Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Transporter Edition a Caddy Edition 30: styové dodávky z Hannoveru
23.9.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pozornost automobilového světa se už soustřeďuje hlavně na Mondial v Paříži, Volkswagen ale nechtěl nechat ladem ani „užitkové IAA” v Hannoveru.
Ano, IAA alias Internationale Automobil-Ausstellung (tedy mezinárodní automobilová výstava, nic specifičtějšího tato písmena neznačí) se v Německu pořádá každý rok, pouze jednou za dvě léta je ale ve Frankfurtu místem konání jednoho z nejvýznamnějších světových autosalonů vůbec. To není případ letoška, kdy se v Hannoveru odehrává tzv. IAA Nutzfahrzeuge, tedy IAA věnovaná užitkovým autům. Zrovna pro ta nadšením nehoříme, ale protože Německo je pořád domovem Volkswagenu a ten jedním z nejvýznamnějších výrobců menších užitkových aut vůbec, chtěl se i na této akci blýsknout.
I proto na ni přivezl zajímavější vozy než jen pár „nudných dodávek”. Dva z nich jsme už zmínili, jde o modely Cross Caddy a Amarok Canyon, přesněji řečeno jeho sériovou verzi. To ale není výčet úplný, další dvě resp. tři novinky Volkswagen v Hannoveru představil a máme zato, že i ty si zaslouží alespoň stručnou zmínku.
První z nich se jmenuje Transporter Edition a jde o jakýsi pokus dodat jinak čistě užitkovému vozu více stylu. Nejvíce se o to pokouší svým bílo-černým zbarvením, které nepostrádá ani náznak jakýchsi rychlých pruhů a celoučernou střechu. K nepřehlédnutí jsou také jiná hlavní a mlhová světla nebo specifická 17" a 18" kola. Odlišnosti najdeme i v interiéru, do toho nás ale VW „fotograficky nepustil”. Musíme si tedy vystačit s informací, že tento Transporter dostal zvláštní sedadla a volant.
Ceny této specialitky neznáme, VW ale má v úmyslu ji prodávat, o čemž svědčí i informace o tom, že bude k mání se všemi běžně nabízenými pohonnými jednotkami od 75kilowattového TDI až po 150kilowattový 2,0 TSI.
Podobný vůz ukázal VW ještě jeden, ale než se k němu dostaneme, zmíníme další novinku pro Transporter T5. Ten totiž bude nově k mání s jednotkou 2,0 BiTDI o výkonu 180 koní vybavenou technologií BlueMotion Technology (samotný BiTDI byl k dispozici už dosud). Díky tomu, konkrétně tedy spoustě známých prvků jako je systém start and stop, pneumatiky s nízkým valivým odporem nebo částečná rekuperace kinetické energie přes alternátor, se spotřeba T5 snížila o 0,5 litru a kombinaci tak má činit rovných 7 litrů nafty na 100 km. Slušné na tak silnou dodávku.
Onou podobnou novinkou jakou představuje Transporter Edition je Caddy Edition 30. Byl připravený ke 30. narozeninám zrodu tohoto vozu a jako takový se snaží být tím daleko nejlepším, co si můžete od užitkové divize Volkswagenu v této velikosti koupit. Vizuálně značně připomíná zmíněný Transporter (i detaily jako zvláštní světla či 17" kola jsou mu vlastní) a také v interiéru nabízí podobná specifika. Pod kapotou ale najdeme jednotku 2,0 TDI s výkonem až 170 koní, která mu dovolí zrychlit až na 196 km/h. Také tuto specialitku chce VW prodávat, ani u ní ale cenu neznáme.
Tolik krátké resumé zbylých novinek VW v Hannoveru, teď už zase zpátky do Paříže.



VW Transporter Edition uspokojí i velmi náročné stěhováky...
To Caddy Edition 30 by si mohl získat srdce lecjakého stylového zelináře
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 3 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 3 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva