftu, ale i tak si má vůz říkat Golf 8), který se představí ještě letos, nové motory v jeho nabídce ale čekejme až v roce 2017.
Kompletní výčet motorů, kterých se tato menší revoluce dotkne, není zřejmý. Změna se ale jistě bude týkat stávajícího 1,4litrového benzinového čtyřválce, který bude mít delším zdvih, v případě 1,6litrového turbodieselu máme pro změnu očekávat menší vrtání. Obojí má přinést onu 1,5litrovou kubaturu u zcela nových motorů, s nimiž bude spárována i nová generace turbodmychadel. Současný 1,2litrový čtyřválec nahradí podle očekávání litrový tříválec a otázkou tak zůstává především to, zda dnešní motor 1,8 TSI či slabší verze 2,0 TDI též postihne downsiging na 1,5 litru - zatím to vypadá, že nikoli.
Ať už to bude jakkoli, benzinová pohonná jednotka se může opětovně těšit na technologii deaktivace poloviny válců a přímé vstřikování paliva. I přes tento rozdíl však oba nové motory spadají do stejné modulární rodiny agregátů, pročež budou vyráběny na stejných montážních linkách jako litrové přeplňované tříválce. Kromě nového Volkswagenu Golf se přitom nastěhují také pod kapotu všech modelů od Pola po Tiguan a později je máme očekávat i v obdobných modelech Audi, Seatu a Škody. Minimálně Rapid, Octavii a Yeti tedy 1,5litrové novinky neminou.
Závěrem pak jen můžeme dodat, že Diess jako někdejší technický ředitel BMW prohlašoval, že ideální kubaturou na jeden válec je půl litru, neboť se jedná o ideální kompromis mezi výkonem, třením, hmotností a účinností. Nyní však říká, že „aktuálně nejlepším kompromisem mezi výkonem a spotřebou paliva je 1,5litrový objem“. Důvodem je prý kusově mnohem vyšší produkce u Volkswagenu než u jeho někdejšího chlebodárce.

Nový VW Golf se ukázal na neoficiální ilustraci...
...jeho interiér pak bude vycházet z konceptů e-Golf Touch...
...a Golf R Touch. Nyní navíc víme, co můžeme u základních modelů očekávat pod kapotou
Zdroje: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 3 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 3 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva