Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Transporter Edition a Caddy Edition 30: styové dodávky z Hannoveru
23.9.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pozornost automobilového světa se už soustřeďuje hlavně na Mondial v Paříži, Volkswagen ale nechtěl nechat ladem ani „užitkové IAA” v Hannoveru.
Ano, IAA alias Internationale Automobil-Ausstellung (tedy mezinárodní automobilová výstava, nic specifičtějšího tato písmena neznačí) se v Německu pořádá každý rok, pouze jednou za dvě léta je ale ve Frankfurtu místem konání jednoho z nejvýznamnějších světových autosalonů vůbec. To není případ letoška, kdy se v Hannoveru odehrává tzv. IAA Nutzfahrzeuge, tedy IAA věnovaná užitkovým autům. Zrovna pro ta nadšením nehoříme, ale protože Německo je pořád domovem Volkswagenu a ten jedním z nejvýznamnějších výrobců menších užitkových aut vůbec, chtěl se i na této akci blýsknout.
I proto na ni přivezl zajímavější vozy než jen pár „nudných dodávek”. Dva z nich jsme už zmínili, jde o modely Cross Caddy a Amarok Canyon, přesněji řečeno jeho sériovou verzi. To ale není výčet úplný, další dvě resp. tři novinky Volkswagen v Hannoveru představil a máme zato, že i ty si zaslouží alespoň stručnou zmínku.
První z nich se jmenuje Transporter Edition a jde o jakýsi pokus dodat jinak čistě užitkovému vozu více stylu. Nejvíce se o to pokouší svým bílo-černým zbarvením, které nepostrádá ani náznak jakýchsi rychlých pruhů a celoučernou střechu. K nepřehlédnutí jsou také jiná hlavní a mlhová světla nebo specifická 17" a 18" kola. Odlišnosti najdeme i v interiéru, do toho nás ale VW „fotograficky nepustil”. Musíme si tedy vystačit s informací, že tento Transporter dostal zvláštní sedadla a volant.
Ceny této specialitky neznáme, VW ale má v úmyslu ji prodávat, o čemž svědčí i informace o tom, že bude k mání se všemi běžně nabízenými pohonnými jednotkami od 75kilowattového TDI až po 150kilowattový 2,0 TSI.
Podobný vůz ukázal VW ještě jeden, ale než se k němu dostaneme, zmíníme další novinku pro Transporter T5. Ten totiž bude nově k mání s jednotkou 2,0 BiTDI o výkonu 180 koní vybavenou technologií BlueMotion Technology (samotný BiTDI byl k dispozici už dosud). Díky tomu, konkrétně tedy spoustě známých prvků jako je systém start and stop, pneumatiky s nízkým valivým odporem nebo částečná rekuperace kinetické energie přes alternátor, se spotřeba T5 snížila o 0,5 litru a kombinaci tak má činit rovných 7 litrů nafty na 100 km. Slušné na tak silnou dodávku.
Onou podobnou novinkou jakou představuje Transporter Edition je Caddy Edition 30. Byl připravený ke 30. narozeninám zrodu tohoto vozu a jako takový se snaží být tím daleko nejlepším, co si můžete od užitkové divize Volkswagenu v této velikosti koupit. Vizuálně značně připomíná zmíněný Transporter (i detaily jako zvláštní světla či 17" kola jsou mu vlastní) a také v interiéru nabízí podobná specifika. Pod kapotou ale najdeme jednotku 2,0 TDI s výkonem až 170 koní, která mu dovolí zrychlit až na 196 km/h. Také tuto specialitku chce VW prodávat, ani u ní ale cenu neznáme.
Tolik krátké resumé zbylých novinek VW v Hannoveru, teď už zase zpátky do Paříže.



VW Transporter Edition uspokojí i velmi náročné stěhováky...
To Caddy Edition 30 by si mohl získat srdce lecjakého stylového zelináře
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 8 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 9 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 11 hodinamiGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva