Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW ukázal faceliftovaný Passat s novým dieselem a barvami, které nikdo nekupuje
6.2.2019 | Petr Prokopec
Dosti překvapivě přistoupili Němci k prezentaci svého faceliftovaného bestselleru. Nejde tu ale o samotné auto, nýbrž o barvy - zelenou nebo modrou na Passatech vážně nevídáme.
Volkswagen Passat patří mezi největší automobilové ikony historie, automobilka jej od roku 1973 vyrobila v již téměř 30 milionech exemplářů. To je v rámci větších manažerských a rodinných vozů rekord, jaký nejspíše již nebude překonán, ač se aut jako takových prodává více než kdy dříve. Pozornost publika je totiž štěpena mezi stále větší počet modelů, a tak podobně jako Passat asi žádný z nich nich už nezazáří. Není tak vlastně ani překvapivé, že automobilka jubilejní exemplář nepošle za nějakým konkrétním zákazníkem, nýbrž na ženevský autosalon.
Třicetimiliontý Passat se publiku představí ve faceliftovaném hávu, který byl dnes poprvé oficiálně odhalen. V rámci samotné modernizace k velkým překvapením nedošlo, venkovní i vnitřní změny jsou ryze evoluční a pod kapotou najdeme jediný nový motor. Pomalu by se tak mohlo zdát, že je špetka pravdy na spekulacích, jenž zmiňují definitivní konec tohoto modelu. Nicméně Volkswagen se vůči této šeptandě výrazně ohradil s tím, že Passat rozhodně do důchodu nepošle.
„Slyšeli jsme nějaké znepokojivé zprávy, a tak bych rád vše uvedl do správných mezí. Tisk říká, že Passat bude zaříznut kvůli změnám v automobilovém průmyslu a kvůli tomu, že Volkswagen chce Emden proměnit pouze na továrnu pro elektromobily. Já vám ale na rovinu řeknu, že Passat zaříznut nebude,“ uvedl mluvčí automobilky. Ten sice nepopřel, že Emden bude opravdu konvertován na výrobu elektrických vozidel a Passat tedy opravdu bude vyráběn v českých Kvasinách, se smrti ikonického modelu ale nepočítejme.
Je samozřejmě otázkou, jak tomu bude ve vzdálenější budoucnosti, zvláště poté, co si svět začnou podmaňovat elektrická vozidla. Jelikož však odpověď po ruce nemáme, budeme se již nadále věnovat pouze aktuálnímu faceliftu. Ten zvenčí spočívá v instalaci nového předního nárazníku, se kterým dorazila zrevidovaná čelní maska a přepracované světlomety. V jejich případě lze za příplatek sáhnout po matricových LEDkách, která jsou v terminologii VW nazývána IQ.Light.
S novým nárazníkem a diodovými lampami lze počítat rovněž vzadu, v případě boků tu ovšem máme pouze selekci nových litých kol, jenž velikostí pokrývají škálu od 17 do 19 palců. Zákazníci rovněž dostanou na výběr pozměněnou paletu barev, ve které se objeví nové odstíny Lapiz Blue, Bottlegreen a Sandgold. Právě ty jsou na prezentačních fotkách nejviditelnější, neboť tak odvážné laky na Passatech na ulicích nevídáme. Asi tak 99 % prodaných vozů nese odstíny jako šedou, bílou, černou a jiné velmi decentní laky, VW ale novinku prezentuje i za pomoci vcelku výrazných barev jako modrá a zelená. Zda to zákazníky povzbudí k poněkud „barevnějšímu uvažování”, netušíme, ale nezlobili bychom se za to.
Tím jsou ale venkovní změny prakticky u konce, zmínit již jen můžeme přesunutí názvu vozu zpod zadního světla doprostřed dle soudobé módy. Logo VW ale zůstalo zachováno. Více se Volkswagen rozjel uvnitř, kde nechybí nový volant. Za ním může trůnit 11,7palcový digitální přístrojový štít, u kterého Němci zapracovali na vylepšení grafiky, lepším jasu a navýšení hustoty pixelů. Mimo to je možné sáhnout rovněž po 6,5palcovém, osmipalcovém či 9,2palcovém displeji zcela nového multimediálního systému MIB3, jehož součástí je integrovaná SIM karta umožňující nejen online konektivitu, ale i vytvoření Wi-Fi hotspotu.
Automobilka zároveň dodává, že nový systém má intuitivnější menu i lepší podporu pro hlasové ovládání. Zároveň podporuje i bezdrátovou verzi rozhraní Apple CarPlay, mobilní telefony tedy již nebude nutné propojovat s vozem postaru drátem. Tím samozřejmě automobilka neskončila, dále byla pozměněna i selekce čalounění a dekoračních prvků. Trochu překvapivě pak došlo na odstranění analogových hodin, na jejichž místo se nastěhovalo podsvícené logo modelu.
Ještě než se vypravíme pod kapotu, musíme zmínit možná nejzásadnější novinku v rámci bezpečnostní výbavy. Passat bude totiž možné objednat s novým asistentem Travel Assist, který nahrazuje dostavadní systém Traffic Jam Assist a umožňuje autonomní jízdu na úrovni SAE2. Znamená to tedy, že vůz zvládne samovolně zrychlovat, zpomalovat i zatáčet, stejně jako předjíždět - ovšem nikoliv jen v kolonách, nýbrž až do rychlosti 210 km/h.
Volkswagen ovšem dodává, že systém je pouze semi-autonomní, vyžadováno je proto i nadále sevření volantu. Pokud z něj přitom sundáte ruce na déle než 10 sekund, systém nejprve spustí sérii varovných signálů, než případně vůz úplně zastaví. Nápomocen mu k tomu bude i prediktivní tempomat, jenž sám zvládá na základě dat GPS automaticky zpomalovat Passat před zatáčkami či kruhovými objezdy.
Nyní již můžeme zamířit do motorového prostoru, nicméně jak jsme již zmínili výše, jeho obsah rozhodně není neznámý. V rámci benzinů je možné volit mezi čtyřválci 1,5 TSI (150 koní) a 2,0 TSI (190 a 272 koní), v případě dieselů pak mezi jednotkami 1,6 TDI (120 koní) a 2,0 TDI (190 a 240 koní). Až později dorazí nový turbodiesel 2,0 TDI Evo, jehož až 204 koní doprovodí i více anti-emisních systémů.
Jelikož Volkswagen momentálně bližší data o pohonných jednotkách tají, můžeme již jen zmínit, že v nabídce samozřejmě nebude chybět ani plug-in hybridní verze GTE. Ta dle očekávání setrvá u benzinové jedna-čtyřky, jíž spáruje s elektromotorem o výkonu 115 koní, speciálně vyvinutým šestistupňovým automatem a bateriemi o zvětšené kapacitě 13 kWh, které mají zaručit dojet čistě na elektřinu zhruba 55 km.
Tím nám ale aktuální příval informací skutečně končí, další nejspíše dorazí až přímo během ženevského debutu nebo krátce před ním. Do prodeje se pak faceliftovaný Passat podívá v létě, a to rovnou jako sedan i kombík. Ceny přitom s největší pravděpodobností oproti těm stávajícím povyrostou, nicméně s drastickým zdražováním počítat nelze.
Oficiální fotogalerie faceliftovaného Volkswagenu Passat
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před hodinou - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 3 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 4 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva