Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW už se nestydí, TDI jsou prý nejčistší. Takhle to vypadalo na jeho večírku na IAA
12.9.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Volkswagen po létech studu vystrkuje hlavu z ulity. Jeho „koncernový večírek” ve Frankfurtu měl zase úroveň a TDI už přestaly být věcí, o níž se nemluví.
Na loňském večírku v Paříži se německý koncern Volkswagen zrovna nepředvedl, takže asi i proto nebyla naše očekávání před letošním podzimním frankfurtským „VW Night“ nijak zvlášť vysoká. Předem ale můžeme říct, že první dojmy z předvečeru mezinárodního autosalonu IAA nejsou špatné ani rozpačité.
Pochopitelně „hezká fasáda“ se spoustou barevných světel, stovkami novinářů a hostesek roznášejících jídlo řekne jen stěží, co se děje v zákulisí, nicméně z toho, co jsme viděli a slyšeli, se zdá, že se německý gigant zase staví pozvolna na nohy. Akorát do trochu jiné reality a na poněkud jiných „nohách“, než tomu bylo před pár lety.
Souvisí to pochopitelně s tím, co pro nás připravili bruselské garnitury na rok 2020 a 2025. Na dveře klepou nové emisní předpisy, které bez ohledu na přání zákazníků pošlou nemalou část automobilové produkce s klasickými spalovacími pohonnými jednotkami do minulosti.
Poněkud ironické je, že výrobcům nezůstává nic jiného, než přijmout onu doktrínu za svou, otočit celý kolos jiným směrem a ještě se navíc tvářit, že to byla součást jejich strategických plánů. Taková je ale skutečnost a mnoho se s tím dělat alespoň prozatím nedá.
Ani Volkswagen se svým hejnem značek není výjimkou, něco zajímavého se ale přímo na výstavišti IAA - kde tradiční večírek tentokrát proběhl - přeci jen dělo a tím nemáme na mysli jen představení nových modelů a konceptů, které najdete v galerii pod tímto článkem.
Zatímco VW po kauze Dieselgate vystupovalo podrobeně a sypalo si popel na hlavu při každé příležitosti, nyní deklaruje nové sebevědomí. Nejvyšší šéf a předseda představenstva Matthias Müller nezapomněl ve svém proslovu připomenout, že současné naftové motory koncernu jsou nejčistší na světě. Také proto zde podle něj ještě nějakou dobu zůstanou a firma má pro ně navíc i omluvu. Ústy svého bosse pomůžou Volkswagenu vydělat na transformaci od spalovacích agregátů k elektřině.
Jak bude vypadat ve srovnání s návrhy realita, prozatím nevíme, ale VW chce mít do roku 2025 v nabídce až 30 hybridů a 50 elektromobilů. Jinak řečeno, každé čtvrté vyrobené auto má být poháněno částečně anebo výlučně silou akumulátorů. To představuje asi tři miliony elektrifikovaných aut za rok, i když Wolsburg připouští, že bude záležet i na skutečné poptávce. Nejpozději v roce 2030 pak má být v nabídce VW až 300 takových modelů.
Přechod od benzínu a nafty k voltům naznačuje ve Frankfurtu hned několik konceptů v hale vyhrazené pro německou automobilovou jedničku. Kromě známých studií elektromobilů I.D. a I.D. Buzz to byl přepracovaný crossover I.D. Crozz s přídomkem „II“ a šplhlo si také Audi.
Ingolstadt mimo první R8 bez quattra odhalil hned dvojici elektrických konceptů. Méně realisticky působil Aicon - ohromná limuzína na 26palcových kolech postrádající volant i pedály, naopak crossover Elaine připomínající evoluci A7 s přizvednutým podvozkem a původně nazvaný e-tron Sportback vypadá velmi uvěřitelně.
A nejlepší exponáty haly koncernu VW? Nový Continental GT má hezké spíše detaily a interiér, než že by jednoho usadil jako celek. Černý Chiron, čerstvý držitel titulu z 0 na 400 a zpátky na nulu, je bez diskuse impozantní, ještě lépe ale vypadá jeho šestnáctiválcové vypreparované srdce s výkonem 1 500 koní.
Naprosto fantastické je též už nějakou dobu známé Porsche 911 GT2 RS, které se ukázalo ve žlutém laku a zdatně mu asistuje i zbrusu nová devětsetjedenáctka GT3 s paketem Touring. A pokud se držíte při zemi, ale přesto se nespokojíte s průměrem, podívejte se na odhodlaně působící Seat Leon Cupra R s karbonovými doplňky - to všechno vám ukážeme naživo...
Galerie fotografií z VW Group Media Night ve Frankfurtu 2017
Atmosféra na akci
Novinky Audi
Novinky Bentley
Novinky Bugatti
Novinky Lamborghini
Novinky Porsche
Novinky Seat
Novinky Škoda
Novinky Volkswagen
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 7 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před hodinou - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 3 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 4 hodinami - Jaguar poprvé ukázal své přelomové auto a fanoušci běsní. Šéfdesignér přísahá, že vedení nejede na drogách
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.21. 16:39 - Předseda
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Politický koutek 11.21. 12:32 - M.Z.
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel