Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW už se nestydí, TDI jsou prý nejčistší. Takhle to vypadalo na jeho večírku na IAA
12.9.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Volkswagen po létech studu vystrkuje hlavu z ulity. Jeho „koncernový večírek” ve Frankfurtu měl zase úroveň a TDI už přestaly být věcí, o níž se nemluví.
Na loňském večírku v Paříži se německý koncern Volkswagen zrovna nepředvedl, takže asi i proto nebyla naše očekávání před letošním podzimním frankfurtským „VW Night“ nijak zvlášť vysoká. Předem ale můžeme říct, že první dojmy z předvečeru mezinárodního autosalonu IAA nejsou špatné ani rozpačité.
Pochopitelně „hezká fasáda“ se spoustou barevných světel, stovkami novinářů a hostesek roznášejících jídlo řekne jen stěží, co se děje v zákulisí, nicméně z toho, co jsme viděli a slyšeli, se zdá, že se německý gigant zase staví pozvolna na nohy. Akorát do trochu jiné reality a na poněkud jiných „nohách“, než tomu bylo před pár lety.
Souvisí to pochopitelně s tím, co pro nás připravili bruselské garnitury na rok 2020 a 2025. Na dveře klepou nové emisní předpisy, které bez ohledu na přání zákazníků pošlou nemalou část automobilové produkce s klasickými spalovacími pohonnými jednotkami do minulosti.
Poněkud ironické je, že výrobcům nezůstává nic jiného, než přijmout onu doktrínu za svou, otočit celý kolos jiným směrem a ještě se navíc tvářit, že to byla součást jejich strategických plánů. Taková je ale skutečnost a mnoho se s tím dělat alespoň prozatím nedá.
Ani Volkswagen se svým hejnem značek není výjimkou, něco zajímavého se ale přímo na výstavišti IAA - kde tradiční večírek tentokrát proběhl - přeci jen dělo a tím nemáme na mysli jen představení nových modelů a konceptů, které najdete v galerii pod tímto článkem.
Zatímco VW po kauze Dieselgate vystupovalo podrobeně a sypalo si popel na hlavu při každé příležitosti, nyní deklaruje nové sebevědomí. Nejvyšší šéf a předseda představenstva Matthias Müller nezapomněl ve svém proslovu připomenout, že současné naftové motory koncernu jsou nejčistší na světě. Také proto zde podle něj ještě nějakou dobu zůstanou a firma má pro ně navíc i omluvu. Ústy svého bosse pomůžou Volkswagenu vydělat na transformaci od spalovacích agregátů k elektřině.
Jak bude vypadat ve srovnání s návrhy realita, prozatím nevíme, ale VW chce mít do roku 2025 v nabídce až 30 hybridů a 50 elektromobilů. Jinak řečeno, každé čtvrté vyrobené auto má být poháněno částečně anebo výlučně silou akumulátorů. To představuje asi tři miliony elektrifikovaných aut za rok, i když Wolsburg připouští, že bude záležet i na skutečné poptávce. Nejpozději v roce 2030 pak má být v nabídce VW až 300 takových modelů.
Přechod od benzínu a nafty k voltům naznačuje ve Frankfurtu hned několik konceptů v hale vyhrazené pro německou automobilovou jedničku. Kromě známých studií elektromobilů I.D. a I.D. Buzz to byl přepracovaný crossover I.D. Crozz s přídomkem „II“ a šplhlo si také Audi.
Ingolstadt mimo první R8 bez quattra odhalil hned dvojici elektrických konceptů. Méně realisticky působil Aicon - ohromná limuzína na 26palcových kolech postrádající volant i pedály, naopak crossover Elaine připomínající evoluci A7 s přizvednutým podvozkem a původně nazvaný e-tron Sportback vypadá velmi uvěřitelně.
A nejlepší exponáty haly koncernu VW? Nový Continental GT má hezké spíše detaily a interiér, než že by jednoho usadil jako celek. Černý Chiron, čerstvý držitel titulu z 0 na 400 a zpátky na nulu, je bez diskuse impozantní, ještě lépe ale vypadá jeho šestnáctiválcové vypreparované srdce s výkonem 1 500 koní.
Naprosto fantastické je též už nějakou dobu známé Porsche 911 GT2 RS, které se ukázalo ve žlutém laku a zdatně mu asistuje i zbrusu nová devětsetjedenáctka GT3 s paketem Touring. A pokud se držíte při zemi, ale přesto se nespokojíte s průměrem, podívejte se na odhodlaně působící Seat Leon Cupra R s karbonovými doplňky - to všechno vám ukážeme naživo...
Galerie fotografií z VW Group Media Night ve Frankfurtu 2017
Atmosféra na akci
Novinky Audi
Novinky Bentley
Novinky Bugatti
Novinky Lamborghini
Novinky Porsche
Novinky Seat
Novinky Škoda
Novinky Volkswagen
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 2 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před hodinou - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 2 hodinami - Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
včera - Britové chtěli udělat z nepotřebných telekomunikačních boxů u silnic dobíjecí stanice pro všechny. Zůstali u jednoho, který rozeberou
včera - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
včera
Živá témata na fóru
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.17. 12:47 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie
- BMW Divize 01.16. 13:41 - Vrooom
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1