Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW v USA odhalil Passat s výrazně jiným vzhledem. U nás takové drama nečekejme
14.1.2019 | Petr Prokopec
Pravda, je to drama na poměry velmi konzervativního modelu velmi konzervativní značky, ale i tak je teď Passat s pouhým faceliftem pro USA docela šik. V Evropě se změní mírněji.
Není žádným tajemstvím, že letos dorazí na trh modernizovaný Volkswagen Passat. S odhalením faceliftu jsme dosud spojovali březnový autosalon v Ženevě, nakonec se však dočkáme o poznání dříve, a sice ještě tento měsíc. Konkrétně pak dnes v odpoledních či večerních hodinách. Německá novinka bude totiž debutovat na detroitské motor show, s ohledem na místo premiéry je ale jasné, že nepůjde o evropské provedení - na to si skutečně budeme muset počkat až do onoho března.
Aktuálně tedy zůstaneme u americké verze, jenž se dočkala citelně odlišné a konečně také atraktivní vizáže, která má navíc blíže lokalitě, ve které je nabízena. Sedan totiž zdobí daleko větší množství chromu, než tomu bylo doposud. Souběžně s tímto materiálem navíc dorazila zvětšena a nově stylizovaná čelní maska, které dělají společnost přeprofilované světlomety. Výsledek vypadá výrazně hodnotněji i atraktivněji, zvláště díky paketu R-Line, který ještě dále přihazuje agresivnější čelní blatník nebo naznačené výdechy na blatnících.
Při bočním pohledu pak neobjevíme pouze stylová dvoubarevná litá kola, ale možná i překvapivě změny na koncovém sloupku. Nové je totiž vybrání posledního zadního okna, které již není tak zalomené po vzoru BMW. Místo toho tu máme více prosklení a styl, jaký v zámoří používá třeba Honda či Toyota. V rámci zádě pak dorazily ještě užší koncové lampy, zatímco zmiňovaný paket R-Line dále přihodil černě lakovaný spoiler a černé elementy v okolí modifikovaných koncovek výfuku.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde největší změnou je inovovaná palubní deska. Ta se dočkala nových výdechů klimatizace, na které navazuje dekorace vedoucí napříč celou šířkou vozu. Díky tomu mohl Volkswagen eliminovat rozsáhlé plastové plochy předchůdce a posunout alespoň vizuálně Passat do vyšších sfér. Tím ale změny nekončí, dále lze zmínit přepracovaný přístrojový štít a moderní multimédia. Logicky pak lze vsadit i na příchod nového čalounění a dekoračních prvků.
V rámci motorového prostoru se dost možná objeví pouze přeplňovaný benzinový dvoulitrový čtyřválec, jehož 176 koní a 280 Nm točivého momentu bude šestistupňový automat přenášet pouze na přední kola. Passat byl přitom dříve v zámoří k dispozici ještě s atmosférickým 3,6litrovým motorem VR6, který nabízel 283 koní a 349 Nm, nicméně tato varianta loni z nabídky zmizela. A je zatím otázkou, jestli Volkswagen tuto pohonnou jednotku vrátí do prodeje.
Na bližší podrobnosti bude třeba ještě pár hodin vyčkat. Aktuálně tak jen dodáme, že Passat nemá ve Státech zrovna bezproblémový život. Loni totiž bylo prodáno pouze 41 401 vozů, což je nejhorší výsledek od roku 2011. Na druhou stranu, v té době byly registrace poloviční a v letech 2009 a 2010 dokonce jen čtvrtinové. Úplně na dně tedy Passat není, úplně na vrcholu rovněž ne. Značce by ale mohla napomoci skutečnost, že General Motors a Ford tento segment opouští.
Dodejme, že facelift Passatu pro Evropu bude citelně mírnější, jak nejlépe připomenou už dříve publikované fotky prakticky nemaskovaného prototypu níže. Zda je to tak dobře nebo špatně, už musíte posoudit sami.
Americká verze Volkswagenu Passat se dočkala více chromu či jinak zalomeného zadního bočního okna, vypadá o dost jinak a troufneme si říci, že i lépe
Evropské provedení vozu se s faceliftem změní citelně mírněji
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před hodinou - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 3 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 4 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 6 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 11:08 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie