Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW už si není jistý, že někdy opravdu nabídne levný elektromobil. A „levný” znamená auto za 490 tisíc
19.11.2023 | Petr Miler
Spojení „levný elektromobil” je jako vytažené z definice slova oxymóron, neboť když automobilky o takovém autě mluví, obvykle jde o prcka za půl milionu. Takto viděl budoucnost i Volkswagen, teď si není jistý, že byť takto „levné” elektrické auto nabídne.
Jsem ten poslední, kdo by na svět hleděl optikou hesla „lépe už bylo”, v některých ohledech se ale s takovou pozicí nelze než smířit. Člověk dnes musí s očima zalitýma slzami - štěstím či smutku, posuďte sami - vzpomínat na dobu okolo roku 2015, kdy jsme si mohli koupit auta jako VW Golf VII za ceny od 339 900 Kč. Prosím se čtyřválcovým motorem. A i dieselovou verzi s vyšší výbavou šlo mít pod 450 tisíc Kč.
Uvážíme-li, jak mimořádně povedeným autem Golf VII byl a kam od té doby pokročila evoluce (v podstatě nikam, Golf VIII je více než co jiného nákladově ořezaná sedmička), šlo o pohádkové nabídky. Co víc člověk k životu potřebuje? Už základní Golf byl kompetentním autem, verze TDI Comfortline je skoro dokonalým „all in one” schopným posloužit skoro libovolnému účelu s mrzkými provozními náklady. A to ani nemluvíme o tom, že ojetý Golf VII TDI z té doby s přibližně 100 tisíci najetými km dnes snadno prodáte okolo 250 tisíc Kč, pokles hodnoty je tedy za 8 i více let velmi malý.
Člověk se tak musel smát, když Volkswagen začal v dubnu rozhlašovat, že díky nové technologii baterií přijde s novým levným elektromobilem za méně než 20 000 Eur, tedy asi 490 tisíc Kč. VW se zkrátka chlubil tím, že přijde s autem menším než budoucí ID.2, který bude nástupcem Pola či Fabie, a přesto bude takto drahý. Co je na tom k chlubení? Bavíme se o voze o dvě třídy menším, než byl zmíněný Golf VII se skoro nekonečnou využitelností. Tohle by byl leda příměstský prcek ve stylu Škody Citigo. Za skoro půl milionu?
Nejvtipnější (či nejtragičtější?) ale nakonec je, že ani tohle zřejmě nedostaneme. Sám šéf koncernu VW Oliver Blume nově připustil, že si není jistý, zda elektromobil s cenou pod 20 000 Eur bude firma schopna vyrobit. Automobilka podle něj musí dál pracovat minimálně se 6% ziskovou marži, ostatně podle jeho slov „není charitativní organizací”. „Máme v úmyslu vydělávat peníze,” zaznělo dále. U zmíněného ID.2, za přibližně 25 000 Eur (cca 612 tisíc Kč) to prý možné bude, u menšího modelu (ID.1?) ne nutně.
„Máme odpovědnost za to, abychom na trh uvedli správné produkty za správnou cenu,” řekl Blume. „Poté, co jsme dostali elektromobily k prvním osvojitelům, potřebujeme, aby tato technologie přesvědčila i zákazníky, kteří nemají možnost nainstalovat si dobíjecí stanici u sebe doma,” dodal šéf VW Group. To jsou realistická slova, jak ale Němci chtějí něčeho takového dosáhnout za situace, kdy ani neví, zda nabídnou nejmenší elektrické auto aspoň pod půl milionu?
VW chtěl nabídnout ještě menší elektrický model než ID.2 za méně než 500 tisíc Kč. Už to by bylo absurdně moc vzhledem k tomu, co takové auto může umět, přesto si není jistý ani uskutečnitelností takového záměru. Není to celé absurdní? Foto: Volkswagen
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 18:13 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie