Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW to s konkurováním Tesle myslí vážně. Nový Touareg zkopíruje její velkou výhodu
28.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jak může dnes VW konkurovat Tesle? Prakticky nijak, ne s tím co, nabízí v případě techniky i elektroniky. Nový Touareg tak trochu zatroubí k útoku.
I když se to před pár lety zdálo nemožné, dnes je Tesla pro mnohé vzorem. Jistě ne po stránce ekonomických výsledků, jakákoli jiná automobilka by s takovou bilancí dávno zkrachovala, po technické stránce ale ano. I největší automobilový koncern světa přiznává, že Tesla má schopnosti, které postrádá, nehodlá to tak ale nechat být. Jeho šéf říká, že právě VW je tou firmou, která zastaví Teslu a byť se to může zdát velmi sebevědomým prohlášením, nyní tu máme první hmatatelný projev.
I Škoda ostatně nedávno představila cíle, jakých chce dosáhnout u svých elektromobilů a byl mezi nimi i stejný způsob aktualizací, jaký používá Tesla. Tedy přes internet. To je zvlášť v dnešní době obrovská výhoda, neboť míra elektronizace aut je stále větší a pouhou změnou pár řádek v softwarovém kódu můžete ovlivnit nejen fungování věcí jako je palubní systém, ale klidně i chování motoru, řízení, podvozku, převodovky, brzd... V podstatě čehokoli.
I „staré automobilky” tento software aktualizují, pochopitelně, novou verzi vám ale nahrají jen v autorizovaném servisu. V tom se čas od času zjeví skoro každé prodané auto, jenže to je právě to - může to být také jednou za dva roky nebo i déle, což je čas, za který se svět automobilové elektroniky změní k nepoznání. Online aktualizace mohou proběhnout ihned, klidně několikrát do týdne, ať už je zákazník s vozem skoro kdekoli.
Na to ostatní musí reagovat a nedalo se čekat, že by Škoda v rámci koncernu VW byla jediná, natož pak první. A teď už to není domněnkou, ale faktem - Volkswagen ohlásil, že tento systém skutečně nasadí a s detaily prozradil i to, jaký vůz a kdy jej bude mít na palubě.
Vůbec prvním modelem koncernu VW, který bude možné aktualizovat online, se tedy stane chystaná třetí generace Volkswagenu Touareg. Ta by měla přijít v říjnu, přičemž o měsíc později odstartuje sériová výroba. První kusy by se pak k zákazníkům měly dostat ještě před Vánoci.
Mimo to víme, co všechno má být přes internet aktualizováno. Nejde tu jen o diagnostiku, VW mluví i o změnách, které budou umět ovlivňovat také jízdní projev, mj. spotřebu či výkon motoru Jinými slovy, aktualizováno bude moci být prakticky vše, podobně jako u Tesly. To je u automobilky jako VW malá revoluce - i tady se může najednou stát, že „vzduchem” dostanete rázem lepší auto, třeba rychlejší nebo úspornější.
Dalším koncernovým vozem, který bude možné vylepšit přes internet, se stane Audi Q7. Dá se tedy očekávat, že další budou následovat - na stejných základech stane nové Porsche Cayenne, používá je Bentley Bentayga, dostane je Lamborghini Urus... A může trvat jen pár let, než bude tuto věc zvládat většina aut koncernu VW. Opravdu malá revoluce...
Nová generace Volkswagenu Touareg byla již před časem nafocena zcela s minimem maskování. Nově víme i více o technice a hlavně její elektronice
Produkční auto bude mí zjevně hodně blízko ke konceptu T-Prime
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 2 hodinami - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 11:20
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu včera 17:09
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? včera 10:00
- Předčasný konec testů v Portimau 29.1.2025
Nejnovější články
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 2 hodinami - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
před 3 hodinami - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádná své vozy do Evropy nedováží
před 4 hodinami - Ford začal prodávat obří motor 7,3 V8 s víc než 1 000 koní výkonu, ještě levněji nabízí 811koňový pětilitr
před 6 hodinami - Akio Toyoda měl pravdu. Toyota je znovu jasně největší automobilka světa, i když neprodává téměř žádné elektromobily
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva