Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Taigun: nové mini SUV je i obrazem další budoucí Škody
22.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Volkswagen představil na autosalonu v Brazílii koncept miniaturního crossoveru, který má mnohem blíž ke Škodě Citigo, než by se mohlo zdát.
Mezinárodní autosalon v brazilském Sao Paolo máme sice poněkud od ruky a obvykle Evropu tamní specifické modely nijak zvlášť netrápí, jenže série článku o Volkswagenu Gol zdejší čtenáře svého času docela zaujal a aktuální premiéra konceptu crossoveru Nissan Extrem naznačuje, že ani automobilkám není tamní trh vůbec lhostejný. Potvrzením tohoto by mohla být také další studie tentokrát ještě menšího SUV nazvaného Taigun.
Jméno Taigun má jistě více významů, zde jde ale téměř jistě o anagram, tedy přesmyčku z Volkswagenu Tiguan. Z fotek exteriéru velikost auta bez přímého srovnání s něčím známým poznat nejde, rozměry a pohled do kabiny však leccos odhalí. Taigun má na délku jen 3 859 mm, šířku 1 728 mm a výšku 1 570 mm. Ve srovnání s VW up! je sice o 319 mm delší, ale stojí na jeho platformě s rozvorem prodlouženým o 50 mm (2 470 vs. 2 420 mm). Třeba Tiguan i Juke jsou tak výrazně větší.
Kompaktní rozměry a pouze tříválcový přeplňovaný motor o objemu 1,0 litru z konceptu Volkswagen up! GT naznačují, že by se mohlo jednat také o lehoučký stroj a vskutku tomu tak i je. Taigun s výkonem 110 koní a točivým momentem 175 newtonmetrů při 1 500 otáčkách za minutu váží jen 985 kg a ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou pohánějící pouze kola přední nápravy by to nemusel být žádný lenoch.
Prostor pro posádku automobilka neuvedla, Taigun nicméně objem zavazadlového prostoru vypadá použitelně - v základní konfiguraci kufr nabízí 280 litrů (o 29 více než up!) a po sklopení sedaček by měla posádka k dispozici 987 litrů. Koncept je postaven na 17palcových kolech s pneumatikami 205/50 R17 a podle VW je schopen akcelerovat na stovku za 9,2 sekundy a dosáhnout nejvyšší rychlost 186 km/h. Průměrná spotřeba vychází podle tabulek EU na 4,5 litru na sto kilometrů.
Jestli se vůz dostane do výroby, bude do značné míry záviset také na reakcích publika, kladné přijetí se ale dá více než očekávat. Pokud se nestane nic zvláštního, měl by být do cirka tří let ve výrobě a teoreticky by se z něj mohl vyklubat také crossover s logem mladoboleslavské značky.
Z Taigunu by se mohla stát zdatná konkurence třeba pro Ford EcoSport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před hodinou - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 2 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 4 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 5 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB