VW už má schválená řešení Dieselgate, nic zázračného to vážně není

(+ video) U dvoulitrů TDI EA 189 dojde k přehrání software, motory 1,6 dostanou speciální mřížku vzduchového sání. Co na to spotřeba a výkon?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW už má schválená řešení Dieselgate, nic zázračného to vážně není

25.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW už má schválená řešení Dieselgate, nic zázračného to vážně není

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) U dvoulitrů TDI EA 189 dojde k přehrání software, motory 1,6 dostanou speciální mřížku vzduchového sání. Co na to spotřeba a výkon?

Pokud vám již kauza Dieselgate začíná lézt krkem, věřte, že nejste sami. Nicméně jak jsme předem varovali, četnost článků věnovaných skandálu Volkswagenu bude s blížícím se koncem listopadu spíše narůstat. Dle požadavků německých úřadů by totiž německý koncern právě v tomto období měl vyjasnit veškeré nesrovnalosti týkající se vozů osazených motory TDI EA 189. Tedy jakým způsobem bude zcela deaktivována činnost odpojovacího zařízení, zda následně nedojde k navýšení spotřeby a snížení výkonu či jakým způsobem budou odškodněni zákazníci.

V rámci náhrad jsme již informovali, že finanční kompenzaci může očekávat pouze zámořská klientela. Ta evropská má bohužel smůlu, spoléhat asi nemůže na nic. Např. Škoda nicméně již naznačila, že by se loajální zákazníci mohli dočkat kupříkladu výměny oleje zdarma či sezónních pneumatik. Svolávací akce vozů mladoboleslavské značky přitom začne na konci prvního čtvrtletí příštího roku, přičemž jako první přijdou na řadu motory o 1,6litrovém a dvoulitrovém objemu.

Tento postup ostatně souvisí se strategií Volkswagenu, který nyní vydal podrobnosti k samotné opravě. Jak jsme přitom očekávali, agregátů 2,0 TDI se bude týkat pouze přehrání softwaru. V případě 1,6litrových jednotek ovšem bude třeba také mechanický zásah. Nejde však o nic zásadního, byť nakonec se bude jedna o jiné než dříve naznačované řešení - půjde o instalaci speciální mřížky do sacího traktu, která zmírní víření vzduchu a zoptimalizuje jeho průtok. Tím se zefektivní spalovací proces, výsledkem tak budou emise NOx plně odpovídající povoleným limitům.

Podle automobilky stráví vozy s 1,6litrovým turbodieselem v servisech zhruba jednu hodinu, u dvoulitrů půjde pouze o 30 minut. Dojít by přitom nemělo k ovlivnění výkonu motorů, nezměněna zůstane rovněž spotřeba. Volkswagen nicméně neříká, že by se nezměnilo vůbec nic a např. snížení výkonu v určitém pásmu otáček nezměněná maximální hodnota neznamená. A koncern nakonec dodává i to, že s ohledem na množství zasažených modelů a motorizací není možné celou záležitost paušalizovat, finální parametry tedy budou upřesněny a zveřejněny až po kompletním změření všech variant.

Podstatné je, že tyto změny již mají posvěcení německé federální autority KBA. Ta byla zároveň seznámena s informací, že problematika 1,2litrových motorů TDI bude vyřešena do konce listopadu, v servisech pak tyto pohonné jednotky přijdou na řadu až jako poslední. Jelikož se ovšem jedná o relativně drobné množství, nejde o takový problém. VW navíc znovu dodává, že provoz takových vozů není nebezpečný, což po všem řečeném opravdu nepřekvapí...


VW už má schválená řešení Dieselgate, nic zázračného to vážně není - 1 - VW Dieselgate reseni 01VW už má schválená řešení Dieselgate, nic zázračného to vážně není - 2 - VW Dieselgate reseni 02VW už má schválená řešení Dieselgate, nic zázračného to vážně není - 3 - VW Dieselgate reseni 03VW už má schválená řešení Dieselgate, nic zázračného to vážně není - 4 - VW Dieselgate reseni 04VW už má schválená řešení Dieselgate, nic zázračného to vážně není - 5 - VW Dieselgate reseni 05VW už má schválená řešení Dieselgate, nic zázračného to vážně není - 6 - VW Dieselgate reseni 06VW už má schválená řešení Dieselgate, nic zázračného to vážně není - 7 - VW Dieselgate reseni 07VW už má schválená řešení Dieselgate, nic zázračného to vážně není - 8 - VW Dieselgate reseni 08VW už má schválená řešení Dieselgate, nic zázračného to vážně není - 9 - VW Dieselgate reseni 09VW už má schválená řešení Dieselgate, nic zázračného to vážně není - 10 - VW Dieselgate reseni 10
Motory 1,6 TDI dostanou speciální síťku sacího traktu, která zefektivní spalovací proces. Mimo to pak tyto agregáty, stejně jako dvoulitrové turbodiesely, čeká nový software

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.