Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW ukázal víc ze svého nového nejlevnějšího modelu ID. Prý bude „vysoce kvalitní”, přesně to z těchto aut čiší
15.2.2025 | Petr Prokopec
Jestli se modely ID od Volkswagenu staly něčeho synonymem, pak je to nekvalita a šetření na nesprávných místech. Tohle je interiér modelu ID.3 za víc než 1 milion korun po 12 tisících najetých km. Už vidíme, jak chystaný ID.1 za polovinu nabídne na tomto poli víc.
Hlavou zeď neprorazíš, říká se. Toto přísloví zjevně znají už i ve Wolfsburgu, a tak se vedení Volkswagenu rozhodlo, že si nasadí ochrannou helmu. Jenže ani s tou nemají manažeři proti betonu šanci. Sice si nenabijí hned při prvním nárazu, ovšem druhý nebo třetí už klidně může být smrtící. A nám tak trochu uniká, proč si VW myslí, že z problémů, do kterého jej uvrtali především elektromobily postavené na platformě MEB, mu pomohou elektromobily postavené na platformě MEB. Přesně to si ale skutečně myslí.
Němci totiž nemalé naděje spojují s dvojicí ID.2 a ID.1, z nichž první zmíněná dorazí příští rok a druhá ten následující. Předobraz zhruba čtyřmetrového vozu již známe, je jím koncept ID.2all z roku 2023. V případě druhého pak automobilka ukojí zvědavost odborného i laického publika 3. března, kdy odhalí studii zvanou ID.Every1. Byť přední část tohoto vozu nám VW ukázal již před pár dny. Tehdy se zdálo, že sériové provedení bude navazovat na již odpískaný koncept ID.Life, nakonec ale míří trochu jiným směrem.
Nyní značka ukázala z nového nejlevnějšího modelu ID víc za pomoci konkrétnějších oficiálních ilustrací, které ukazují, že na studii z roku 2021 naváže novinka jen okrajově. Dílo Jozefa Kabaně totiž počítalo jak s retrostylem, tak s 4,1metrovou délkou. Produkční ID.1 ale bude nástupcem Volkswagenu up! a Škody Citigo, naměřit bychom mu tedy měli zhruba 3,7 metru od nárazníku k nárazníku. A na zmíněnou naváže i vzhledově, přičemž působí přece jen atraktivněji než zmiňovaný ID.Life.
Jenže vzhled je věc jedna, technika druhá. A právě v tomto ohledu VW míří s rozběhem do zdi, neboť ID.2 i ID.1 budou stát na architektuře, která byla nepřesvědčivá už při svém debutu v roce 2019. Od té doby sice došlo na dílčí evoluci, nic světoborného ale z těchto základů VW nevykřesal. ID.1 navíc dorazí až v roce 2027, tedy za další dva roky, během kterých se konkurenční technika zase posune o krok vpřed.
VW navíc říká, že auto spojí dostupnou cenu s „vysokou kvalitou”, čemuž se snad lze jen zasmát. Jestli se modely ID od Volkswagenu staly něčím typické, pak je to nekvalita a šetření na nesprávných místech. Všechny dosavadní elektromobily VW působí zejména uvnitř velmi ošizeně a dělají jen horší dojem spolu s tím, čím déle je používáte. Na hlavní fotce můžete vidět středový tunel modelu ID.3 s najetými 12 tisíci km, rozlepuje se a doslova rozpadá před očima pod tíhou úplně běžného používání. A takových slabých míst najdeme v ID.3 několik. Tohle konkrétní auto přitom stálo přes 1 milion korun, ID.1 má stát polovinu. Vážně někdo věří tomu, že za takové peníze nabídne „vysoce kvalitní” interiér.
Navíc je třeba se ptát, zda za dva roky bude cifra okolo 20 tisíc Eur, tedy přibližně půl milionu korun, dostatečně zajímavá. Takový Citroën ë-C3 se této metě blíží už nyní a stejně po nemáme pocit, že by vyvolával touhu. Může tedy VW potkat něco jiného než další fiasko? Čas ukáže, my ale zůstáváme skeptičtí.


Koncepční ID.Every1 vypadá jako inovovaný up!, což není na škodu. Jenže jeho sériová verze se ukáže až za dva roky, navíc s platformou, která nebyla špičkou v branži ani v roce 2019 při svém debutu. A za tohle budou Němci chtít půl milionu korun? S kvalitou, kterou označují za „vysokou”, ale jejíž „výšku” dobře známe z modelů jako ID.3? Máme své pochybnosti. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
včeraI levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025Levná čínská obdoba Porsche překonala časem z okruhu skutečné Porsche, na jeho jízdu se ale nedá dívat
15.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Volkswagen reálně čelí hrozbě bankrotu, Škodu by stáhl s sebou. Zatím mimo Evropu
před hodinouBenzin s vyšším podílem biosložky jako E10 může fatálně poškodit i motory moderních aut, ukazuje praxe
včera„Zjevně to pro nás nebyla dobrá dohoda.” Zaměstnanci VW z končící továrny už chápou, že si je šéfové s odbory natřeli na chleba
včeraSlyšte pohádku o světě plném elektrických aut, kterému jsme se už teď měli blížit. Má překvapivě dobrý konec
včeraJedno z největších SUV Volkswagenu se ukázalo v novém, vystačit si musí už jen s jediným motorem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva