Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW up! TSI: sériová turboverze je konećně venku, má to však háček
26.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncept up! GT se stane realitou, i když u toho bude chybět agresivnější bodykit. Podstatné je ale přeplňování pod kapotou, které přinese 105 koní.
Stávající nabídka Volkswagenu up! není zaměřena na zrovna dynamicky smýšlející jedince. Když totiž nepočítáme elektrickou variantu, která nabízí alespoň nějaký ten „odpich“ díky široce dostupnému výkonu elektromotoru gradujícímu až na 82 koních, pak si můžete dopřát pouze verze osazené atmosférickým litrovým tříválcem naladěným na 60 nebo 75 koní. Podvozek s koly umístěnými v samých rozích karoserie by ovšem klidně snesl daleko větší zátěž, což de facto připouští i samotná automobilka. Před pár lety se proto na světlo světa dostal koncept up! GT.
Toto provedení sice rovněž dostalo pod kapotu jen litrový motor, nicméně spojený s přeplňováním, jež výkon zvedlo na 110 koní. Problém však tkví v tom, že poprvé jsme o něm slyšeli již v roce 2011, od té doby však internetem kolují pouze zvěsti o sériové výrobě. Naposledy se tato varianta dostala do řečí letos v lednu, kdy informační zdroj hovořil o květnovém spuštění montážních linek.
To se skutečně stalo, radost evropských zákazníků však může zkalit jeden zásadní fakt. Přeplňovaný up! je prozatím spojen pouze s jihoamerickými trhy, kde zakrátko vstoupí do prodeje s názvem up! TSI, který má lépe odhalovat potenciál pod kapotou. Ve srovnání s konceptem přitom došlo k lehčí modifikaci, pohonná jednotka tak nakonec při spalování etanolu dává k dobru „jen“ 105 koní.
Toto číslo pak ještě klesá na 101 koní při natankování klasického benzínu, stále jej ovšem doprovází točivý moment 165 Nm. Dá se tedy předpokládat, že stovku přeplňovaná varianta pokoří za méně než 9 sekund, což je výrazné zlepšení vůči současné nabídce, kde nejrychlejší sprint z nuly na 100 km/h zabírá 13,2 sekundy. Oficiálně však jízdní dynamika bohužel zveřejněna nebyla.
Kromě toho není jisté, zda půjde připlatit za aerodynamický kit, jímž se koncept up! GT chlubil. Víme ovšem, že sériová přeplňovaná varianta dostala kromě vyššího výkonu do vínku také vylepšené brzdy a podvozek. Její motor se pak postupně má přesunout i do dalších jihoamerických modelů Fox, Gol a Saveiro, kromě toho pak Volkswagen hodlá v Brazílii otevřít v roce 2018 novou továrnu.
Snahy o větší zaujetí na jihoamerických trzích jsou tedy jasné. Otázkou však zůstává, zda se up! TSI objeví také v Evropě. Nelogický či nereálný by samozřejmě takový krok nebyl. Jak je vidno, přeplňovaný motor pod kapotou sériového provedení být může, přičemž k dispozici jej Volkswagen má i na Starém kontinentu. Možná se tedy nakonec rozhodně potěšit i místní motoristy, zájem by snad byl.












Jihoameričtí řidiči se mohou těšit na brzký příchod Volkswagenu up! TSI, který pod kapotou nabídne až 105 koní
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 9 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 11 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
dnesBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
dnesNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva