Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW ukázal evoluci Golfu až k nové generaci a odhalil její interiér. Tady už jde o revoluci
12.10.2019 | Petr Prokopec
Němci s blížící se premiérou nového Golfu topí pod kotlem a dnes odhalili i první zajímavé věci. Ukázali celou evoluci designu exteriéru od první až po osmou generaci a k tomu i interiér osmičky.
Již za necelé dva týdny se dočkáme oficiálního debutu nového Volkswagenu Golf. Považovat jej přitom můžeme i za symbolický dar k narozeninám současného šéfa německého koncernu, neboť 24. říjen není spojen pouze s premiérou, ale také s oslavami jednašedesátin Herberta Diesse. Pokud vás tedy zajímalo, proč si Němci vybrali toto datum, možné vysvětlení je na místě. Jakkoliv je třeba dodat, že oficiální prezentace již bude spíše jen jakési doplnění dosavadních útržků, ze kterých je možné poskládat takřka úplný obrázek
Nejnovějším dílkem do této skládanky jsou oficiální ilustrace, stejně jako video mapující průřez celou historií Golfu. Zaměřeno je přitom na čelní partie, pročež je otázka, zda se v nejbližších dnech náhodou nedočkáme i dalšího snímku, jen poukazujícího na rozdíly vzadu. Jak jsme ovšem zmínili výše, k vykreslení novinky opravdu již není potřeba, neboť špionážním fotografům se v posledních měsících povedlo zachytit vůz zcela bez maskování. A ony ilustrace jen potvrzují, že skutečně dostaneme, co jsme viděli.
Zvnějšku lze tedy očekávat evoluci, která dle soudobých trendů nabere na břitkosti. Tvarem čelní masky se přitom nový Golf inspiroval u elektrického Volkswagenu ID.3, stylem nárazníku pro změnu připomene současné sportovní varianty GTI a R. Velký odklon od tradic pak není spojen ani se zádí, neboť očekávat znovu můžeme koncový sloupek, jenž ve tvaru bumerangu přechází až do blatníků. Jeho směřování přitom jen umocňuje zpracování světel, které stejně jako ty přední vsadí na LED-techniku.
Kde ovšem dorazí radikální proměna, to je interiér. Golf se totiž zbaví prakticky všech klasických ovladačů, jenž nahradí dvojice digitálních displejů. Ta je propojena a především zaoblena, díky čemuž kokpit nepůsobí tak nepatřičně, jako je tomu třeba u Mercedesů. Němci zároveň hodlají přizvat do hry kvalitnější materiály i nejmodernější multimediální systémy. A rovněž navýšení konektivity, vůz bude totiž konstantně připojen k internetu kvůli možnosti online aktualizací veškeré elektroniky.
Zmínit pak už jen lze, že pod kapotu se nastěhují nejen čistě benzinové a dieselové agregáty, ale také plejáda alternativ. Na výběr bude mild-hybridní i plug-in hybridní provedení, pokaždé však vždy jen ve spojení s vonnějšími oktany. V případě „producenta sazí“ totiž měl Volkswagen dosáhnout tak výjimečné čistoty, že bychom onu nepopulární přezdívku již měli u motorů TDI přestat užívat. Zda oprávněně, to nám ovšem prozradí teprve následující týdny, měsíce a roky.
Volkswagen pustil do světa oficiální ilustrace nového Golfu...
...stejně jako se můžeme podívat na evoluční vývoj jeho čelních a zadních partií i interiéru
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Automobilky předem prosí Trumpa, aby nerušil dotace na elektrická auta, tomu se říká zoufalství
před 2 hodinami - Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
před 3 hodinami - Porsche říká, že Macan bude jeho nejprodávanějším autem i s elektrickým pohonem. Počkáme si na to
před 5 hodinami - Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovku
včera - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva